memebuy23buy

e39 525 vika valo ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koomake
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 29
    • Hellsinki

    e39 525 vika valo ???

    Osaisikos joku viisaampi keroa mikä tämmöinen vika valo oiken on? Auto siis -01 525 e39. Syttyi ihan yht äkkiä kesken ajon.
    Attached Files
  • Jarno
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 645
    • Äänekoski

    #2
    Originally posted by koomake View Post
    Osaisikos joku viisaampi keroa mikä tämmöinen vika valo oiken on? Auto siis -01 525 e39. Syttyi ihan yht äkkiä kesken ajon.
    Mulla täysin identinen auto ja tänään syttyi sama valo täysin samalla tavalla.
    Auto käy ja toimii normaalisti.
    e30 325i cabrio
    Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

    Comment

    • NewereverBMW
      Newbiemmer
      • Jul 2011
      • 12
      • Finland

      #3
      check engine

      äkkiä netistä etsittynä check engine.

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8975
        • Kellokoski

        #4
        Vikakoodit lukuun. Vaihtoehtoja on monta mikä tuon sytyttää. Imuvuodot esimerkiksi.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • koomake
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 29
          • Hellsinki

          #5
          Ok. Kiitos ripeistä vastauksista. Täytyy toimittaa auto koodien lukuun pikaisesti. Uskaltaakohan tuolla nyt ajaa mihinkään...? Toimii ja kuulostaa ihan normaalilta kumminkin.

          Comment

          • mijuko
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2010
            • 951
            • ۩□□۩

            #6
            Owner's Manual
            Aliarvostettu teos:think


            Uskaltaa ajella... saattaa vaikka "korjaantuu"

            Comment

            • koomake
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 29
              • Hellsinki

              #7
              No perkule tollasta netistä yritinkin ettiä mut ei osunu silmään. Autosta kun vaan löytyy tuo germaanin kielinen eepos ja siitähän ei ymmärrä allekirjoittanut sanaakaan

              Comment

              • mijuko
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2010
                • 951
                • ۩□□۩

                #8
                Originally posted by koomake View Post
                No perkule tollasta netistä yritinkin ettiä mut ei osunu silmään. Autosta kun vaan löytyy tuo germaanin kielinen eepos ja siitähän ei ymmärrä allekirjoittanut sanaakaan
                Sama! Ittelläni ruåttalainen

                Comment

                • Janne-90
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 246
                  • Naantali

                  #9
                  Se on moottorin häiriövalo jos ei vielä tullu selväksi.. Valo syttyy merkistä riippuen joko helposti tai ei niin helposti. Kaikki sytytyshäiriöt ja antureiden katkot ja muut viat mitkä liittyy moottoriin niin sytyttää tämän valon. eli vikakoodit lukuun ja kattoo mikä sen sytyttää. Jos auto toimiii hyvin nii kyl sil voi ajaa mut suosittelen mahd. pian koodien lukemista. Jos ei käy hyvin en suosittele. Menee katit paskaks ainaki jos bensaa pääsee putkeen..

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by koomake View Post
                    Osaisikos joku viisaampi keroa mikä tämmöinen vika valo oiken on? Auto siis -01 525 e39. Syttyi ihan yht äkkiä kesken ajon.
                    Kyseessä on moottorin vikavalo joka on syttynyt imuvuodon seurauksena ja moottori käy nyt nilkutusmoodilla.
                    Eli sieltähän nyt löytyy vikakoodia sytytyskatkoksista bensanpaineen säätöön, ym. jotka kuitenkin ovat sekundaarisia vikoja.
                    Eli älä vain lähden korjailemaan mitään puolia, lambdoja, tulppia tms. epäoleellista, vaan ihan ensimmäisenä tarkasteluun massamittarin ja imusarjan välinen iso haitariputki, joka todennäköisesti nyt ilmojen kylmettyä on tullut tiensä päähän. Toki imuvuoto voi löytyä monesta muustakin paikasta, mutta tuosta isosta imuputkesta lähdetään.

                    Comment

                    • koomake
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 29
                      • Hellsinki

                      #11
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Kyseessä on moottorin vikavalo joka on syttynyt imuvuodon seurauksena ja moottori käy nyt nilkutusmoodilla.
                      Eli sieltähän nyt löytyy vikakoodia sytytyskatkoksista bensanpaineen säätöön, ym. jotka kuitenkin ovat sekundaarisia vikoja.
                      Eli älä vain lähden korjailemaan mitään puolia, lambdoja, tulppia tms. epäoleellista, vaan ihan ensimmäisenä tarkasteluun massamittarin ja imusarjan välinen iso haitariputki, joka todennäköisesti nyt ilmojen kylmettyä on tullut tiensä päähän. Toki imuvuoto voi löytyä monesta muustakin paikasta, mutta tuosta isosta imuputkesta lähdetään.
                      Okei, no tuohan pitää heti huomenna tarkastaa... joku ihan pienkin reikä siinä voi siis aiheuttaa kyseisen valon syttymisen?

                      Comment

                      • creative 22
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 560
                        • Alavus

                        #12
                        Originally posted by koomake View Post
                        Okei, no tuohan pitää heti huomenna tarkastaa... joku ihan pienkin reikä siinä voi siis aiheuttaa kyseisen valon syttymisen?
                        No ei se paljon tarvi, tutki myös se taaempi/alempi putki sinne kaasuläppäkotelolle asti ja varsinkin se lisäilmaluistille menevä pienempi haara.
                        Osien kuntoa on aika vaikea todeta päällepäin joten tarkempia tutkimuksia varten on ne irrotettava.Lue myös tuo, se selventää asiaa aika paljon:Edit...luetuta tietty vikakoodit, jos et halua marmorille..Rahu, Robi ja monet muut hoitavat hommia käsittääkseni sielläpäin..
                        kohtuuhintaan verrattuna marmoriin.

                        Last edited by creative 22; 23-11-2011, 00:39.
                        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                        BMW Freude Am Fahren

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by creative 22 View Post
                          No ei se paljon tarvi, tutki myös se taaempi/alempi putki sinne kaasuläppäkotelolle asti ja varsinkin se lisäilmaluistille menevä pienempi haara.
                          Osien kuntoa on aika vaikea todeta päällepäin joten tarkempia tutkimuksia varten on ne irrotettava.Lue myös tuo, se selventää asiaa aika paljon:Edit...luetuta tietty vikakoodit, jos et halua marmorille..Rahu, Robi ja monet muut hoitavat hommia käsittääkseni sielläpäin..
                          kohtuuhintaan verrattuna marmoriin.

                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=200266
                          Ehkä kuitenkin vikakoodien luku on turhaa, kun vuodon löytämällä ja poistamalla myös moottorin vikavalo sammuu.
                          Imuvuoto sen täytyy olla joka tapauksessa 99.5%:n varmuudella, antoi sitten mitä vikakoodeja tahansa(eli kun kerran kone käy kuitenkin ok).

                          Comment

                          • koomake
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 29
                            • Hellsinki

                            #14
                            Tämä kuvassa oleva "iso letku" ja siitä lähtevät pienemmät letkut nyt irrotettu ja silmä määräisesti tutkittu. En löytänyt mitään halkeamia tai reikiä niistä. Letku oli muutenkin aikas hyvä happisen näköinen, autollakaan kun ei kilometrejä ole takana vasta kuin 101 000... Jotenka, osaisikohan joku neuvoa Helsingin seudulta jonkun pajan joka näistä bemareista ymmärtäisi vähän enemmän ja josta löytyisi koodien luku systeemit ja muut puitteet vian korjaamiseen ??
                            Attached Files

                            Comment

                            • creative 22
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 560
                              • Alavus

                              #15
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Ehkä kuitenkin vikakoodien luku on turhaa, kun vuodon löytämällä ja poistamalla myös moottorin vikavalo sammuu.
                              Imuvuoto sen täytyy olla joka tapauksessa 99.5%:n varmuudella, antoi sitten mitä vikakoodeja tahansa(eli kun kerran kone käy kuitenkin ok).
                              Juu, näinkin voi olla riippuen viasta ja niiden määrästä mutta tietyissä tapauksissa Siemensin MS43 ohjauksella olevissa autoissa (M54) se vikavalo ei sieltä enää sammu vaikka vuodot olisikin korjattu.Ei sammunut edellisessä 525Ia:ssa ei tässä nykyisessäkään ilman kuittausta.Tähän ei auta ryssäresetti eikä mikään muukaan poppakonsti..
                              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                              BMW Freude Am Fahren

                              Comment

                              Working...
                              X