e39 - akku taas tyhjä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pattis1
    replied
    Originally posted by pagi View Post
    selvitä meneekö auto unitilaan ??? Ennen sitä ei kannata speksata mitään. Paitsi tuo flektin liitin.

    Jos autosi on manuaali niin esim. ilmastoinnin paneelista pystyt sen katsomaan. Eli ota paneeli irti keskikonsolista (longota meisselillä laidoista) kun paneeli on sinulla kädessä älä irroita mitään johtoja siitä irti. Kun katsot niin paneelin takana on "hyrrä" joka pyörii (tekee ilmavirtaa sisäilma anturille joka haistelee sisäilmaa) Tämän jälkeen asettele paneeli silleen että näet hyrrän ulkoa ikkunasta. Ovet lukkoon ja odotat 15 - 20min ja käyt katsomassa pyöriikö hyrrä jos hyrrä pyörii niin autosi CAN väylä ei mene unille.
    automaatti on... mites sen saa sitten "unille" jos se valo ei sammu?

    Leave a comment:


  • pagi
    replied
    selvitä meneekö auto unitilaan ??? Ennen sitä ei kannata speksata mitään. Paitsi tuo flektin liitin.

    Jos autosi on manuaali niin esim. ilmastoinnin paneelista pystyt sen katsomaan. Eli ota paneeli irti keskikonsolista (longota meisselillä laidoista) kun paneeli on sinulla kädessä älä irroita mitään johtoja siitä irti. Kun katsot niin paneelin takana on "hyrrä" joka pyörii (tekee ilmavirtaa sisäilma anturille joka haistelee sisäilmaa) Tämän jälkeen asettele paneeli silleen että näet hyrrän ulkoa ikkunasta. Ovet lukkoon ja odotat 15 - 20min ja käyt katsomassa pyöriikö hyrrä jos hyrrä pyörii niin autosi CAN väylä ei mene unille.

    Leave a comment:


  • merbau
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Saisiko tarkempaa tietoa tai kuvaa missä tuo tarkalleen sijaitsee? :think
    Eikähän se ole osan 5 liitin. Omassani liittimen pystyi irrottamaan näppärillä sormilla munuaisen säleiköstä, edestä katsoen vasen yläkulma.

    Leave a comment:


  • pattis1
    replied
    samaa akun tyhjentämistä tekee täälläkin automaatti 530d -00, heti kun pakkanen laskee alle -10 niin aamulla saa pelätä lähteekö auto käymään. tosin ei matkatkaan oo pitkiä mitä sillä ajetaan arkisin.:think
    akku on viime talvena ostettu.
    harmia tuo enemmän vielä se, että vaimoke ajaa sillä ja lähtee mun jälkeen vasta liikenteeseen
    koko viimetalven oli vanha akku ja kaapelit takarontissa... ja käyttöä oli
    liikkessä josta akku ostettiin, niin tekivät rasitustestin ja totesivat ettei akussa mitään vikaa... mutta tekivät sen testin kun akku oli ollu muutaman vuorokauden sisätiloissa latauksessa lämpimässä.
    en tiä saatana, eipä oo muilla ollu muissa automerkeissä kyseistä ongelmaa huonommilla akuilla vaikka on webastot niissäkin.
    Last edited by pattis1; 06-04-2012, 19:20.

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Originally posted by pahin View Post
    ilmastoinnin sähköflektin johtosarjan liitin
    Saisiko tarkempaa tietoa tai kuvaa missä tuo tarkalleen sijaitsee? :think

    Leave a comment:


  • pahin
    replied
    Irroita ilmastoinnin sähköflektin johtosarjan liitin ja katso häviääkö virrankulutus. Siellä voi olla myös etuvastus rikki ja se ei jätä vikakoodeja. Akku tyhjenee yhdessä yössä...

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Auto on manuaali. Muistaakseni 15 minuutin jälkeen auton pitäisi mennä lepotilaan.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Meneekö auto nukkumaan? Ilmeisesti ei,jos on automaatti näkee sen ainakin P täpästä,kun se sammuu niin auto nukkuu. Normaalisti 16min siitä kun jotain ovia on auottu yms. Seuraavaksi vaikka sulakerasialta sulakkeita irti ja kattoo minkä sulakkeen irti ottamalla nukahtaa.Sitten selvität mitä laitteita ko. sulakkeen takana on ja niistä töpseli irti jne.

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Ei pura. Vanha akku oli tallissa monta kuukautta ja sillä lähti nätisti auto käyntiin.

    Leave a comment:


  • Ezra
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Autossa ei ole ylimääräisiä akun kuluttajia. Niin kauan siis pärjää kunhan tuo on jokapäiväisessä ajossa. Jos auto jatkossa seisoo päivän tai kaks niin nyppään kyllä akun kengät auki. Onneksi diesel vero "pakottaa" tuon olemaan jokapäiväisessä ajossa.
    Akun kengät irti yöksi niin selviää purkaako akku itse itseään.

    Sulakerasiasta voit mitata eri järjestelmien virrankulutusta.

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Autossa ei ole ylimääräisiä akun kuluttajia. Niin kauan siis pärjää kunhan tuo on jokapäiväisessä ajossa. Jos auto jatkossa seisoo päivän tai kaks niin nyppään kyllä akun kengät auki. Onneksi diesel vero "pakottaa" tuon olemaan jokapäiväisessä ajossa.

    Leave a comment:


  • jeepster
    replied
    Täälä hyyty kanssa 530d, viikon verran ajamatta pihassa, ja nyt vain startin solenoidi naksuu, eli akku tyhjä. Akkukin on toissatalvinen, mutta navigaattori (tomtom) unohtui päälle.

    Jotenkin tuntuis ettei navigaattori pelkästään voi kuluttaa akkua tyhjäksi, mutta laskutoimitus 0,5A x 24h X 7 =84Ah, eli kyllä se akku tuollakin tyhjäksi menee
    Eihän sulla oo mitään kännylatureita sun muita? Kun tupakansytkäristä ei katkee sähkö, niin jää kuluttamaan akkua, ja voi olla ettei noita halpislatureita oo tehty kauheen virtapiheiksi.

    Last edited by jeepster; 05-04-2012, 05:49.

    Leave a comment:


  • ismopetteri
    replied
    Joo kyllä noilla spekseillä on jotain oikeeta vikaa jossain ja vielä kun siilikin vaihdettu. Ite en osaa sanoa tässä tapauksessa enää mitään, en edes arvailla. Jätän tietävemmille, täältä tähän.

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Työmatka pelkkää matka-ajoa n. 27,5km/20min / siivu. Tuohon jäätymiseen en usko. Parhammillaan tuo veti loppuvuodesta siis yön aikana akun täysin tyhjäksi. Nyt puhutaan siis 100Ah akusta.
    Last edited by Night-Wind; 03-04-2012, 11:18.

    Leave a comment:


  • ismopetteri
    replied
    Millasta ajoa? Itellä pari kertaa jäi käynnistymättä kans pakkasilla. Ihan syystä että lyhyttä ajoa, useita mutta ei kovin kovin monia startteja kuitenkaan. Kun akku kylmä, se ei vaan lataudu. Uusi akku ei poista ongelmaa, auttaa vähän pienentämään oireita ja harventamaan niiden esiintymistiheyttä.

    Suosittelen lataamaan akun käsipelillä silloin tällöin täyteen. Akun lämpeäminen auttaa akkua ottamaan virtaa vastaan. Eli auto lämpimään, akku näkyviin niin että ilma kiertää ja pääsee akku lämpeemään ja johdot kiinni.

    Itekin meinasin mennä uuden akun ostamaan mutta hetken järkeiltyäni totesin että ei se uusi akku sen paremmin hanskaa tilannetta kun on kylmä. Vielä mennään vanhalla akulla ongelmitta, pari kertaa olen käyttänyt talven aikana laturissa kiinni silloin tällöin, ei ole ongelmia ollut. En tiedä onko sama akku tehtaalta saakka, BMW Original Teile lukee päällä.
    Last edited by ismopetteri; 04-04-2012, 22:36. Reason: ei nyt akku jäässä sentään, mutta kylmä...

    Leave a comment:

Working...
X