Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 takapyörän laakerin vaihdosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #46
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Kun ootte noita takalaakereita vaihtanu, niin onko teil ollu noita 1/4" ja 3/8" hylsysettejä ja E14 hylsyt sitte niihin? :think Jotta mahtuu ja on helmpompi vaihtaa?

    tollasen 3/8" setin vois kyllä ostaa muutenkin, tai no missä ois kaikki koot 1/4"-1/2"... Ja noi E-hylsyt pitäis näissä bemmin rassauksissa nähtävästi olla...

    (Kärkkäisellä esim Kamasan setti 400e, jäi vielä köyhältä ostamatta )
    Ilman muuta muutenkin autohommissa 3/8 setti on paljon parempi useimmiten kuin 1/2 tai 1/4. !/2 on moneen paikkaan liian kolho ja 1/4 ei jaksa vääntää mitään isompaa. Katsele semmoista merkkiä kuin ampro, on halpa mutta kestää varmasti.

    http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=307 tossa on kuitenkin semmonen sarja missä on kaikki koot 1/4, 3/8 ja 1/2 ja torxit / E hylsyt myös.
    Last edited by WSE1; 21-04-2012, 17:40.

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #47
      Joo tästä viereisestä kylästä itseasiassa saa noita Ampron tavaroita ja kaveri niitä aika paljon käytellykkin.

      Ja tosiaa ikuinen takuuhan noissa tais olla, ei haittaa jos hajoaa, ei oo rahat hukassa.
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #48
        Katselin tuossa taka-kitkojeren sisäreunoja että olivat kuluneet enempi, kun rengas muualta. Voisko olla syynä tuohon kulumiseen, kun oikealta mennyt laakeri ja vasenmalta narinahela? Vaikuttaisko ne noin paljon?:think
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #49
          Originally posted by janke View Post
          Katselin tuossa taka-kitkojeren sisäreunoja että olivat kuluneet enempi, kun rengas muualta. Voisko olla syynä tuohon kulumiseen, kun oikealta mennyt laakeri ja vasenmalta narinahela? Vaikuttaisko ne noin paljon?:think
          Mulla kanssa. Sama kyllä mitkä renkaat alla. Pitäis viiä kulmien säätöön...
          Renkaat ainakin mulla takana selvästi näin -> /-o-\
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • E.K.
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 494
            • Helsinki

            #50
            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Mulla kanssa. Sama kyllä mitkä renkaat alla. Pitäis viiä kulmien säätöön...
            Renkaat ainakin mulla takana selvästi näin -> /-o-\
            Mulla oli vaan toinen vinossa helojen vaihdon jälkeen ja rengas kului nii jättivät sen vinoon ja säätivät toisen yhtä vinoon. Kuulemma niin pitääki olla. Nyt kuluu molemmat renkaat. Ens perjantaina uudelleen säädettäväksi....

            Comment

            • Janne.V
              Bimmer Rookie
              • Oct 2011
              • 133
              • Tampere

              #51
              Originally posted by suppari View Post
              Juu, ja siinä on magneetti. Toi on kyllä helppo asentaessakin huolimattomuutta kolhia toi kehä, ja siinä riittää ihan pieni jälki, ni ei toimi.

              Mites hitaissa vauhdeissa kun jarrua painaa vaan vähän, hakkaako absit?
              Vaihdoin eilen tuon vasemman takaanturin ja jarrut hakkas juuri tuollain, eli johtuisko huonosta asennosta?
              Lakkas kylläkin lopulta pelittämästä kokonaan eli voiskin olla tuo lukukehä kulunu tai vaurioitunut kun vaihdoin anturia ja se vanha ei vaan lähtenyt ehjänä sieltä pois...
              Toimi sit taas yhtäkkiä jonkin aikaa ja lakkas toimimasta kun auto seisoi tyhjäkäynnillä ja siitä nyt mieleeni juolahti seuraava:

              Onko näissä sitä mahdollisuutta et jos vasen taka anturi herjaa niin vika vois olla abs yksikössä?
              Jäänyt vaan kammo noista absi yksiköistä noista volvoista ja varsinkin kun just ostin tämän e39:in liian hyvältä kuulostavalla kaupalla :think


              Löydettykkin keskustelu tuosta absi vioista...
              Last edited by Janne.V; 30-04-2012, 15:43.
              Ex: E38 740i
              Ex: E39 520i Touring
              Ex: E32 750i

              Comment

              • Vesa
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 363
                • Oulu

                #52
                530D touring tasonsäädöllä

                Takapyörän laakerit pitäisi vaihtaa otsikon pirssiin. Muutama kyssäri homman tehneille.

                Pitääkö vetari ottaa sisäpäästä irti, jotta laakerin pultit pääsee takaa aukaisemaan? Vai pitääkö koko napa-asetelma irroittaa eli myös tukivarret irti? Onko eroja toimenpiteissä oikea/vasen?
                Nykyiset:
                BMW F11 535DA xDrive -15
                Toyota Yaris Hybrid -20

                Exiä noin 60 kpl...

                Comment

                • Samppae39
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1590
                  • Vähäkyrö

                  #53
                  Originally posted by Vesa View Post
                  Takapyörän laakerit pitäisi vaihtaa otsikon pirssiin. Muutama kyssäri homman tehneille.

                  Pitääkö vetari ottaa sisäpäästä irti, jotta laakerin pultit pääsee takaa aukaisemaan? Vai pitääkö koko napa-asetelma irroittaa eli myös tukivarret irti? Onko eroja toimenpiteissä oikea/vasen?
                  Ite irrotin vetarit. Muistaakseni joku seppä täällä sanoi, että ei tartte :think

                  Comment

                  • Tome
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 548
                    • Joensuu

                    #54
                    Originally posted by Vesa View Post
                    Takapyörän laakerit pitäisi vaihtaa otsikon pirssiin. Muutama kyssäri homman tehneille.

                    Pitääkö vetari ottaa sisäpäästä irti, jotta laakerin pultit pääsee takaa aukaisemaan? Vai pitääkö koko napa-asetelma irroittaa eli myös tukivarret irti? Onko eroja toimenpiteissä oikea/vasen?
                    Vähän turhan työläs on koko napa-asetelmaa lähteä irroittelemaan vaan helpoin ja varmin tie on napata vetari kokonaan pois ja sit laakeri napoineen pöydälle ja ulosvetäjällä laakeri irti navasta. Eka irtoo ulkokehä ja sisäkehä jää napaan, naputtelet sitten vaikka puukonterällä siihen kehän ja navan saumakohtaan niin saat sisäkehää liikkumaan sen verran että mahtuu ulosvetäjä taas väliin. Hommaa tai lainaa kunnon ulosvetäjä siihen hommaan. Vetarin joudut myös irroittamaan navanpäästä ulosvetäjällä ja voi olla tiukassa. Ainiin ja napamutteriin tarttet 36mm 12 kulmaisenhylsyn ja mutteri on suht tiukassa..
                    Last edited by Tome; 17-10-2012, 10:22.

                    Comment

                    • Mörö
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 110
                      • city

                      #55
                      M5.sen takapyöränlaakerin irroituksessa eroa verrattuna muihin e39.hin?

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 9997
                        • KVLA

                        #56
                        Originally posted by Mörö View Post
                        M5.sen takapyöränlaakerin irroituksessa eroa verrattuna muihin e39.hin?
                        Sama laakeri.Samat systeemit vaihtotyössä.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎