Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d vuotaa dieseliä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ex-VAG
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 408
    • Tampere

    530d vuotaa dieseliä

    Tuoksahtaa aina silloin tällöin aine sisälle asti, piti siis ruveta haeskelemaan paikkaa..
    Moottorin pohjamuovi on aika märkä, mutta mitää suoraa tiputusta ei näy.
    Onko mitään tyyppilistä paikkaa josta voisi vuodon syy löytyä?

    Koetin haeskella paikkaa nosturillakin, mutta ei nyt kovin äkkiä löytynyt..
  • ex-VAG
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 408
    • Tampere

    #2
    "vika" taisi löytyä. Soittelin huoltoon missä auto n. viikko sitten kävi. Taitaa olla polttoaineen suodattimen vaihdossa tulleita jämiä... Riiseli ei kai ihan heti kuivu :roll:

    Pitää pestä jämät pois ja seurata tilanetta...

    Comment

    • ex-VAG
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 408
      • Tampere

      #3
      Kyllä se nyt kuitenkin sitä jostain vuotaa..
      Pesin konehuoneen huollon jälkeen ja kaikki näyttää täysin kuivalta ylhäältäpäin katsottuna (suodatin+liitokset sen ympärillä).

      Mutta nyt tuo vuoto näkyy hyvin kun asfaltit on märkänä. Sellainen pieni "noro" näyttää tulevan auton alta, etuosasta (ehkä läheltä vasenta etupyörää) Ja nafta haisee.... Autossa on orkkis webasto, onko niissä ollut vuotoja?
      Vuotokohtaa en ole vielä löytänyt, vaikka konttailin auton ympärillä tänään jo hetken aikaa..

      Comment

      • bemupoika
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 215
        • finland

        #4
        530d vuotaa dieseliä

        e39 530d vuotaa suuttimien kohdalta polttoainetta ja märkänä kaikki muovit sieltä. En osaa tarkkaan sanoa mistä voisi vuotaa vaikka olen purkanut kaikki muovit päällä ja suuttimet ja on letkut näkyvissä nyt. kone käy tasaisesti ja kaikilla pytyillä. Voiko suutin vuotaa pihalle tällä tavalla vai olisiko joku halkeama suuttimien välissä olevissa letkuissa? Mitään näkyvää en kyllä silmällä huomaa. Suuttimien korjausarvot katsottu lähiaikoina ja kaikki oli hyvin. Vuoto ei ole kauhean iso mutta dieseliä kertyy muovien päälle jonkun verran ja kastelee paikat.

        Toinen ongelma on tapahtunut muutaman kerran: auto sammuu täyskiihdytyksessä usein jostain rampista kiihdytettäessä ja lähtee heti käymään kun starttaa. voisiko nämä olla yhteyksissä toisiinsa? Siirtopumppua ollaan epäilty jälkimmäisen vian syyksi ainakin..

        Comment

        • Metalgod
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 201
          • Helsinki

          #5
          Kyllähän tuo kuulostaa sieltä, että se vuotava suutin tai letku on syypää siihen sammumiseen. Korjausarvo menee kiihdyttäessä niin perseelleen että sammuttaa auton.

          Saippuavettä suuttimen juureen ja katso kupliiko. Helpommalla selviät jos letkut vuotaa. Korjausarvohan muuttuu monesta eri syystä. (männänrengas, kuseva suutin, vuotavat letkut, virtapiuhat jne,)

          Oletko seurannut korjausarvoja ajaessa?
          -530dA 600 Nm
          - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #6
            Tarkista ensin onko polttoaineen paluuletkun muoviliittimet tiukasti suuttimissa kiinni ja onko niissä lukitusklemmarit kiinni kunnolla/paikalla.
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • bemupoika
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 215
              • finland

              #7
              Ei ole kyllä korjausarvoja tutkittu muuta kuin tyhjäkäynnillä ja hieman korkeimmilla kierroksilla paikallaan. Voiko suutinta kiristää ihan koti konsteilla jos se auttaisi? Millaiset tiivisteet siellä on kumia vai kuparia..? Mutta pitää nyt tutkia vähän tarkemmin kun ehtii.

              Comment

              • Eiwan
                Bimmer Rookie
                • Nov 2010
                • 40
                • Ilmajoki

                #8
                Originally posted by bemupoika View Post
                Ei ole kyllä korjausarvoja tutkittu muuta kuin tyhjäkäynnillä ja hieman korkeimmilla kierroksilla paikallaan. Voiko suutinta kiristää ihan koti konsteilla jos se auttaisi? Millaiset tiivisteet siellä on kumia vai kuparia..? Mutta pitää nyt tutkia vähän tarkemmin kun ehtii.
                Kupariprikka on suuttimen ja kannen välissä. Lisäksi suuttimessa voi olla o-rengas siinä varren yläosassa. Niitä suuttimia kun näytti ainakin itsellä olevan kahta mallia, joissa toisiin tulee se o-rengas ja toisiin ei. Sen o-renkaan tehtävä on kuulemma vain lähinnä pitää ulkopuolelta tuleva lika poissa.

                Kannattaa tosiaan tarkistella se paluuletku ensin huolella. Itse juuri vaihdoin sellaisen kun olin remontin yhteydessä saanut siihen reiän aikaiseksi. Vuotoa ei ollut helppo nähdä kun se valutti polttoainetta sitä letkua pitkin ja tiputti auton alle.

                Comment

                • bemupoika
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2009
                  • 215
                  • finland

                  #9
                  Joo se on vähän paha tutkailla sitä paluuletkua kun kaikki vähän kosteena siellä ja letkukin sellasta kangastyyppistä..

                  Comment

                  • buksin-1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 4592
                    • Keski-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by bemupoika View Post
                    Joo se on vähän paha tutkailla sitä paluuletkua kun kaikki vähän kosteena siellä ja letkukin sellasta kangastyyppistä..
                    Kuivaa se sekä suutinkolot esim. talouspaperilla, paa käyntiin ja seuraa, mistä vuoto tulee.
                    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                    SISUSTAT modaukset

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #11
                      Mieluumin putsaa paikat ensin kunnolla: paineilma, jarrukliineri, paineilma. Kyllä sen sitten yleensä näkee, mistä vuotaa. Voi näkyä jo siirtopaineilla, kun virrat kääntää 2-asentoon.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • bemupoika
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 215
                        • finland

                        #12
                        Ajattelin noi paluuputket suuttimien välistä huomenna uusia. Mutta toinen ongelma tuli yhtäkkiä, eli tehot aika hävinnyt ja tuntuu että ei ole ahtoja ollenkaan eikä turbon vihellystä kuuluu yhtään.. mistähän tämä nyt sitten johtuu?

                        Comment

                        • bemupoika
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 215
                          • finland

                          #13
                          Nyt on turbo vika selvitetty, oli vain se pieni ahtoletku irronnut, ilmeisesti polttoaineen liukastamana ja nyt riittää voima taas. Ja letkut on vaihdettu suuttimien väliin, nyt pitää vain seurata tilannetta vuotaako vielä..

                          Comment

                          • Tojopa
                            BTCF Member
                            • Mar 2004
                            • 1592
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by bemupoika View Post
                            Nyt on turbo vika selvitetty, oli vain se pieni ahtoletku irronnut, ilmeisesti polttoaineen liukastamana ja nyt riittää voima taas. Ja letkut on vaihdettu suuttimien väliin, nyt pitää vain seurata tilannetta vuotaako vielä..
                            Mikä on pieni ahtoletku?

                            Comment

                            • miccou
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2005
                              • 488
                              • Iisalmi

                              #15
                              Laitampa tähän vanhaan ketjuun kanssa oman ongelman kun otsikko kuvaa aika hyvin:

                              Eli oma pöllö-öljylaitos rupesi kanssa tuoksahtamaan dieselille ja paikansin vuodon noiden kirkkaiden letkujen liitoskohtaan, eli siihen letkuun joka tulee suodattimelta, menee T-haaraan josta lähtee letku "alaspäin" konetta ja toinen kirkas jatkaa jonnekkin koneen uumeniin. Kokeilin tuossa paikata kirkkaiden letkujen liitoksia sähkömiehenteipillä vaan eipä tuo teippi näy pysyvän kiinni.

                              Onko korjausehdotuksia millä nuo liitokset saisi tiiviiksi vai pitääkö nuo kirkkaat letkut vaihtaa uusiin?

                              Eli jos tuosta realoemista nyt oikein osaan katsoa niin onkohan tuo kohta nyt tuossa vasemmassa yläkulmassa, osien 5 välissä:

                              Attached Files
                              VW Passat 1.8t -04


                              X1 20Da X-Drive -13
                              E39 530Da Touring -01
                              E39 525iA Touring -01
                              E46 325iA Sedan -01
                              E46 320D Touring -00
                              Audi A3 1.9TDI -01
                              VW Multivan 2.5 TDI -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎