Announcement

Collapse
No announcement yet.

Puolan vaihto.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by Mike_sss View Post
    Voiko nykiminen johtua jos parista puolasta on se kumilunssi halennut päästä?!Vikakoodeja ei anna. 520 -98 kyseessä.
    Tarkoitat ilmeisesti niitä tulpanhattuja? Kyllä ne kannattaa vaihtaa ja katsoa auttoiko. Vaihtaisin kyllä ne kaikki kerralla, eivät ole kovin kalliita. Vika voi toki olla muuallakin, aika yleisesti esim. imuvuodot aiheuttaa ongelmia. BMW muistaakseni ohjeisti vaihtamaan ne tulpan hatut kun vaihtaa tulpat.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Mike_sss
      Bimmer Rookie
      • Mar 2017
      • 47
      • suomi

      #17
      Joo juuri niitä.ei ne ollu kun 10e kpl schmiedmanilla.motonetista niitä ei taida saada?
      Tarkoitatko imuvuodoilla imusarjan ja kannen väliä?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by Mike_sss View Post
        Joo juuri niitä.ei ne ollu kun 10e kpl schmiedmanilla.motonetista niitä ei taida saada?
        Tarkoitatko imuvuodoilla imusarjan ja kannen väliä?
        Joo ei taida motonetistä saada. Imuvuotoja voi olla paljon muuallakin kaikki alipaineletkut ym. Tähän löytyy hyvät ohjeet tältä foorumilta. Kannattaa katsoa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Mike_sss
          Bimmer Rookie
          • Mar 2017
          • 47
          • suomi

          #19
          Kiitos tiedoista.täytyy alkaa noita letkuja tutkimaan.

          Comment

          • Mike_sss
            Bimmer Rookie
            • Mar 2017
            • 47
            • suomi

            #20
            Letkuja tutkin mitä päällisin puolin näin ni halkeamia ei ollu. Tosin tossa ohjeessa ei ollu kuvia enää selventämässä mitä kohtia pitäs erityisesti tutkia.Kolmesta tulpan hatusta päät vaan halkeilleet ni en usko että niistä voi johtua kun tulpat jää kuitenkin sen verran hatun sisälle.
            Voisko ollu bensapumppu tiensä päässä? Röpöttää välillä sillei et bensansaanti ongelmalta kuulostaa..

            Comment

            • holisti72
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 336
              • Siilinjärvi

              #21
              Tutkippas ne piuhat sieltä takapenkin luukun alta pumpun luota, lähinnä siitä kannessa olevan liittimen juuresta, saattaavat olla osittain poikki, vaikka ei ulospäin siltä näyttäiskään.
              - Pena -

              BMW E39 528iA -99 orientblau
              ex BMW e34 525 tds -92

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9994
                • KVLA

                #22
                Originally posted by holisti72 View Post
                Tutkippas ne piuhat sieltä takapenkin luukun alta pumpun luota, lähinnä siitä kannessa olevan liittimen juuresta, saattaavat olla osittain poikki, vaikka ei ulospäin siltä näyttäiskään.
                Ei kyllä aiheuta mitään "röpöttämistä" moottorissa. Vaan katkoksen tullessa auto puutuu totaalisesti. Siinä "katkeamis vaiheessa" saattaa nykäistä muutaman kerran,mutta muuten moottori käy nätisti. Näin ainakin omissa kahdessa on ollut.

                Tosin pumppua vaihdettaessa nuo johdot toki kannattaa tutkia.
                Last edited by Heguli 31; 28-08-2017, 18:04.

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  #23
                  Originally posted by Mike_sss View Post
                  Letkuja tutkin mitä päällisin puolin näin ni halkeamia ei ollu. Tosin tossa ohjeessa ei ollu kuvia enää selventämässä mitä kohtia pitäs erityisesti tutkia.Kolmesta tulpan hatusta päät vaan halkeilleet ni en usko että niistä voi johtua kun tulpat jää kuitenkin sen verran hatun sisälle.
                  Voisko ollu bensapumppu tiensä päässä? Röpöttää välillä sillei et bensansaanti ongelmalta kuulostaa..
                  Onko tässä kyseessä M52b20? Jos on niin tarkista kuvasta: 14 ja 9. Ota ne käteen ja tarkista hyvässä valossa.


                  Ja tästä kuvasta 1. 2. ja 6. No:2 on öljynerotin jotenka se kannattaa uusia jos ei ole tietoa koska vaihdettu.
                  Last edited by janke; 29-08-2017, 09:49.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Mike_sss
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2017
                    • 47
                    • suomi

                    #24
                    M52b20 Joo se olikin tuo kuvan 14 letku mikä on klemmarin juuresta halennu ku tarkemmin rupes tutkimaan.varmaan siitä sitten johtuu.kiitti vastauksista.

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      #25
                      Originally posted by Mike_sss View Post
                      M52b20 Joo se olikin tuo kuvan 14 letku mikä on klemmarin juuresta halennu ku tarkemmin rupes tutkimaan.varmaan siitä sitten johtuu.kiitti vastauksista.
                      Sielä on sitten tyhjäkäyntiluisti varmaan likaa täynnä kun 14-letku menee siihen ja hotinu paskaa kituumiin. Että kannattaa puhdistaa samalla.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Mike_sss
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2017
                        • 47
                        • suomi

                        #26
                        Eipä ollut se letkukaan rikki.hämäsi vaan ku siinä on sellanen olake klemmarille ja sinne ei edes näe kunnolla.
                        Tuntuu ettei kävisi matalilla kierroksilla kaikilla pytyillä.pitää vissii tulpat seuraavaks vaihtaa.Mukava etsiä tällästä vikaa😠

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎