Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 alustassa takana väljää (ei ollut narinahela, apua kaivataan!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • IDDQD
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 19
    • Tuusula

    E39 alustassa takana väljää (ei ollut narinahela, apua kaivataan!)

    E39 pomppas leimasta. Oikeassa takarenkaassa klappia kun riuhtoo, niin rengas työntyy klo4 kohdalta sisäänpäin. Meinasin vaihtaa tuolta osan #2



    mutta ratkaiseeko se on ongelmaa, kun olen lueskellut että jos vika olisi #2:ssa niin klapin pitäisi tuntua klo6:n kohdalta sisäänpäin, eikä siinä kohtaa tunnu olevan mitään liikettä. :think

    Katsastuspaperissa maininta "oik taaempi alatukivarren hela väljä". Kertokaa tietäjät, että mikä osa sieltä pitäisi vaihtaa?
    Last edited by IDDQD; 24-03-2012, 18:14.
  • montana
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 82
    • vantaa

    #2
    Originally posted by IDDQD View Post
    E39 pomppas leimasta. Oikeassa takarenkaassa klappia kun riuhtoo, niin rengas työntyy klo16 kohdalta sisäänpäin. Meinasin vaihtaa tuolta osan #2



    mutta ratkaiseeko se on ongelmaa, kun olen lueskellut että jos vika olisi #2:ssa niin klapin pitäisi tuntua klo6:n kohdalta sisäänpäin, eikä siinä kohtaa tunnu olevan mitään liikettä. :think

    Katsastuspaperissa maininta "oik taaempi alatukivarren hela väljä". Kertokaa tietäjät, että mikä osa sieltä pitäisi vaihtaa?

    E: niin ja mistä saa hinta-/laatusuhteeltaan parhaat alustaosat pk-seudulla?

    itse päivittäin bemuja korjailen..jos "narinahela" (2) väljä niin tuntuu juurikin välys klo6 kohdalta, usein menee noista e39 wishbone väljäksi eli (10) mutta menee paljon myös (2) helaa..
    eli katsurinki kommentin perusteella juurikin tuo wishbone (10)

    Comment

    • mynni
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 159

      #3
      Originally posted by IDDQD View Post
      Katsastuspaperissa maininta "oik taaempi alatukivarren hela väljä".
      eikös tuo kuitenki tarkoita "narinahelaa" #2
      ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
      ex: e46 316 touring -02
      ex: e39 523i -96
      ex: e36 325i coupe avus edition -94
      ex. e28 520i -85
      ex. e21 316/2.0 -77

      Comment

      • montana
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 82
        • vantaa

        #4
        Originally posted by IDDQD View Post
        E39 pomppas leimasta. Oikeassa takarenkaassa klappia kun riuhtoo, niin rengas työntyy klo16 kohdalta sisäänpäin. Meinasin vaihtaa tuolta osan #2



        mutta ratkaiseeko se on ongelmaa, kun olen lueskellut että jos vika olisi #2:ssa niin klapin pitäisi tuntua klo6:n kohdalta sisäänpäin, eikä siinä kohtaa tunnu olevan mitään liikettä. :think

        Katsastuspaperissa maininta "oik taaempi alatukivarren hela väljä". Kertokaa tietäjät, että mikä osa sieltä pitäisi vaihtaa?

        E: niin ja mistä saa hinta-/laatusuhteeltaan parhaat alustaosat pk-seudulla?
        Originally posted by mynni View Post
        eikös tuo kuitenki tarkoita "narinahelaa" #2
        persekele mitä luin kyl se (2) tarkottaa, mietityttää vaan et miten tuntuu klo4 ei kait siin muuta, vaihat sen mitä katsuri vaatii

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3310
          • Kajjjaani

          #5
          Lainataas tätä, onkos tuon n:o 2 helan vaihto miten "suuri" operatsuuni?
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • montana
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 82
            • vantaa

            #6
            Originally posted by Arnolds View Post
            Lainataas tätä, onkos tuon n:o 2 helan vaihto miten "suuri" operatsuuni?
            hela on prässätty olka-akseliin, erikois työkalulla saapi vaihettu ilman että irottaa olka-akselia

            Comment

            • IDDQD
              Newbiemmer
              • Feb 2009
              • 19
              • Tuusula

              #7
              No niin. Nyt oon muutaman päivän tapellut sen helan kanssa ja joussut erilaisissa rautakaupoissa ja marketeissa hakemassa osia kotikutoiseen irrotustyökaluun. Ei lähde irti, työkalut pettää ja vääntyy. Mikä avuksi? Pitäisikö se prkl porata sieltä ulos?

              Jos joku haluaa tulla puristamaan vanhan helan ulos ja uuden sisään, ei tarvitse tehdä mitään muuta! Laita yv tai soita/txt o5o 353 1558 ja kerro millaisen korvauksen haluat hommasta. Sijaitsen etelä-Tuusulassa. Auto on siis purettu siihen vaiheeseen, ettei tarvitse muuta kuin lyödä työkalu paikoilleen ja puristaa hela ulos.

              Comment

              • AnttiR
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 819
                • Jyväskylä

                #8
                Minkalaisella työkalulla olet yrittänyt sitä irroittaa?
                http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm
                Tuolla kuva siitä.
                Sorvasin vastaavan työkalun ja helat oli niin tiukassa että tavallinen kierretanko ja mutterit ei kestänyt vaan piti hakea kovaa 10.9 kierretankoa ja muttereita.
                Poraaminenkaan ei taida onnistua kun tuo narinahela on pallonivel ja todennäköisesti se pallo lähtee siellä pyörimään terän mukana.
                E61 535d -04

                Comment

                • IDDQD
                  Newbiemmer
                  • Feb 2009
                  • 19
                  • Tuusula

                  #9
                  Beisanin sivua ja muita vastaavia joissa esitelty kotikutoisia irrotustyökaluja olen katsellut. Tosiaan ei noi marketin teräkset näytä kestävän yhtään mitään.

                  Comment

                  • jeepster
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2012
                    • 127
                    • uusimaa

                    #10
                    Rupesin kanssa joskus vähän puutteellisilla työkaluilla vaihtamaan narinahelaa, lopputulos oli, että kirosin auton alla rautasahan kanssa (terä sopii pujottaa helan reijästä) ja sahasin ensin sen sisäosan neljään osaan ja pois, sitten ulkokehästä melkein poikki pari sahausta, ja kaivoin viipaleen välistä pois.

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      #11
                      Korjaamolla tunti-kaksi ja ne on vaihdettu. Toki jos haluaa tapella huonoilla ulosvetäjillä niin mikä ettei

                      Uusi osa sitten pakkaseen ennen asennusta niin ei tarvitse enää toista viikkoa tapella sen kanssa.
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Korjaamolla tunti-kaksi ja ne on vaihdettu. Toki jos haluaa tapella huonoilla ulosvetäjillä niin mikä ettei

                        Uusi osa sitten pakkaseen ennen asennusta niin ei tarvitse enää toista viikkoa tapella sen kanssa.
                        oli muuten jännä homma kun ite vaihdoin.. vanha prässillä pois (oli ihan törkeen piukassa ja järkyttävän paukkeen kera tuli pois) mutta uusi meni muutamalla pajavasaran iskulla pohjaan asti eikä jäähdytetty uutta niveltä saati rasvattu :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • IDDQD
                          Newbiemmer
                          • Feb 2009
                          • 19
                          • Tuusula

                          #13
                          Oikeassa takarenkaassa klappia kun riuhtoo, niin rengas työntyy klo4 kohdalta sisäänpäin. Vaihdoin tuolta osan #2 (eli narinahelan)



                          mutta klappi on edelleen siellä! Onko uusia arvauksia, missä nyt on väljää? Ja meneekö leimasta, vaikka on klappia, jos on vaihdettu se osa mitä katsuri pyysi? Ainakin täällä jengi oli sitä mieltä, että "oik taaempi alatukivarren hela väljä" tarkoitti juurikin narinahelaa. Ollaanko edelleen samaa mieltä?
                          Last edited by IDDQD; 24-03-2012, 18:29.

                          Comment

                          • Tome
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 548
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by IDDQD View Post
                            Oikeassa takarenkaassa klappia kun riuhtoo, niin rengas työntyy klo4 kohdalta sisäänpäin. Vaihdoin tuolta osan #2 (eli narinahelan)



                            mutta klappi on edelleen siellä! Onko uusia arvauksia, missä nyt on väljää? Ja meneekö leimasta, vaikka on klappia, jos on vaihdettu se osa mitä katsuri pyysi? Ainakin täällä jengi oli sitä mieltä, että "oik taaempi alatukivarren hela väljä" tarkoitti juurikin narinahelaa. Ollaanko edelleen samaa mieltä?
                            no eihän se nyt mikään napahela ole vaan taaemman ylä "bumerangi"tukivarren pallonivel. Kannattas vaikka käydä sielä auton alla toteamassa tilanne eikä arpoo täällä ja vaihtaa vääriä osia.

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Tome View Post
                              no eihän se nyt mikään napahela ole vaan taaemman ylä "bumerangi"tukivarren pallonivel. Kannattas vaikka käydä sielä auton alla toteamassa tilanne eikä arpoo täällä ja vaihtaa vääriä osia.
                              Eikai tuo huomautuksen alatukivarsi voi olla tuo bumerangi. Sehän on ylätukivarsia? Tais sitten katsuri on kirjottanut väärin.
                              Oisko narinahela se mitä katsuri epäili väljäksi, mutta väljä onkin jossain muussa osassa kuten tuossa bumerangissa tai pyörän laakerissa? Kannattaahan tuo väljä osa jokatapauksessa korjata.
                              Last edited by Antsah; 24-03-2012, 22:14.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎