Nyt ilmeisesti pääsee tutustumaan itsekkin näihin kuuluisiin e39:sin sähkövikoihin. Elikkäs auto on -01 530i. Kolmena aamuna auto on käynnistynyt aamulla normaalisti ja käynyt noin minuutin verran kunnes jostain radionseudulta alkaa kuulumaan pip, pip, pip ääni muutaman kerran ja sen jälkeen auto sammuu. Startti pyörittää iloisesti mutta ei yritäkkään lähteä käyntiin, bensapumppu kyllä ääntää. Starttaamisen jälkeen kun jättää virrat päälle menee moottorinlämpömittari tappiin vaikka kylmä kone, syttyy luistoneston merkkivalo, käsijarrun merkkivalo vaikka ei ole päällä, laatikon häiriövalo ja tais olla vielä jokin muukin. Muutaman starttauskerran ja hermotupakin jälkeen pärähtää normaalisti tulille ja toimii taas loppupäivän normaalisti. Eilen kävin lukemassa koodit, ei mitään koodeja koneesta eikä muustakaan joka vois ehkä tähän liittyä. Laitan kun pääsen kotia vikakoodit kokonaisuudessaan tähän. Ainoa oudolta kuulostava homma oli mittariston jännite joka testerin mukaan näytti jatkuvasti 9.2V. :think Latausjännite oli normaali. Käytettiin mittaristo pois ja tarkistettiin liittimet, nekin oli ok eikä hapettumia tai painuneita pinnejä ollut. Mitäs täässä keksis seuraavaksi?
Edit. koodit: Mittaristo: 6 -CAN kommunikointi
LCM: 1 -Öljyn lämpö- ja määrätunnistin
AC: 0A -AUC-tunnistin
Edit. koodit: Mittaristo: 6 -CAN kommunikointi
LCM: 1 -Öljyn lämpö- ja määrätunnistin
AC: 0A -AUC-tunnistin
Comment