Minä vaihdoin tuohon allekirjoituksen autoon juuri etuiskarit. En ymmärrä miten olette saaneet tolpan ulos lokarista ilman raidetangon irroitusta. N. 10 cm ois tarttenu yläpään tulla vielä alaspäin, että olisi mahtunut tulemaan ulos. Tai sitte en vaan osaa. Yitin varovasti toiselta puolelta vääntää mutta, kun se näytti täysin mahdottomalta, irroitin suosiolla raidetangon sisäpäät. Vai oletteko puristaneet jousen kasaan lokarin sisällä?
Irroitin jarrusatulan, löysäsin alatukivarren sisäpään pultin löysälle ja irroiin raidetangon sisäpäät. Sitten se tolppa tulikin sieltä helposti ja reilusti ulos.
Jousipuristimilla jousi kasaa niin ihan hyvin mahtui tulemaan
No sitä minäkin, että ei ne tolpat sieltä jousta puristamatta tule. No vaihdettua ne iskarit kuitenkin tuli. Toki samalla yläpäät, pohjaanlyöntikumit ja pölysuojat.
Itse olen vaihtanut jo useammatkin etuiskarit e39iin ja kaikki on saanu pois kaaren alta, ihan ilman isompia temppuiluja. Ensimmäisillä kerroilla oli vakio korkuiset jouset paikoillaan... ja jopa asensin uudet vakiokorkuiset jouset, nekin ilman kiukkuiluja. Nykyiset onkin jo ihan eriluokkaa...
-Janne-
-Janne-
F10 535iX sedan -11 ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317 ex. E39 528i touring -99 ex. E36 325ia coupe -93
Comment