Hello, kirjoitellaanpa nyt tännekkin näistä murheista.Eli otsikon mukainen laite sammuu epäsäännöllisesti, mutta varmasti, ajosta kuin veitsellä leikaten.Aivan sama mikä kierrosalue, lämmin tai kylmä, veto päällä tai tasakaasu se sammuu aina jossain kohti.Ei lähde käyntiin vaihteella käynnistäen käyntiin mutta kun ottaa virrat pois ja starttaa niin käynnistyy välittömasti.Saattaa tehdä tuon 1-8 kertaa ihan peräkkäin ja välillä mennään 100km ilman mitään ongelmaa.Polttoainepumppu ( siis siellä kuskin satulan alla) vaihdettu, boxi testattu ( tosin oli pirun epäillyttävä paikka mihin se meni, tiedä sitten olivatko testanneet siitä mitään) ja pitäisi olla ihan iskussa.En tiedä voiko mitenkään liittyä tähän vikaan mutta radio mykistyy aina välillä (valo siinä virtanupin vieressä palaa ja näytössä näkyy kanava ) ja alkaa soitella taas ihan omiin nimiin.Nämä oireet eivät esiinny mitenkään käsi kädessä samaan aikaan.Akunnavat on kiillotettu moneen otteeseen, eli kontaktit ok.JA vielä tiedot:BMW 530d 11/98 135kw ajettu 180tkm.Jos jollain olisi vaan ollut samaa vaivaa niin kiitollisuudella ottaisin tietoja/veikkauksia vastaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530d sammuu ajosta
Collapse
X
-
Jep, vikakoodit luettu.Välilä se näyttää pumpun painetta, välillä ajonestoa!!
Siirtopumppu on kunnossa, BMW;n mukaan.Nyt arvuuttelivat pumppua???Mutta kysymys kuuluu, voiko se olla pumppu noiden oireiden mukaan?Kun se sammuu se sammuu todella kun veitsellä leikaten, ei nyi tai nikottele mitenkään ja aina vain ajossa, ei siis koskaan tyhjäkäynnillä.Nyt esimerkiksi ei anna mitään vikakoodia.
Comment
-
-
Originally posted by hannuli View PostJep, vikakoodit luettu.Välilä se näyttää pumpun painetta, välillä ajonestoa!!
Siirtopumppu on kunnossa, BMW;n mukaan.Nyt arvuuttelivat pumppua???Mutta kysymys kuuluu, voiko se olla pumppu noiden oireiden mukaan?Kun se sammuu se sammuu todella kun veitsellä leikaten, ei nyi tai nikottele mitenkään ja aina vain ajossa, ei siis koskaan tyhjäkäynnillä.Nyt esimerkiksi ei anna mitään vikakoodia.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by hannuli View PostNo joo, tuota minäkin ensin epäilin, mutta tuon Bemari-huollon mukaan sekin näyttäisi olevan ehjä!!Myös virtalukon pohja on uusittu.Ja tosiaankin mitään köhimistä ei muuten ole, toimii kun junan vessa kunnes sammuu.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Lainataanpas topicia kun itselläni myös tuota sammumista.
Aina kun kone menee ns. kuormalle(kiihdyttää/nousee mäkeä reilummilla kierroksilla jne). Niin mittaristoon tulee fuel inject. system vilkkumaan ja auto rupeaa linkuttamaan. Mikäli antaa vielä uudestaan kenkää->auto sammuu.
Kuitenkin kun autoa käyttää pois päältä ja starttaa uudestaan ongelma katoaa aina seuraavaan reilumpaan kaasutukseen asti.
Inpa näyttää:
4496 Rail-pressure plausibility
Error present
Control deviation over engine speed too great
-Löpöä reilut 50L
-Siirtopumppu(tarvike sellainen) vaihdettu noin 2vko sitten ja molemmat pumput kuulostivat surisevan(presuply pressure pyörii matalimmillaan 3.3 ja tyhjäkäynnillä 3.7 seudulla).
-Suodatin vaihdettiin ensiotteeseen.
-Tänään vaihdoin railpaineen säätimen(kp pumpun kyljestä).
-Käytin myös railpaineen anturin liitintä jakotukin päästä irti->vikakoodi railpaineen anturista ja livedatassa ei näkynyt railpaineita ollenkaan.
-Suuttimien korjausarvot alle +\-2 ja paluuvuotoa ei ollut.
Nyt alkaa loppumaan keinot kesken.. Rupeaa menemään jo vähän vikabingon puolelle tämä homma..
Voisiko olla ettei tarvikepumpun tuotto riitä tuon koneen tarpeeseen, kun kuitenkin aika paljon tuo pre-supply paine seilaa ajossa:think- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Itsellä ei ollut kyllä muita oireita kuin moottorin sammuminen, kun tankin pumppu oli sökö. Kun tankin 15L raja häämötti niin moottori sammui.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostItsellä ei ollut kyllä muita oireita kuin moottorin sammuminen, kun tankin pumppu oli sökö. Kun tankin 15L raja häämötti niin moottori sammui.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostOlisiko voinut jäädä ilmaa tuonne järjestelmään
-Suuttimien ohivuodot varmaan tarkastettiin paluupuolen letkuista huolella, mutta ei yhteenkään kuppiin tihkunut mitään?
-Lähtikö auto käymään ohivuotomittauksen aikana kuten pitääkin?
-Vaihdoitko Kp -pumpun regulaattorin kokonaan, vai o-renkaat vain?
-Lisääntyykö moottoriöljyn määrä?
-Miksi kansi on laitettu?
-Ulkoisia Pa -vuotoja ei varmaan Kp-pumpun jälkeen linjastossa ole?
-Paljonko autolla on ajettu?
Sorry, paljon kysymyksiä, mutta täsmennyksiä mielestäni tarvitaan ennenkuin pitää ehdottaa Kp -pumpun vaihtoa "lonkalta"Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View PostEi. Tuolla Kp -puolella ei kyllä ilma pysy .
-Suuttimien ohivuodot varmaan tarkastettiin paluupuolen letkuista huolella, mutta ei yhteenkään kuppiin tihkunut mitään?
-Lähtikö auto käymään ohivuotomittauksen aikana kuten pitääkin?
-Vaihdoitko Kp -pumpun regulaattorin kokonaan, vai o-renkaat vain?
-Lisääntyykö moottoriöljyn määrä?
-Miksi kansi on laitettu?
-Ulkoisia Pa -vuotoja ei varmaan Kp-pumpun jälkeen linjastossa ole?
-Paljonko autolla on ajettu?
Sorry, paljon kysymyksiä, mutta täsmennyksiä mielestäni tarvitaan ennenkuin pitää ehdottaa Kp -pumpun vaihtoa "lonkalta"
-Uusi regulaattori vaihdettiin.
-Moottoriöljyn määrä ei lisäänny.
-Kansi laitettiin huonosti korjatun suuttimen takia syntyneen liian kovan lpt:n särkemän pakoventtiilin takia.
-Ulkoisia Pa.vuotoja ei näy missään.
-Autolla ajettu 250tkm
Auto tosiaan käy ihan nätisti ja railipaineet ei seilaa tyhjäkäynnillä. Seilaavilla paineilla tarkoitin pre-supplyn paineita.
Mikäli vika olisi kp pumpussa, niin eikös käynti/starttaus olisi huonoa?- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
Comment