Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 tärisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyra
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 7
    • Suomi

    #16
    Originally posted by melkir View Post
    e46:sessa oli ihan samat oireet (joutui pysähtymään kun tuntui, että joku paikka antaa periksi siinä vatkauksessa ihan just). Syynä oli jumittavat etujarrusatulat. Koitin putsailla niitä, mutta auttoi vain hetkeksi. Lopulta kun otti männän ulos niin siinä oli reippaasti ruostetta kun oli tiivisteet falskanneet. Eli nuo kannattaa tsekata ja samalla ottaa levy pois ja hioa kaikki ruosteet pois navasta yms.
    Jep eilen taas 80 km työmatkaa, tällä kertaa n. 5 km kohtalaista tärinää, ei siis sellaista että tuntuu koko auto kohta hajoavan tällä kertaa. Kotipihassa kokeilin apukuskin jarrulevyä ja poltin sormeni, eli pitää nuo jarrut tsekata seuraavaksi ennen noita takakelkan donitseja. Pahin kauhukuvani on momentinmuuntimen hajoaminen, mutta toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

    Comment

    • pyra
      Newbiemmer
      • Oct 2011
      • 7
      • Suomi

      #17
      Originally posted by Kessuu View Post
      Hoi ammattimiehet!!

      Omasta 523:sta lähtee suht rasittava tärinä/kolina ns"nimismiehenkiharassa" ja pikku epätasaisuuksilla. Eli hyvällä pinnalla esim. lumi, puhdas asfaltti niin ongelma ei esiinny

      Ei tärise rattiin ja ongelma tosiaan on vaan se ärsyttävä kolina. Kuulostaa siltä kuten keula olisi turhan "jäykkä" vaikea löytää sopivaa adjektiivia.

      Etupäähän vaihettu kaikki iskareita lukuunottamatta. Nyt huomasin, että ääni ja kolina katoaa heti kun koskee jarruun. Eli joko vika ilmeisesti jarruissa tai sitten pienikin jarrun painiminen ottaa välyksen jostain pois. Ja jarrua ei tosiaan tarvitse painaa kuin muutaman millin....

      Anyone??
      Mulla alko toi tärinäpainajainen kans kolinalla,vaihdoin eteen reaktiotakojen helat, iskareiden yläpään painelaakerit,raidetangot ja vakaajan kumit. Kaikissa oli välystä tai rikki, mutta selkeä kolinan aiheuttaja oli vakaajan kumit.

      Comment

      • Kessuu
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 50
        • Kouvola

        #18
        Originally posted by pyra View Post
        Mulla alko toi tärinäpainajainen kans kolinalla,vaihdoin eteen reaktiotakojen helat, iskareiden yläpään painelaakerit,raidetangot ja vakaajan kumit. Kaikissa oli välystä tai rikki, mutta selkeä kolinan aiheuttaja oli vakaajan kumit.
        Tosta nipusta vaihtamatta ainoastaan yläpään painelaakerit.

        Comment

        • pyra
          Newbiemmer
          • Oct 2011
          • 7
          • Suomi

          #19
          Tärinävika selvis, jarrut laahaa ja kuumenee, männät jumissa ja ruosteessa.
          Huomena shoppailua, uudet levyt/palat/liukutapit ja satuloiden tiivistesatsi

          Comment

          • melkir
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 29
            • Oulu

            #20
            Originally posted by pyra View Post
            Tärinävika selvis, jarrut laahaa ja kuumenee, männät jumissa ja ruosteessa.
            Huomena shoppailua, uudet levyt/palat/liukutapit ja satuloiden tiivistesatsi
            Tähän omien kokemusten perusteella voisin vinkata, että jos levyissä on vielä paksuutta niin jätä ne ostamatta ja laita rahat ennemmin uusiin satuloihin. Esim Ebaystä tai motonetistäkin löytyy kohtuu hintaan kunnostetut eikä tarvitse rempata muutaman päivän/viikon jälkeen heti uudestaan. Hyvä kun vika selvisi
            E46 320i 05/2000 sedan man

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎