Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto E39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mulk
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 144
    • vantaa

    #46
    onko kuka tehnyt viimeaikoina sitten esimerkiksi laakkosella sen jutun? Mitä maksa?

    Comment

    • tonit
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 281
      • Helsinki

      #47
      Mitenköhän on, mulla on -96/96 528i bensa ja tänään aamulla huomasin että moottorin lämpömittari nousi aamulla kun laitoin virrat päälle (jotkut ehkä huomasivat ko. topicin). Muutenkin auto vaikutti siltä että kone olisi lämmin.

      Autossa on 4:3 Navi jonka valikoista löytyy Aux Ventilation valikko jossa Timer1 ja Timer2. Mahtaako autossa olla jonkunlainen lämmitin vaikka onkin bensapeli?

      Laitoin nyt noiden ohjeiden mukaan auton lämpenemään aamuksi, katotaan miten käy. Mietin vaan miten kone oli tänä aamuna lämmin vaikken ollut laittanut sitä päälle? Mahtaako siellä olla joku lämpötila-anturi mikä lämmittelee itsekseen jos tulee liian kylmä?
      Last edited by tonit; 25-10-2005, 23:11.

      Comment

      • MKLa
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 62

        #48
        PRKL mulla heitti Webasto toimimattomaksi. Ei lyö päälle ajastuksen kanssa eikä suoraan, mikä lienee vikana masiinassa. Aikaisemmin tuo toimi. Toisaalta auto ollut mammalla nyt ajossa ja opetin sen käyttämään ajastusta... Liene opetus mennyt sitten metsään ja masiina nyt sekaisin.

        Mistäs sen pakkokäynnistyksen saa päälle, että voisi testata onko itse masiinassa vika vai vain ohjelmoinnissa?

        Pakkaset tuloo...
        Ex 525 dat -07
        Ex 530 dat -99

        Comment

        • Bemujehu
          Newbiemmer
          • Aug 2005
          • 22

          #49
          Originally posted by sallu
          Tuosta Bmw:n ohjelmoinnin kieltämisestä on kanssa monenlaista juttua, kun nykyään on jälleen luvallista tehdä tuo ohjelmointi.. Aluksihan maahantuoja kielsi tuon ohjelmoinnin, mutta nyt on taas luvallista tehdä ko. operaatio. Ainakin omaan autoon tehtiin merkkiliikkeessä webaston ohjelmointi ja näin mulle siellä kerrottiin nykykäytännöstä.
          Mitä mitä? Voisitko valaista asiaa lisää? Eli kuka ohjelmoi ja missä? Osaltani liikkeessä tuli kieltävä vastaus perusteena että ei ole varmuutta ohjelmoinnin onnistumisesta että toiminto tulee näennäisesti Navin näyttöön mutta ei kuitenkaan toimisi aikuisten oikeasti.

          Itse olen yrittänyt ratkoa webaston käyttöönottoa parin viikon ajan ja kovin tarjous ollut yli 2000 € (johtosarjat, ilmastoinninohjaus, letkumuutokset yms). Kaipaa siis valaistusta että tarvitseeko tehdä mekaanisia muutoksia E39 525 diesel (-02) peliin manuaali-ilmastoinnilla varustettuna kun ottaa ajastuksen käyttöön? Eli onko pelkoa ylikuumenemisesta, kiertääkö vesi ok ja toimiiko tuulettimen kommunikointi/ohjaus yms ok mikäli tekee pelkän koodauksen?

          Comment

          • jms-btcf
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 696
            • Tampere

            #50
            Originally posted by MKLa
            PRKL mulla heitti Webasto toimimattomaksi. Ei lyö päälle ajastuksen kanssa eikä suoraan, mikä lienee vikana masiinassa. Aikaisemmin tuo toimi. Toisaalta auto ollut mammalla nyt ajossa ja opetin sen käyttämään ajastusta... Liene opetus mennyt sitten metsään ja masiina nyt sekaisin.

            Mistäs sen pakkokäynnistyksen saa päälle, että voisi testata onko itse masiinassa vika vai vain ohjelmoinnissa?
            Eli oletko kokeillut suoraan käynnistää webaston painamalla kellon kuvaa ja sitten "heiss ein"? Omassa olen huomannut että ajastettu lämmitys ei toimi jos tankki on liian tyhjä (poltto-ainevalo palaa). Jos ei se lähde ollenkaan päälle niin sitten vielä sulakkeen tarkistus ja lopuksi webastohuoltoon...
            e61 535d

            Comment

            • jakkeri530d
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 231
              • Oulu

              #51
              onkos kellään tietoa missä Oulussa osattaisiin huoltaa nuita webastoja kun, se ei edelleenkään lähde päälle. Stocmann-autolla sanoivat vain että on rikki kun ei lähde päälle ja pitää vaihtaa kokonaan uusi. vikaa ei tiedetä.
              Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
              Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
              Ex. MB C 200cdi farkku -03
              Ex. Bmw 540iA T -98/99
              Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
              Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

              Comment

              • HBD
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 269
                • Hämeenlinna

                #52
                Onko jossain tietoa löytyykö kaikista e39 530d autoista webasto vai onko se ollut ruksattava lisävaruste. Lähinnä nyt Saksan markkinoista on kyse kun sieltä pitäisi kahta tälläistä lähteä noutamaan. Mobile.de:n haussa on standheizung-hakuehto lisättävissä mutta joko varuste on siellä päässä todella harvinainen tai myyjät eivät tiedä että moinen lisälämmitin edes autosta löytyy. Saksan peleissähän webastoa tuskin on koodattuna ajastimella toimivaksi vaan olettaisin että ainoastaan lisälämmön tuojaksi.

                Sen ajastuksen voi hoitaa sitten täällä kuntoon mutta webasto itsessään pitäisi löytyä konepellin alta että viitsii tänne auton roudata.
                BMW 530 xd
                Porsche 911
                MB C123 230ce

                Comment

                • sallu
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 232
                  • Kuortane-Seinäjoki

                  #53
                  Originally posted by Bemujehu
                  Mitä mitä? Voisitko valaista asiaa lisää? Eli kuka ohjelmoi ja missä? Osaltani liikkeessä tuli kieltävä vastaus perusteena että ei ole varmuutta ohjelmoinnin onnistumisesta että toiminto tulee näennäisesti Navin näyttöön mutta ei kuitenkaan toimisi aikuisten oikeasti.

                  Itse olen yrittänyt ratkoa webaston käyttöönottoa parin viikon ajan ja kovin tarjous ollut yli 2000 € (johtosarjat, ilmastoinninohjaus, letkumuutokset yms). Kaipaa siis valaistusta että tarvitseeko tehdä mekaanisia muutoksia E39 525 diesel (-02) peliin manuaali-ilmastoinnilla varustettuna kun ottaa ajastuksen käyttöön? Eli onko pelkoa ylikuumenemisesta, kiertääkö vesi ok ja toimiiko tuulettimen kommunikointi/ohjaus yms ok mikäli tekee pelkän koodauksen?
                  No itselläni ei ollut navia, mutta en tiedä kuinka vaikuttaa ohjelmointiin.. Oma auto ohjelmoittiin Seinäjoella bemarihuollossa, mutta ajastus tapahtuu siis cd-soittimen valikoista, joka toimii kellolaitteena.
                  -MB 350 CLS-
                  -Fiat Ducato-
                  -Volkswagen Vento 1.8-
                  -Yamaha R1-

                  Autonosturit, rengaskoneet, korjaamokoneet edullisesti:
                  http://www.eduel-asennus.fi

                  Comment

                  • azvaltti
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 89

                    #54
                    Originally posted by JuhaK
                    liitytäänpä tähän ikuisuuskeskusteluun

                    Mä olen ainakin vähän epäileväinen ton automatiikan suhteen ku webasto lähtee käyntiin heti kun lämpötila ulkona on siinä +7 asteen hujakoilla tai kun moottorin lämmöt on päässy vähä laskemaan normaalilämpötilasta kovemmilla pakkasilla....nimittäin:

                    tuolloinhan webasto ei käy kuin muutamia minuutteja ja sammuu sen jälkeen ku moottori on taas käyntilämmin...elikkäs se nokeentuu mahdotonta vauhtia...ei sitä sais softalla otettua pois käytöstä tuota automatiikkaa :?:

                    nyt kun on ollu muutama hyvä pakkasaamu niin tuon puolentunnin esilämmityksen jälkeen onko lasit ollu auki ja sisätilat kunnolla lämpimät...mulla ei ihan oo...et olisko mullakin se vesipumppu rikki tai saako sisäpuhallinnopeutta itse säätää automaatti-ilmastoidussa versiossa :?:

                    mä ajattelin ratkaista ton akun vireystila ongelman asentamalla akkuun sellasseen ylläpitolaturin, muistaakseni CTEK myy sellasta hintaan jotain 60eur ja sitte vaan lohkon tulppa takapuskuriin sopivaan paikkaan ja pistoke kiinni yöks...pitäis pelittää...tai no...aika näyttää :lol:
                    Miten ootte noita CTEK:ja kytkeneet? Onnistuuko E39:ssä esim. tupakasytyttimen pistokkeen kautta akun lataaminen CTEK:llä (näin jossain sellaisen adapterin, jossa toinen pää kytketään CTEK:in laturiin ja toisessa päässä tupakan sytkäriin sopiva plugi)? Onko akun ja tupakan sytkäripistokkeen välillä jotain "älykkyyttä" vai pelkkä johto sulakkeen lävitse (WDS:n omistavat voinevat auttaa)? Ois aika kätevää ottaa 230V sisäpistokkeen pistorasiasta ja ladata näin kylmillä keleillä akkua...

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #55
                      Originally posted by azvaltti
                      Miten ootte noita CTEK:ja kytkeneet? Onnistuuko E39:ssä esim. tupakasytyttimen pistokkeen kautta akun lataaminen CTEK:llä (näin jossain sellaisen adapterin, jossa toinen pää kytketään CTEK:in laturiin ja toisessa päässä tupakan sytkäriin sopiva plugi)? Onko akun ja tupakan sytkäripistokkeen välillä jotain "älykkyyttä" vai pelkkä johto sulakkeen lävitse (WDS:n omistavat voinevat auttaa)? Ois aika kätevää ottaa 230V sisäpistokkeen pistorasiasta ja ladata näin kylmillä keleillä akkua...
                      Minulla on CTEK XS7000 kiinni hanskalokeron alla olevassa muovissa, sähköt tulee vieressä olevasta sisälämppärin pistokkeesta jossa on haaroitin kahdelle joten lämmitinkin toimii. Lataus menee tupakansytyttimen kautta ja hyvin toimii. Tosin tuo pitää vielä joskus muuttaa menemään suoraa sulakeboksille jotta saa tuon johdon piiloon.

                      Tuo sytkärin pistoke on ainakin minulla sulakkeen kautta kiinni akussa mutta WDS:n mukaan se pitäisi mennä virtalukon kautta ja toimia vain virtalukon 1 ja 2 asennossa. Näin ei onneksi minulla ollut, en tiedä onko se noin vanhemmissa malleissa vai onko WDS:ssä virhe.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • mikkoman72
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 93
                        • Helsinki

                        #56
                        Webasto E39 / ohjelmallinen webaston aktivointi

                        Originally posted by jms-btcf View Post
                        Eli oletko kokeillut suoraan käynnistää webaston painamalla kellon kuvaa ja sitten "heiss ein"? Omassa olen huomannut että ajastettu lämmitys ei toimi jos tankki on liian tyhjä (poltto-ainevalo palaa). Jos ei se lähde ollenkaan päälle niin sitten vielä sulakkeen tarkistus ja lopuksi webastohuoltoon...
                        Sotketaan vielä lisää aihetta webasto-ajastus-ohjelmointi: olen ostamassa E39 525D:tä manuaali-ilmastoinnilla ja siinä EI tule kellopainiketta paimalla mainittua "heat on"/"heiss ein" tmv. vaan ainoastaan kellon säätö-moodi. Kyseessä on Suomiauto vm -03.

                        Onko kukaan saanut ohjelmoitua / ohjelmoitettua vastaavaan yhdistelmään ajastuksen webastolle? Vai pitääkö (puistatus) maksaa joko kännykkäohjauksesta tai radiokauko-ohjauksesta se apaut 600e? :P

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎