Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Käynnistyy, piipittää ja sammuu...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • manzak
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 53
    • K-Suomi

    E39 Käynnistyy, piipittää ja sammuu...

    Nyt ilmeisesti pääsee tutustumaan itsekkin näihin kuuluisiin e39:sin sähkövikoihin. Elikkäs auto on -01 530i. Kolmena aamuna auto on käynnistynyt aamulla normaalisti ja käynyt noin minuutin verran kunnes jostain radionseudulta alkaa kuulumaan pip, pip, pip ääni muutaman kerran ja sen jälkeen auto sammuu. Startti pyörittää iloisesti mutta ei yritäkkään lähteä käyntiin, bensapumppu kyllä ääntää. Starttaamisen jälkeen kun jättää virrat päälle menee moottorinlämpömittari tappiin vaikka kylmä kone, syttyy luistoneston merkkivalo, käsijarrun merkkivalo vaikka ei ole päällä, laatikon häiriövalo ja tais olla vielä jokin muukin. Muutaman starttauskerran ja hermotupakin jälkeen pärähtää normaalisti tulille ja toimii taas loppupäivän normaalisti. Eilen kävin lukemassa koodit, ei mitään koodeja koneesta eikä muustakaan joka vois ehkä tähän liittyä. Laitan kun pääsen kotia vikakoodit kokonaisuudessaan tähän. Ainoa oudolta kuulostava homma oli mittariston jännite joka testerin mukaan näytti jatkuvasti 9.2V. :think Latausjännite oli normaali. Käytettiin mittaristo pois ja tarkistettiin liittimet, nekin oli ok eikä hapettumia tai painuneita pinnejä ollut. Mitäs täässä keksis seuraavaksi?

    Edit. koodit: Mittaristo: 6 -CAN kommunikointi
    LCM: 1 -Öljyn lämpö- ja määrätunnistin
    AC: 0A -AUC-tunnistin
    Last edited by manzak; 14-10-2011, 15:39. Reason: Ne koodit
    e39 M5
    e38 740
  • irppa85
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 224
    • Jyväskylä, Finland

    #2
    E39 vilkuttaa varoitusvaloja

    siirretty
    Last edited by irppa85; 03-11-2011, 08:39. Reason: siirretty
    Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
    Kesäkäytössä: E39 M5 -02

    Aiemmin:
    @TZ
    Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
    Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
    @FIN
    E39 530dA M-Sport -02
    Fiat Croma 2.0ie 8v -92

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #3
      irppa85: Itse mittaisin jännitteen käydessä ja sammutettuna. Voisi olla ongelmia vaikka laturin/jännitteensäätimen kanssa.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • manzak
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 53
        • K-Suomi

        #4
        Kenelläkään ideoita, tänään aamulla taas sama homma. Käy n.minuutin normaalisti, pip, pip, pip, ääni alkaa kuulua keskikonsolista ja auto sammuu. Uuden akun laitoin eilen mutta eipä siitäkään apua ollut. Mistä tuo piippaus johtuu, autossa pieni OBC niin ei tule mitään varoitustekstejä näkyville?
        e39 M5
        e38 740

        Comment

        • mijuko
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2010
          • 951
          • ۩□□۩

          #5
          Originally posted by manzak View Post
          Kenelläkään ideoita, tänään aamulla taas sama homma. Käy n.minuutin normaalisti, pip, pip, pip, ääni alkaa kuulua keskikonsolista ja auto sammuu. Uuden akun laitoin eilen mutta eipä siitäkään apua ollut. Mistä tuo piippaus johtuu, autossa pieni OBC niin ei tule mitään varoitustekstejä näkyville?
          Ootko eri avaimilla koittanu käynnistää?
          Akkua oisin kyllä veikannu tai virrankulussa jotain häikkää...

          Comment

          • manzak
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 53
            • K-Suomi

            #6
            Originally posted by mijuko View Post
            Ootko eri avaimilla koittanu käynnistää?
            En, sitä vois kokeilla seuraavaksi. Tosin muut avaimet tällähetkellä 500 km päässä että ei heti onnistu kokeilla... Ihmetyttää että ongelma on vain aamun ensimmäisellä käynnistyksellä, toimii aina loppupäivän normaalisti. :think
            e39 M5
            e38 740

            Comment

            • mijuko
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2010
              • 951
              • ۩□□۩

              #7
              Viallinen virtalukon pohja voi aiheuttaa mitä omituisempia oireita:think
              Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

              Comment

              • irppa85
                Bimmer Fanatic
                • May 2011
                • 224
                • Jyväskylä, Finland

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                irppa85: Itse mittaisin jännitteen käydessä ja sammutettuna. Voisi olla ongelmia vaikka laturin/jännitteensäätimen kanssa.
                Meinaatko siis lataus vai akunjännitettä? Kiitos vinkistä!
                Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
                Kesäkäytössä: E39 M5 -02

                Aiemmin:
                @TZ
                Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
                Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
                @FIN
                E39 530dA M-Sport -02
                Fiat Croma 2.0ie 8v -92

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Originally posted by manzak View Post
                  Käy n.minuutin normaalisti, pip, pip, pip, ääni alkaa kuulua keskikonsolista ja auto sammuu.
                  Villi veikkaus: Jälkiasennettu haista-paska ajonestolaite. Ei muutakun purkamaan, aika hurjia virityksiä mitä purkanut noita uudemmistakin.

                  Mikään bemarin oma järjestelmä ei a) piipitä keskikonsolissa b) sammuta autoa äänimerkin saattamana.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • manzak
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2005
                    • 53
                    • K-Suomi

                    #10
                    Originally posted by Cell View Post
                    Villi veikkaus: Jälkiasennettu haista-paska ajonestolaite. Ei muutakun purkamaan, aika hurjia virityksiä mitä purkanut noita uudemmistakin.

                    Mikään bemarin oma järjestelmä ei a) piipitä keskikonsolissa b) sammuta autoa äänimerkin saattamana.
                    No ni, autossahan on SKYBREAKER hälytinjärjestelmä asennettu jälkeenpäin. Täytyy käydä katsomassa löytyykö sille omaa sulaketta tai saisko sen muuten kytkettyä pois päältä.
                    e39 M5
                    e38 740

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Ei varmasti saa, idea häviäisi jos hälyn saisi ohitettua pelkästään sähkön katkaisemalla. Purkua purkua...
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • manzak
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2005
                        • 53
                        • K-Suomi

                        #12
                        Kävin ostamassa hälyttimen mokkuloihin uudet patterit ja kas, vika on poissa. Pienestä se voi olla kiinni... Hälytinhän on tuossa sellainen jossa auton mukana kannetaan pientä mokkulaa ja jos sut heivataan autosta mäkeen ilman mokkulaa niin auto sammuu jonkunajan kuluttua. Oishan tuo pitänyt heti tajuta. Mutta kiitos tuosta tiedosta että itse auto ei piipitä tolleen.
                        e39 M5
                        e38 740

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎