530iA ei käynnisty ( VIKA LÖYTYNYT! )

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SJHP44
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 86
    • PKS

    #16
    Yritin tuossa kaapeleiden avulla starttailla pitempään ja oli melko lupaavaa, vaan se käynnistyminen vain jäi puuttumaan...

    Tuli tuossa mieleen koneen reagoinnista - onko näissä ketjukoneissa kuinka yleistä/mahdollista, että jako pomppaa pois oikeasta? Joskus jossain autossa ko. vika ollut ja oireet kyllä jokseenkin samanlaisia.
    e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #17
      Aika harvinaista tuo jaon sekoaminen. Tästä pitäisi myös käsittääkseni jäädä vikakoodi moottorin vanokselta.

      Palataan vielä tuohon bensapumppu asiaan, tuliko sitä bensaa paljonkin tuon letkun ollessa irti?
      Tuon 3 sec aikana sitä kyllä pitäisi tulla melko paljon.

      Comment

      • SJHP44
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 86
        • PKS

        #18
        Kyllä sitä ihan reilusti tuli.

        En osaa tarkkaa määrää sanoa, mutta sen verran, että ei huvittanut montaa kertaa kokeilla... Kuten aikaisemmin sanoin, ei sitä millään järkyttävällä paineella tullut, mutta "reilulla kädellä".

        Minkähänlaisella paineella tuota pitäisi tulla? Pitääkö oikein suihkuta vai riittääkö tuollainen kova virtaus?
        e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

        Comment

        • mijuko
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2010
          • 951
          • ۩□□۩

          #19
          Jos antureita on vaihdeltu, niin onhan ne OEM?
          Tuolla on tulppia kasteltu lyhyen käytön seurauksena ja vaihdettu ruiskusuuttimien O-renkaita ohivuotojen takia...
          Last edited by mijuko; 27-02-2012, 16:27.

          Comment

          • SJHP44
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 86
            • PKS

            #20
            Kaikki anturit on oem -osia marmorilta. Tuon linkin stoori kuulosti tutulta: pari kylmästarttia peräkkäisinä päivinä ilman ajoa ja sen jälkeen mykistys. Tulpat siis seuraavana listalle. Samoin nuo ruiskun o-renkaat pitäis tsekata.
            e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

            Comment

            • SJHP44
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 86
              • PKS

              #21
              Vika paikallistui mijukon linkittämän stoorin mukaisesti tulppiin.

              Uudet tilalle ja kone heräsi eloon. Vanhat olivat kyllä kieltämättä melko surullinen näky - taisi omistajalta jäädä vaihtovälistä yksi vuosi eli reilu 20tkm laskematta
              Ja tuon bentleypublsihers:in linkin kaltainen "kylmäkäynnistys - sammutus - toista kahdesti peräkkäisinä päivinä" ei ainakaan auttanut asiaa...

              Lisämausteeksi sen verran, että irrotin myös disan tuossa eilisiltana ja akselin pää irtosi kehyksestä vedettyäni aparaatin ulos imusarjasta... Eli sekin on nyt sitten virallisesti antautunut... Mikä on tietysti omalla tavallaan hyvä asia, sillä vaikka laite on pitänyt viimeisen 6 kk epätervettä meteliä, niin varsinaista välystä en ole perhosen akselilta löytänyt. No nyt on vaihdolle hyvä syy.

              Kiitokset kaikille avusta!
              Last edited by SJHP44; 29-02-2012, 17:03.
              e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #22
                Hieno juttu että auto on taas kunnossa eikä korjauskaan tullut maksamaan maltaita.

                Comment

                Working...
                X