Tulipa tänään töiden jälkeen vaihdettua omaan e39:iin tuo paha maineinen jarrutehostaja samaisen jäätymis ongelman takia. Vettä imetty tehostajan sisältä jo muutama viikko sitten, mutta vesi päässyt kalvojen väliin joten ei auttanut muuta kuin vaihtaa uusi tehostaja.
Kokolailla mahdoton on tehostajaa ottaa pois paikoiltansa ilman jarruputkien irroittamista pääsylinteristä.
Räjäytin vielä lopuksi vanhan tehostajan kappaleiksi. Kuva kertokoot loput...
Missä kohtaa se kytkin on? Itsellä sama ongelma tehostimen vaihdon jälkeen. Kaveri purki ohjaamon puolen eikä itsellä ollut ihan selkeää käsitystä missä mikäkin oli... Yksi mitä epäilin oli se jarrupolkimen ja tehostimen yhdistävän tapin suunta. Kaveri sanoi että oli ollut purettaessa työnnettynä vaihdekepistä kytkimeen päin, mutta niin päin en saanut millään asettumaan, joten laitoin toisinpäin. Silloin tuntui poljin siirtyvän alemmas.
Oisko jollain kuvaa polkimesta tappeineen ja kytkimineen, miten pitää olla?
--------------------------------------------------
BMW 520i e39 2001, BMW R1200 GS 2004
Missä kohtaa se kytkin on? Itsellä sama ongelma tehostimen vaihdon jälkeen. Kaveri purki ohjaamon puolen eikä itsellä ollut ihan selkeää käsitystä missä mikäkin oli... Yksi mitä epäilin oli se jarrupolkimen ja tehostimen yhdistävän tapin suunta. Kaveri sanoi että oli ollut purettaessa työnnettynä vaihdekepistä kytkimeen päin, mutta niin päin en saanut millään asettumaan, joten laitoin toisinpäin. Silloin tuntui poljin siirtyvän alemmas.
Oisko jollain kuvaa polkimesta tappeineen ja kytkimineen, miten pitää olla?
Ongelma ratkaistu. Kytkin oli siirtynyt taaksepäin ja sen sekä polkimen väliin jäi rako.
--------------------------------------------------
BMW 520i e39 2001, BMW R1200 GS 2004
Comment