Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n maalautus => Sepang Bronze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    BMW:n Imolarotista tulee aina mieleen:



    Kai se suomalaisten mieltymys tuohon Imola Red väriin johtaa entisestä Neuvostoliitosta tai jotain..

    Mielestäni on aika huvittavia tuollainen ajatusmaailma, ettei ole olemassa kuin pari hyvää väriä autoon. Maailmahan on värejä täynnä ja aivan älytöntä ajatella, että auton pitäisi olla juuri tietyn värinen ja muut ei kelpaa.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      Originally posted by Juhis View Post

      Mielestäni on aika huvittavia tuollainen ajatusmaailma, ettei ole olemassa kuin pari hyvää väriä autoon. Maailmahan on värejä täynnä ja aivan älytöntä ajatella, että auton pitäisi olla juuri tietyn värinen ja muut ei kelpaa.
      Näin on!

      Mullekin kelpaa Schwartz I ja II, Diamantschwartz, Rubinschwartz ja Sapphireschwartz. Carbonschwartz on jo liian siniseen vivahtava
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        Jaa siis mikä tahansa väri on autoon hyvä, kunhan se on jätesäkinmusta..

        "Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black."
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by bemu2000 View Post
          . Tollasen homman kun voi tehdä hyvin, huonosti, tai hyvin huonosti. Noi hemin joka pultin alta maalaukset on ehkä pikkasen liioittelua
          Usko pois, mutta juuri tämä seikka erottaa heikkolaatuiset "maalipesut" oikeasta värinvaihdosta.
          Otetaan esimerkiksi vaikka kuskin oven lukkomekanismi ja ne upotuksessa olevaa kolme mekanismia kiinnipitävää ruuvia, mitkä ovat silmissä heti kun oven avaa.
          Eli usein näissä halvemmissa värinvaihdoissa="maalipesuissa" ko.ruuvit on vedetty vain yli, jolloin mm.niiden läheisten rajapintojen pohjan karhennus on mahdotonta.
          Vuosi/kaksi kun menee, niin kaikkien kolmen ruuvin ympäriltä on kuoriutunut peukalonpään alan verran maalia/lakkaa, paljastaen alla olevan värin.
          Kaikki kotikonstein tehtävät paikkuuyritykset vain pahentaa asiaa ja lopputulos on sanalla sanoen TODELLA rivo.
          Mikäli lukkomekanismi joudutaan jostain syystä irroittamaan, on lopputulos sama muutamassa sekunnissa.
          Sama toki koskee kaikkia autossa näkyvillä olevia ruuveja/muttereita/suojakorkkeja niin mm.ovissa kuin konehuoneenkin puolella.
          Mikäli maalia ei siis saada HYVIN karhennetulle pinnalle myös kaikkien ruuvien alle, repii jokainen ruuvin avaus mukanaan myös sen ympäriltä maalia, paljastaen vanhan maalipinnan.
          Taas heikosti tehty pohjan karhennus tarkoittaa sitä että maalipinta ei kuitenkaan kestä itse ruuvin kiristämistä, vaan taas repii maalit myös sen ympäriltä.
          Siistiksihän tuota ei sitten enään saa millään pienellä fiksauksella, vaan koko alue on lähdettävä uudelleen pohjatöistä alkaen.
          Sama asia toki kaikkien mahdollisten syntyvien maali/lakkarajapintojen mm.lasien ja listojen suhteen.
          Tuollainen kaksikerrosvärin rajapinta kun ei kestä kulutusta eikä liuottimia, niin se välttämättä jossain kohtaa lähtee kuoriutumaan, jos sille vain annetaan siihen pienikin mahdollisuus.
          Ei siis pelkästään sen vuoksi että siihen syntyy maalin ja lakan terävä rajapinta, vaan myös siksi että tällaisen alueen pohjan tartuntakarhentaminen on mahdotonta.
          Pahimmillaan ensimmäisessä painepesussa kaikken ikkunoiden ympärillä on millin leveä kaistale kuoriutunutta aluetta josta loistaa alkuperäinen rajustikkin erisävyinen väri.
          Eli se oikeasti kunnollinen/täydellinen värinvaihto ei suinkaan tarkoita esim.sisäkaton tai sisäpohjan maalaamista, vaan nimenomaan riittävän pitkälle vietyä purkutyötä jolla varmistetaan vähintään kaikilta näkyviltä osin tehdaslaatuinen maalin tarttuvuus ja peitto.
          Tilannehan ei le niin karsea tavallisessa saman värin ylimaalauksessa koska silloin mahdollisesti hieman alta paljastuva maali on samanväristä ja ongelma näkyy vain hilseilevänä lakkarajana.
          Kuitenkin juuri värinvaihdossa ongelma korostuu kun uuden tumman "teinisinisen" alta paljastuu vaalea hopeapinta.
          Last edited by Hemi; 26-04-2012, 13:58.

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            Tosta Sepiasta on kaksi väriä, 624 Sepia Violet Metallic ja 474 Sepia Metallic. Pirun hankala löytää kuvia, kumpi on kumpi...

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • jyrbba69
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2008
              • 2394
              • Kouvola

              Empäs huomannut, täällä oli tosta munkin maalauksesta keskusteltu. Eli hinta oli 1500€ maalaukselle. Ei maalattu konehuonetta ollenkaan ja vedettiin raja mattoihin, eli ns helpon kautta. Ovet purin itse hylsyksi ja ikkunat irroitin ite, joka on muuten erittäin vittumaista. Ja tietty sit kaikki puskurit ja konepellit sun muut.

              Eipä toi silti kummoinen työ ollut, varmaan viikonlopussa tekisi saman ku olisi kaikki tarvittava valmiina. Maalaukseen meni sitten vissiin 1,5 viikkoa tms ja vielä hetken odottelin ennenkuin alan kasaamaan. Mulla ei sit tosiaan ollut pohjia juuri yhtään tehtävänä kun kaikki pelti oli uutta, pelkästään hitsaussaumat paklattiin.
              2015 AMG GTS
              -----------------------------

              www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
              [email protected]

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎