Ok. Kiitos ripeistä vastauksista. Täytyy toimittaa auto koodien lukuun pikaisesti. Uskaltaakohan tuolla nyt ajaa mihinkään...? Toimii ja kuulostaa ihan normaalilta kumminkin.
No perkule tollasta netistä yritinkin ettiä mut ei osunu silmään. Autosta kun vaan löytyy tuo germaanin kielinen eepos ja siitähän ei ymmärrä allekirjoittanut sanaakaan
No perkule tollasta netistä yritinkin ettiä mut ei osunu silmään. Autosta kun vaan löytyy tuo germaanin kielinen eepos ja siitähän ei ymmärrä allekirjoittanut sanaakaan
Se on moottorin häiriövalo jos ei vielä tullu selväksi.. Valo syttyy merkistä riippuen joko helposti tai ei niin helposti. Kaikki sytytyshäiriöt ja antureiden katkot ja muut viat mitkä liittyy moottoriin niin sytyttää tämän valon. eli vikakoodit lukuun ja kattoo mikä sen sytyttää. Jos auto toimiii hyvin nii kyl sil voi ajaa mut suosittelen mahd. pian koodien lukemista. Jos ei käy hyvin en suosittele. Menee katit paskaks ainaki jos bensaa pääsee putkeen..
Osaisikos joku viisaampi keroa mikä tämmöinen vika valo oiken on? Auto siis -01 525 e39. Syttyi ihan yht äkkiä kesken ajon.
Kyseessä on moottorin vikavalo joka on syttynyt imuvuodon seurauksena ja moottori käy nyt nilkutusmoodilla.
Eli sieltähän nyt löytyy vikakoodia sytytyskatkoksista bensanpaineen säätöön, ym. jotka kuitenkin ovat sekundaarisia vikoja.
Eli älä vain lähden korjailemaan mitään puolia, lambdoja, tulppia tms. epäoleellista, vaan ihan ensimmäisenä tarkasteluun massamittarin ja imusarjan välinen iso haitariputki, joka todennäköisesti nyt ilmojen kylmettyä on tullut tiensä päähän. Toki imuvuoto voi löytyä monesta muustakin paikasta, mutta tuosta isosta imuputkesta lähdetään.
Kyseessä on moottorin vikavalo joka on syttynyt imuvuodon seurauksena ja moottori käy nyt nilkutusmoodilla.
Eli sieltähän nyt löytyy vikakoodia sytytyskatkoksista bensanpaineen säätöön, ym. jotka kuitenkin ovat sekundaarisia vikoja.
Eli älä vain lähden korjailemaan mitään puolia, lambdoja, tulppia tms. epäoleellista, vaan ihan ensimmäisenä tarkasteluun massamittarin ja imusarjan välinen iso haitariputki, joka todennäköisesti nyt ilmojen kylmettyä on tullut tiensä päähän. Toki imuvuoto voi löytyä monesta muustakin paikasta, mutta tuosta isosta imuputkesta lähdetään.
Okei, no tuohan pitää heti huomenna tarkastaa... joku ihan pienkin reikä siinä voi siis aiheuttaa kyseisen valon syttymisen?
Okei, no tuohan pitää heti huomenna tarkastaa... joku ihan pienkin reikä siinä voi siis aiheuttaa kyseisen valon syttymisen?
No ei se paljon tarvi, tutki myös se taaempi/alempi putki sinne kaasuläppäkotelolle asti ja varsinkin se lisäilmaluistille menevä pienempi haara.
Osien kuntoa on aika vaikea todeta päällepäin joten tarkempia tutkimuksia varten on ne irrotettava.Lue myös tuo, se selventää asiaa aika paljon:Edit...luetuta tietty vikakoodit, jos et halua marmorille..Rahu, Robi ja monet muut hoitavat hommia käsittääkseni sielläpäin..
kohtuuhintaan verrattuna marmoriin.
No ei se paljon tarvi, tutki myös se taaempi/alempi putki sinne kaasuläppäkotelolle asti ja varsinkin se lisäilmaluistille menevä pienempi haara.
Osien kuntoa on aika vaikea todeta päällepäin joten tarkempia tutkimuksia varten on ne irrotettava.Lue myös tuo, se selventää asiaa aika paljon:Edit...luetuta tietty vikakoodit, jos et halua marmorille..Rahu, Robi ja monet muut hoitavat hommia käsittääkseni sielläpäin..
kohtuuhintaan verrattuna marmoriin.
Ehkä kuitenkin vikakoodien luku on turhaa, kun vuodon löytämällä ja poistamalla myös moottorin vikavalo sammuu.
Imuvuoto sen täytyy olla joka tapauksessa 99.5%:n varmuudella, antoi sitten mitä vikakoodeja tahansa(eli kun kerran kone käy kuitenkin ok).
Tämä kuvassa oleva "iso letku" ja siitä lähtevät pienemmät letkut nyt irrotettu ja silmä määräisesti tutkittu. En löytänyt mitään halkeamia tai reikiä niistä. Letku oli muutenkin aikas hyvä happisen näköinen, autollakaan kun ei kilometrejä ole takana vasta kuin 101 000... Jotenka, osaisikohan joku neuvoa Helsingin seudulta jonkun pajan joka näistä bemareista ymmärtäisi vähän enemmän ja josta löytyisi koodien luku systeemit ja muut puitteet vian korjaamiseen ??
Ehkä kuitenkin vikakoodien luku on turhaa, kun vuodon löytämällä ja poistamalla myös moottorin vikavalo sammuu.
Imuvuoto sen täytyy olla joka tapauksessa 99.5%:n varmuudella, antoi sitten mitä vikakoodeja tahansa(eli kun kerran kone käy kuitenkin ok).
Juu, näinkin voi olla riippuen viasta ja niiden määrästä mutta tietyissä tapauksissa Siemensin MS43 ohjauksella olevissa autoissa (M54) se vikavalo ei sieltä enää sammu vaikka vuodot olisikin korjattu.Ei sammunut edellisessä 525Ia:ssa ei tässä nykyisessäkään ilman kuittausta.Tähän ei auta ryssäresetti eikä mikään muukaan poppakonsti..
Comment