E39 523 Käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stafety
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 13
    • Helsinki

    E39 523 Käyntiongelma

    Elikkäs kone ei meinaa pysyä käynnissä kun kylmänä käynnistää, kaasua kun antaa niin tuntuu että kaikki teho olisi kadonnut? Ja jotenkin tuntuu että kävisi vajailla. Lämpimänä kone toimi suht hyvin, vähän täristää joskus. Mikähän mahtaisi olla vikana?
  • bimmer_
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 851
    • Suomi

    #2
    Itse antaisin äänen Lambdan anturille, tosin jos se olisi kokonaan rikki, niin kone ei kävisi hyvin lämpimänäkään. Yksi mikä myös on ollut yleistä M52 moottoreissa on puolien ja tulpanjohtojen hajoaminen iän myötä, mutta parasta aloittaa ihan vikakoodien lukemisella, niin säästyy suuremmalta arpomiselta
    Seonsekinnusenjoukokinnulasta

    e46 320i Touring -04
    e36 328i -97 Sedan Ralliauto

    Comment

    • Stafety
      Newbiemmer
      • Oct 2010
      • 13
      • Helsinki

      #3
      joo eli lämpösenä kone tuntuisi käyvän normaalisti, ensimmäinen bemari itselläni niin olen vähän pihalla vielä

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by bimmer_ View Post
        Itse antaisin äänen Lambdan anturille, tosin jos se olisi kokonaan rikki, niin kone ei kävisi hyvin lämpimänäkään. Yksi mikä myös on ollut yleistä M52 moottoreissa on puolien ja tulpanjohtojen hajoaminen iän myötä, mutta parasta aloittaa ihan vikakoodien lukemisella, niin säästyy suuremmalta arpomiselta
        Nythän emme tiedä minkä ikäisestä e39:stä onkaan kyse, eli onko kyseessä M52 vai M52TU tekniikka.
        Eli hieman tarkempaa vuosimallia nyt kaivattaisiin, mutta tulpanjohtoja ei kuitenkaan löydy kummastakaan.
        Vikahan on joko imuvuoto tai nokan asentotunnistin...riippuen nyt siitä mikä tekniikka/vuosimalli?

        Comment

        • bimmer_
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 851
          • Suomi

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          mutta tulpanjohtoja ei kuitenkaan löydy kummastakaan.
          Niin näillä tulpanjohdoilla tarkoitin niitä johtoja jotka tulee puolaan. myöskin tulpanhatut jos käyvät väljiksi tulppaan nähden niin aiheuttaa pätkimistä.. Mutta se ei nyt taida liittyä tähän ongelmaan :think

          Myös vanoksen kuluminen tai jumiutuminen voisi aiheuttaa käyntihäiriötä kylmänä, korjatkaa jos olen väärässä?
          Last edited by bimmer_; 29-03-2012, 18:43.
          Seonsekinnusenjoukokinnulasta

          e46 320i Touring -04
          e36 328i -97 Sedan Ralliauto

          Comment

          • Stafety
            Newbiemmer
            • Oct 2010
            • 13
            • Helsinki

            #6
            Joo elikkä siis auto on vuosimallia -99, unohdin sen mainita.

            Comment

            • bimmer_
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 851
              • Suomi

              #7
              Originally posted by Stafety View Post
              Joo elikkä siis auto on vuosimallia -99, unohdin sen mainita.
              Juu no sehän on sittemmin M52TU, eli tuplavanos.

              Aika varmasti siellä on anturivika.. ei muutakuin auto piuhanpäähän, niin selviää
              Seonsekinnusenjoukokinnulasta

              e46 320i Touring -04
              e36 328i -97 Sedan Ralliauto

              Comment

              • Stafety
                Newbiemmer
                • Oct 2010
                • 13
                • Helsinki

                #8
                täytyy siis ensi viikolla yrittää saada auto piuhan päähän, kone pitää myös satunnaista napsumista myös lämpöisenä?

                Comment

                • Stafety
                  Newbiemmer
                  • Oct 2010
                  • 13
                  • Helsinki

                  #9
                  Edit: joo eip sittenkään mitään vielä
                  Last edited by Stafety; 03-04-2012, 23:46.

                  Comment

                  • R.I.P
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 235
                    • Varsinainen Suomi

                    #10
                    Kampiakselin asentotunnistin

                    Mulla oli muutama viikko sitten samankaltaisia oirehia. Piuhan päästä kertoi että kampiakselin asentotunnistin pimeenä ---> vaihtoon ja taas toimii.
                    BMW. Flugzeugmotoren mit vier Rädern dran.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by R.I.P View Post
                      Mulla oli muutama viikko sitten samankaltaisia oirehia. Piuhan päästä kertoi että kampiakselin asentotunnistin pimeenä ---> vaihtoon ja taas toimii.
                      Ei kai kuitenkaan 9/98-uudemmasta m52TU moottorista???

                      Comment

                      Working...
                      X