Seiska vie samalla motilla ja automaatilla 8.5 l/100km seka-ajossa talvella. Aika sukkasillaan saa E39 manuaali sedanillakin ajella, jos viiteen ja puoleen litraan sadalla pääsee.
OT, 520d touringia en ole saanut kovilla pakkasillakaan viemään yli 6,4 litraa.
Alhaisin mitattu 5,3. Eihän se mihinkään kulje, mutta ei se paljon viekkään.
OT, 520d touringia en ole saanut kovilla pakkasillakaan viemään yli 6,4 litraa.
Alhaisin mitattu 5,3. Eihän se mihinkään kulje, mutta ei se paljon viekkään.
Joo neloskoneiset syö soppaa melko maltillisesti. Itse olen kans huomannut ison eron ajotietokoneen ilmoittaman ja todellisen kulutuksen välillä, minkä olen laskenut kuiteista (aina tankatessa tankki täyteen). Olisi mielenkiintoista saada säädettyä tietsikka kohdalleen. Senkö tosiaan voi säätää sieltä salavalikosta?
********************************** Ex:E39 530 iA touring M-Sport Topas Blau -02 Ex:E39 525 iA touring M-Sport Black Sapphire Metallic -03 Ex:E39 525 dA sedan M-Sport Carbon Schwarz -03 Ex: E39 525 i sedan Topas Blau -02
Jos kutoskone ei ole must, kannattaa tosiaan harkita myös tätä 520d.
Ei pitäisi olla suorituskyvyssäkään merkittävää eroa 520d ja 525tds:sän välillä. Molemmissa 280nm ja teho 136hv vs. 143hv...
Dieselvero taisi tässä olla 440€ luokkaa vuodessa ja ajoneuvovero 106€ = 546€. Tuossa aiemmin mainitsemani kulutukset oli tosiaan ihan laskettuja, ei ajotietokoneen ilmoittamia.
Joo neloskoneiset syö soppaa melko maltillisesti. Itse olen kans huomannut ison eron ajotietokoneen ilmoittaman ja todellisen kulutuksen välillä, minkä olen laskenut kuiteista (aina tankatessa tankki täyteen). Olisi mielenkiintoista saada säädettyä tietsikka kohdalleen. Senkö tosiaan voi säätää sieltä salavalikosta?
Tuolla linkin takana sivun alareunassa on ohjeet korjauskertoimen säätämiseen. Ilmeisesti +/-25% on mahdollista laittaa, itellä pitäis olla varmaan noin +20%. Pitänee kokeilla lähiaikoina.
Jos kutoskone ei ole must, kannattaa tosiaan harkita myös tätä 520d.
Ei pitäisi olla suorituskyvyssäkään merkittävää eroa 520d ja 525tds:sän välillä. Molemmissa 280nm ja teho 136hv vs. 143hv...
Dieselvero taisi tässä olla 440€ luokkaa vuodessa ja ajoneuvovero 106€ = 546€. Tuossa aiemmin mainitsemani kulutukset oli tosiaan ihan laskettuja, ei ajotietokoneen ilmoittamia.
Kyl täytyy vissii miettiä jatkossa mahdollisen auton vaihdon yhteydessä tollasta moponmoottoria, tietysti kyl noi verojen määrä noissa uusissa on paljon maltillisempi kun ei kutonenkaan hirveitä kuluta.
Taitais sillä kakslitrasellakin pärjätä, nyt tietysti ku tottunu kutosen tasaseen käyntiin ja voimaan, kun välil pitää olla koukunpäässäkin iso löntti vedettävää, niin ei silloin kyllä voimaa liikaa tunnu olevan tossa kutosessakaan. (salaa haaveilen 550d:stä Tai E38:n 40d padasta e39:ssä )
Tosin uudessa 520d:ssähän on enempi voimaa kun tässä 530d.
Ja ei nyt sentää ollu ihan yli 200e x 4 näköjään, vaikka aikasemmin sanoin, eka erä reilu 200, loput jotain 180 paikkeilla. Silti! (Vois ihan hyvin ottaa sen kulutuksen mukaan verot, kun se kuitenkin on varmasti yhtä tarkasti mainittu kuin esim 2001 mallisessa! )
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Jos kutoskone ei ole must, kannattaa tosiaan harkita myös tätä 520d.
Ei pitäisi olla suorituskyvyssäkään merkittävää eroa 520d ja 525tds:sän välillä. Molemmissa 280nm ja teho 136hv vs. 143hv...
Dieselvero taisi tässä olla 440€ luokkaa vuodessa ja ajoneuvovero 106€ = 546€. Tuossa aiemmin mainitsemani kulutukset oli tosiaan ihan laskettuja, ei ajotietokoneen ilmoittamia.
Tuo tds kone nyt on vaan jo ihan sotien aikainen mylly.
Tuosta oman auton lukemasta sen verran vielä että auto on pelkässä matka-ajossa, 17" vanteilla.
ex: BMW E38 735iA -97 ex: MB W211 E200CDI -03 ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99 ex: BMW E39 528iA -96 ex: MB W126 300SE -89 ex: BMW E34 525iAT -95 ex: BMW E36 316iA -91
Comment