Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n maalautus => Sepang Bronze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #16
    Originally posted by joni_wt View Post
    Tuo korostettu vaihe on se, mikä yleensä tuottaa korjaamolle lisätöitä, joka tarkoittaa asiakkaalle lisäkustannuksia

    Ja sitten taas ne vastuuasiat menee aivan luvattoman vaikeiksi.
    joo kyllä sen ymmärrän mutta jos joku on tehny peltitöitä ja pohjia tuohon asti toistasataa tuntia niin kai ymmärrät että yksityisen henkilön ei ole järkevää teettää tuollaista työtä maalaamossa 80€/h+materiaalit
    siinä kohtaa kun tuollainen siivu vetästään lompakosta niin mulle on ihan sama kellä on vastuu

    lähinnä tuo käsittää sen että jos siihen kuljetus vaiheessa tulee jotain kiven iskua tms.
    maali valmiiksi autoa ei ole mitään järkeä tehdä kun sitten sen tietää että se ajetaan suoraan kammioon ja väri päälle jos on vikaa niin kaikki syy pohjien tekijällä, sen verran pitää olla ammattiylpeyttä että kattelee tuollaiset pois ja niistä maksaisin mielelläni sen normaali tuntiveloituksen

    jos se peilaa niin se on eriasia mutta ei tuollaiseen hiontaan/tarkasteluun
    ja mahdolliseen korjailuun voi päivää mennä vaikka joutuisi kittaamaan ja vetämään uuden hiontavärin
    niin kai siitä jonkun hinnan osaa antaa

    vai oletetaanko nyt aina että jos on "omat pohjat" niin ne 99/100:sta on kuraa
    Last edited by Tonton; 22-04-2012, 12:40.
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • joni_wt
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 3627
      • Yka

      #17
      Originally posted by Tonton View Post
      joo kyllä sen ymmärrän mutta jos joku on tehny peltitöitä ja pohjia tuohon asti toistasataa tuntia niin kai ymmärrät että yksityisen henkilön ei ole järkevää teettää tuollaista työtä maalaamossa 80€/h+materiaalit
      siinä kohtaa kun tuollainen siivu vetästään lompakosta niin mulle on ihan sama kellä on vastuu

      lähinnä tuo käsittää sen että jos siihen kuljetus vaiheessa tulee jotain kiven iskua tms.
      maali valmiiksi autoa ei ole mitään järkeä tehdä kun sitten sen tietää että se ajetaan suoraan kammioon ja väri päälle jos on vikaa niin kaikki syy pohjien tekijällä, sen verran pitää olla ammattiylpeyttä että kattelee tuollaiset pois ja niistä maksaisin mielelläni sen normaali tuntiveloituksen

      jos se peilaa niin se on eriasia mutta ei tuollaiseen hiontaan/tarkasteluun
      ja mahdolliseen korjailuun voi päivää mennä vaikka joutuisi kittaamaan ja vetämään uuden hiontavärin
      niin kai siitä jonkun hinnan osaa antaa
      Niin uskoisinkin, ettei ongelmaa tässä asiassa syntyisi esimerkiksi sinun, tai ylipäätään sellaisen henkilön joka osaa ajatella asiat maalaisjärjellä.

      Mutta meitä on vaan niin moneen junaan ja ihmiset osaavat olla halutessaan todella vaikeita
      e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        #18
        Originally posted by joni_wt View Post
        Mutta meitä on vaan niin moneen junaan ja ihmiset osaavat olla halutessaan todella vaikeita
        en edes ajatellut tuolta kantilta mutta tosiaan pitänee asioida henkilö kohtaisesti ja kalusto nähtävillä

        pientä hiiltymistä havaittavissa kun koittaa kysellä hintoja niin kaikkialta satelee pitkälti yli 2000€ hintoja vaikka paskahommat on tehty
        sen lisäksi samat hinnat saa naapuri passatista missä on tolpan kolo keulassa

        ei vaan mene mun järkeen
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #19
          Originally posted by teropa View Post
          Minä jos tuon auton maalattavaksi, niin se tapahtuu siten, että jätän auton pihaan vanha maali päällä ja haen sen niin, että uusi väri on pinnassa. Ei ole aikaa, halua, taitoa eikä välineitä alkaa maalarin apupojaksi. Rahalla tuosta selviää.

          edit: äh, se tärkein unohtui: eli pitää selvittää mikä on se tarvittava rahamäärä. Jos älytön, saa unohtaa maalailut. Jos edes jollain tavalla järkevissä rajoissa niin sitten ehkä...

          Tero

          Kannatta kyllä suosiolla unohtaa. Jos kunnolla tekee homman, niin purkamisesta ja kasaamisesta tulee suurimmat kustannukset, jos ne teettää jossain. Jollain parilla kolmella tonnilla tuota hommaa ei saa mistään avaimet käteen periaatteella, jos vielä priima laatua haluaa.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Juhaska
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 3983
            • Suomi

            #20
            Originally posted by teropa View Post
            Vaikea sanoa mutta 5000e maalauksesta kuulostaa todella hurjalta.

            Tero
            Eihän tuo ole summa, eikä mikään, kun oman ex-audin kontin lunkan maalaus maksoi n.750€ ja pelkästään siinäkin sitä purkamista oli kohtuullisesti.
            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

            Comment

            • Jontteri
              Bimmer Rookie
              • Nov 2010
              • 97
              • Oulu

              #21
              Havanalle vaan ajelet jokin arkipäivä ja käyt pojilta kysymässä hinta-arvion, ei varmasti jää siittä kiinni etteivätkö osaisi!
              BMW E91 320D m-sport '06

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #22
                Originally posted by bemu2000 View Post
                Kannatta kyllä suosiolla unohtaa. Jos kunnolla tekee homman, niin purkamisesta ja kasaamisesta tulee suurimmat kustannukset, jos ne teettää jossain. Jollain parilla kolmella tonnilla tuota hommaa ei saa mistään avaimet käteen periaatteella, jos vielä priima laatua haluaa.
                Jospa sitä nyt kumminkin ensin kysyis muutamasta paikkaa eikä vain täältä foorumilta .

                Mutta ei mulla tosiaan ole mitään mahkuja alkaa purkailemaan ja valmistelemaan autoa maalausta varten.

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by teropa View Post
                  edit: äh, se tärkein unohtui: eli pitää selvittää mikä on se tarvittava rahamäärä. Jos älytön, saa unohtaa maalailut. Jos edes jollain tavalla järkevissä rajoissa niin sitten ehkä...
                  Sinulla kun on, ainakin ennen, vaihtunut autot aika tiheään, niin kannattaa myös huomioida ettei maalaukseen laitettuja rahoja saa myydessä pois ja periaatteessa se jopa laskee auton arvoa. Siis tuollainen tosi vähän ajettu täysin oem-kunnossa oleva m-sport suditaan toiseen väriin jossain nyrkkipajassa, niin ei se nyt hyvältä idealta ihan heti kuulosta. Mutta tietty jos nyt sinäkin olet jumissa yhdessä ja samassa E39:ssä, niin samapa tuo sitten mitä tekee jos sillä auton mieleiseksi saa.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by TJJ View Post
                    Sinulla kun on, ainakin ennen, vaihtunut autot aika tiheään, niin kannattaa myös huomioida ettei maalaukseen laitettuja rahoja saa myydessä pois ja periaatteessa se jopa laskee auton arvoa. Siis tuollainen tosi vähän ajettu täysin oem-kunnossa oleva m-sport suditaan toiseen väriin jossain nyrkkipajassa, niin ei se nyt hyvältä idealta ihan heti kuulosta. Mutta tietty jos nyt sinäkin olet jumissa yhdessä ja samassa E39:ssä, niin samapa tuo sitten mitä tekee jos sillä auton mieleiseksi saa.
                    Mikäpä se kuulostais täällä hyvältä idealta. Minusta jos autolla on ajettu 38,000km ja haluaa vaihtaa sen väriä niin se on paljon järkevämpi ajatus kuin tehdä se 200t ajettuun linttaan.

                    Ja ihan varmastihan minä olen viemässä sen vain johonkin "sudittavaksi" ja tietenkin lähitienoon karseimpaan nyrkkipajaan. Mieti nyt vähän.

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • swox
                      BTCF Member
                      • Apr 2005
                      • 707
                      • Kokkola

                      #25
                      Itse en ole maalari enkä mikään maalaamotyöntekiä. Itselle jäännyt sellainen kuva nykyisistä maalaamoista että työnlaatu/viimeistely menee aika pitkälle käsi kädessä loppusumman kanssa. Varmasti jos ja kun noin suurta "projektia" meinaat niin oikotietä hyvään lopputulokseen tuskin on jos avaimet-käteen periaatteella meinasit teetättää. Voisin kuvitella että tonnilla parilla saisi takaisin ehkäpä ok maalatun mutta puskurit hiukan repsottavan, huonosti istuvia osia ja jostain alkuperäistä väri näkyvän auton. Olisiko se mukavaa? Sitä en osaa sanoa paljokon tuollainen homma maksaa "kunnon" puljussa mutta oletan että jos sellaisessa paikassa teetättä niin viimeistelyn tulisi olla kunnossa ja hommalla jonkinnäköinen "takuu". Seurannut sivusilmällä näitä sinun autoja jotka ovat olleet/ovat hienoja oem-vehkeitä ja auton ylläpito hiukan pedanttista niin en jaksa kuvitella että huono työnlaatu kelpaisi sinulle. Sen kummemmin kehumatta tai haukkumatta niin kannattaa tutustua tuohon Petnen:nin e28 M535:seen ja sen maalaaneeseen Väyrysen pajaan joka taisi sijaita Haapajärvellä. Takuun vissin myönsi työlleen ja lopputuloksen/pinnan/maalin kuvion sai itse "päättää". Noh, mutta rahalla saa ja hevosella pääsee, ei herneitä tästä postauksesta, teet mitä teet niin tuo Sepang Bronze on älyttömän hieno väri jotai ei ainakaan tule heti vastaan.
                      Last edited by swox; 22-04-2012, 16:22.
                      Bmw E46 325ti, VW Passat Highline -12
                      Ex: E46 320i -04, E34 520i -95, E39 525i -02, 2x E39 523i M-Sport -00 E39 523ia -98, E36 323ti -98, E34 518i -95, 3x E36 325i, E30 318is -90, E34 525i -92, Audi UrS4, E30 325i Sedan, E36 318ti, MB w212 220cdi amg-look -11, Toyota Corolla T-Sport -03, Mini Cooper -04, Volvo S60 2.4T AWD, RS Octavia,
                      E39 530iaT -01, E46 320i M-Sport II -03, E36 M3 -93
                      -Official member of BTCF-Sauna team-
                      : orava: connection
                      -Kokkola connection-

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #26
                        Jos löydät tekijän järkevällä hinnalla niin ilmoittele. Omani on myös jäänyt tehtaalla pohjaväriin, olisi kiva saada siihenkin joku älyllinen sävy pintaan.

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          #27
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Jos löydät tekijän järkevällä hinnalla niin ilmoittele. Omani on myös jäänyt tehtaalla pohjaväriin, olisi kiva saada siihenkin joku älyllinen sävy pintaan.
                          Alkaa vaan olla siinä hinnoissa että sillä rahalla olisi saanut faceliftin individual värillä. Yksi messing metallic oli tukholmasta kiikarissa ja olisi reiluun 11ke saanut kilpiin saakka..

                          Mutta kyllä kunnolla tehty värinvaihto maksaa. Voi olla että tuo veikattu 5ke ei edes riitä. Petnen:in auton maalaus oli todella loistava mutta eipä sitä ihan tonnilla-parilla sudittu kasaan
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #28
                            Originally posted by teropa View Post
                            Mikäpä se kuulostais täällä hyvältä idealta. Minusta jos autolla on ajettu 38,000km ja haluaa vaihtaa sen väriä niin se on paljon järkevämpi ajatus kuin tehdä se 200t ajettuun linttaan.

                            Ja ihan varmastihan minä olen viemässä sen vain johonkin "sudittavaksi" ja tietenkin lähitienoon karseimpaan nyrkkipajaan. Mieti nyt vähän.

                            Tero



                            Turha se on herneitä vetää nenään, jos faktoja laittaa pöytään. Millään parilla tonnilla ei vaan saa ammattimaisesti tehtyä värin vaihtoa priima pinnalla. Vanha lintta se E39 on joka tapauksessa, oli sitten minkä verran tahansa ajettu
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              Turha se on herneitä vetää nenään, jos faktoja laittaa pöytään. Millään parilla tonnilla ei vaan saa ammattimaisesti tehtyä värin vaihtoa priima pinnalla. Vanha lintta se E39 on joka tapauksessa, oli sitten minkä verran tahansa ajettu
                              Mitä ihmettä? Enhän minä ole väittänyt, että parilla tonnilla saisi ammattimaisesti tehtynä. Mikä homma se on, että aina pitää pistää sanoja toisen suuhun?

                              Ainut mitä totesin, että viis tonnia kuulostaa kovalta, ja TJJ:lle totesin, että en ole viemässä nyrkkipajalle.

                              Viiden tonnin ja parin tonnin väliin mahtuu vielä 3000e rahaa. Lueppa tämä postaamani kohta vielä, jospa se aukasis sitä mun filosofiaa näiden tämmösten hommien kanssa. Kiinnitä huomiota tohon lihavoituun kohtaan. Tuntuuko vielä siltä, että en ole tajunnut näitä "faktoja"?

                              Minä jos tuon auton maalattavaksi, niin se tapahtuu siten, että jätän auton pihaan vanha maali päällä ja haen sen niin, että uusi väri on pinnassa. Ei ole aikaa, halua, taitoa eikä välineitä alkaa maalarin apupojaksi. Rahalla tuosta selviää.
                              Lukekaa ihmisten viestit ennenku vastaatte niihin. Foorumin ammattimarmattajat taas vauhdissa.

                              Tero
                              Last edited by teropa; 22-04-2012, 18:26.
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by Jontteri View Post
                                Havanalle vaan ajelet jokin arkipäivä ja käyt pojilta kysymässä hinta-arvion, ei varmasti jää siittä kiinni etteivätkö osaisi!
                                Tämä käydään tarkistamassa. Pitiki avata topikki tänne... eihän sitä kannata tietenkään tehä kun se maksaa niin paljo ettei mulla ole siihen varaa, ja eikä kannatakkaan. Mitä sitä noita vanhoja linttoja maalaamaan.

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎