Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 kysymystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3311
    • Kajjjaani

    M62 kysymystä

    Oliko niin, että edestä katsoen sylinterijako on seuraava:
    Oikealla edestä 5-8 ja vasemmalla edestä 1-4?

    Mikä on syy jos smoothnes arvo INPAlla on 0 tai vain vähän korkeampi?

    5 sylinteri näyttää em arvoa ja olen kokeillut ja puolat ja tulpat ristiin. Ei vaikutusta.

    Kylmä käynnistyksen jälkeen ei meinaa jäädä käyntiin. Oire oli jo aikaisemmin ja se poistui. Tulpat, imuilman anturi, maf vaihdettu jo aikaisemmin minkä jälkeen tuo oire poistui.
    Nyt palannut. Samoin tyhjäkäynti noin 500.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4645
    • Tuusula

    #2
    Originally posted by Arnolds View Post
    Oliko niin, että edestä katsoen sylinterijako on seuraava:
    Oikealla edestä 5-8 ja vasemmalla edestä 1-4?
    Näinhän se taisi olla, varmista vielä ETK;sta (esim. www.bmwfans.info) esimerkiksi pakosarjoista / tiivisteistä, niissä lukee sylinterinumerointi.

    Eikös M62:ssa ole tyhjäkäynti muutenkin kovin alhainen, luokkaa 550rpm?
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Tyhjäkäynti hieman nousee kun laittaa ilmastoinnin päälle.

      Muistaakseni tuota tyhjäkäyntiä myös hieman nostettiin jonkin päivityksen yhteydessä.

      Comment

      • -KK-
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 265

        #4
        Onkohan tuo "smooth" nyt sama kuin rough. Tässä omat INPA livedatan printit 9/99 vuosimallin E39 540iA tyhjäkäynnistä ilmastointi pois päältä. Saattaahan tuo näköjään heitellä ja olla nollilla. Tuo ei ole ihan suoraan ajon jälkeen otettuna. Oli vähän aikaa sammuksissa kun kytkin piuhoja. Sitten tyhjäkäynnillä.

        Laitan lisäksi toisen livedatan. Siinä kierrokset on aika tasan 700. Ja sitten tuo ilmamäärä 19kg/h. Sitäkin kannattaa verrata. Jos heittää paljoa, niin siitä voi tehdä omat johtopäätöset.

        Mun auto on siis 9/98 uudempi ja sähköisellä kaasuläpällä. En tiedä miten arvot on esimerkiksi jos on vanhempi malli vaijerilla kytketyllä kaasuläpällä.
        Attached Files
        Last edited by -KK-; 02-04-2012, 16:14. Reason: typo

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Rough ja smooth on sama juttu.
          Vaihtelee version mukaan.

          Sinulla ilmeisesti on jo uudempi moottorinohjauksen ohjelma jos tyhjäkäynti on 700.

          Comment

          • aripaa
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 520
            • Kuhmo

            #6
            Originally posted by Arnolds View Post
            Oliko niin, että edestä katsoen sylinterijako on seuraava:
            Oikealla edestä 5-8 ja vasemmalla edestä 1-4?

            Mikä on syy jos smoothnes arvo INPAlla on 0 tai vain vähän korkeampi?

            5 sylinteri näyttää em arvoa ja olen kokeillut ja puolat ja tulpat ristiin. Ei vaikutusta.

            Kylmä käynnistyksen jälkeen ei meinaa jäädä käyntiin. Oire oli jo aikaisemmin ja se poistui. Tulpat, imuilman anturi, maf vaihdettu jo aikaisemmin minkä jälkeen tuo oire poistui.
            Nyt palannut. Samoin tyhjäkäynti noin 500.
            Samanlaisia arvoja omassanikin on roughnessissa, ollut molemmissa edellisissäkin m62 moottoreissa.
            Ext. bmw:t
            e28 518i -87
            e34 518i -92
            e39 540ia sedan 7/98
            e39 540ia sedan 9/98
            e39 540ia tour. 12/98
            E34 525i Touring 7/92

            Vikakoodien lukua/nollausta.

            e39 540 ia sedan 7/96

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3311
              • Kajjjaani

              #7
              Ok mutta mistä tuo smoothnes/roughnes arvo tulee/lasketaan?
              Suuttimista, puolista?????

              Ja vielä vaivaa tuo kylmänä käynnistys, ei meinaa pysyä käynissä ilman kaasua.:think
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • -KK-
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 265

                #8
                Originally posted by Arnolds View Post
                Ok mutta mistä tuo smoothnes/roughnes arvo tulee/lasketaan?
                Suuttimista, puolista?????

                Ja vielä vaivaa tuo kylmänä käynnistys, ei meinaa pysyä käynissä ilman kaasua.:think
                Tuota smoothnes varten data otetaan kampiakselin tunnistimelta ja joka sylinterin sytystyshetkellä (jälkeen) katotaan miten vaikuttaa kampiakselin pyörimiseen ja paljonko eroaa optimista arvosta (pulssin ajassa sen sylinterin osalta). Todella tarkalleen ottaenhan se kampiakselin pyörimisnopeus muuttuu koko ajan, eli liike joko kiihtyy tai hidastuu. Suurempi luku, niin potkasee enempi väärin ja heittänee enempi siitä mitä pitäs olla. Tuolloinhan kampiakselin anturilta tuleva pulssi on ajallisesti kestoltaan joko pidempi tai lyhyempi. Millisekunteja. Yksinkertaistettuna. Noita aikojahan verrataan keskenään sylintereiden osalta.
                Last edited by -KK-; 04-04-2012, 13:27. Reason: Lisäys

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by -KK- View Post
                  Tuota smoothnes varten data otetaan kampiakselin tunnistimelta ja joka sylinterin sytystyshetkellä (jälkeen) katotaan miten vaikuttaa kampiakselin pyörimiseen ja paljonko eroaa optimista arvosta (pulssin ajassa sen sylinterin osalta). Todella tarkalleen ottaenhan se kampiakselin pyörimisnopeus muuttuu koko ajan, eli liike joko kiihtyy tai hidastuu. Suurempi luku, niin potkasee enempi väärin ja heittänee enempi siitä mitä pitäs olla. Tuolloinhan kampiakselin anturilta tuleva pulssi on ajallisesti kestoltaan joko pidempi tai lyhyempi. Millisekunteja. Yksinkertaistettuna. Noita aikojahan verrataan keskenään sylintereiden osalta.
                  Onko se kampiakselin pyörintäanturi tosiaan noin tarkka, että pystyy tuollaiset heitot havaitsemaan ? Periaatteessa tuon voisi saada tehtyä myös M60:een, jossa tuota ei ole. Tosin vaatisi aika paljon askartelua ja jotain ohjelmointiakin.

                  Comment

                  • -KK-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 265

                    #10
                    Originally posted by pheno View Post
                    Onko se kampiakselin pyörintäanturi tosiaan noin tarkka, että pystyy tuollaiset heitot havaitsemaan ? Periaatteessa tuon voisi saada tehtyä myös M60:een, jossa tuota ei ole. Tosin vaatisi aika paljon askartelua ja jotain ohjelmointiakin.
                    Tuosta pikaisella googlailulla parit koodit ja kuvat M62. Roughnessia. Jenkkimarkkinoilla noihin on koodattu sytyttämään tuo check engine valo kun on pakko. Ekassa postauksessa:

                    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      #11
                      Originally posted by Arnolds View Post
                      Oliko niin, että edestä katsoen sylinterijako on seuraava:
                      Oikealla edestä 5-8 ja vasemmalla edestä 1-4?
                      Miten muistelisin lukeneeni jostakin, että lähinnä repsikan jalkoja on sylinteri numero 1. ja juurikin niin, että kuskin jalkojen edessä louskuttaa numero 8. :think
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • Jonsku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 4645
                        • Tuusula

                        #12
                        Originally posted by Dunky View Post
                        Miten muistelisin lukeneeni jostakin, että lähinnä repsikan jalkoja on sylinteri numero 1. ja juurikin niin, että kuskin jalkojen edessä louskuttaa numero 8. :think
                        ETK:sta näkee mm. pakosarjojen numeroinnin perusteella miten päin nuo sylinterinumeroinnit menivätkään.. "Jotenkin jännästi" ne meni
                        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                        ex. Alpina D10 Touring #33/94
                        ... and many more

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1985
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Jonsku View Post
                          ETK:sta näkee mm. pakosarjojen numeroinnin perusteella miten päin nuo sylinterinumeroinnit menivätkään.. "Jotenkin jännästi" ne meni
                          Näin se näyttäis menevän:



                          keula
                          5 1
                          6 2
                          7 3
                          8 4
                          tulipelti

                          Comment

                          • -KK-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 265

                            #14
                            Näkyskö kuvassa sylinterijärjestys ku tihrustaa:
                            Attached Files

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #15
                              Originally posted by -KK- View Post
                              Näkyskö kuvassa sylinterijärjestys ku tihrustaa:
                              Tämä on hyvä kuva
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎