Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 nykii ja sammuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lutkamies
    Newbiemmer
    • Feb 2011
    • 8
    • tuusula

    #16
    täytyy käydä ne vikakoodit lukemassa...mutta kiitos vinkeistä ja tänään korkit auki

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by lutkamies View Post
      täytyy käydä ne vikakoodit lukemassa...mutta kiitos vinkeistä ja tänään korkit auki
      Lue koodit jonkun palstalaisen luona, turha siitä on merkkiliikkeelle omaisuutta maksaa. Tuusulassa löytyy osaamista: http://www.btcf.fi/forum/member.php?u=95
      E39 528iA

      Comment

      • MMika
        Newbiemmer
        • Jan 2012
        • 3
        • Etelä-Pohjanmaa

        #18
        Nykiii täälläkin e39 vm-01. Kylmänä auto lähtee liikkeelle tosi huonosti, joutuu heti nostaa kierroksia ja lähteä liikkeelle ettei sammu, silti saattaa sammahtaa. Lämmettyään käy tyhjäkäyntiäkin kohtuullisesti. Ajaminen täyttä tuskaa, kiihdyttäminen vaikeaa koska vähänkin liikaa kaasua niin lakkaa vetämästä kokonaan ja nykii, vauhtiin päästyään pääsäänöisesti kulkee mukavasti, mutta kiihdyttäminen aiheuttaa nykimistä korkeimmissakin nopeuksissa.

        edit: vielä lisätäsmennyksenä sellainen että aiemmin ja satunnaisesti tehnyt jo pitemmän aikaa sitä että jos on käyttänyt kylmänä tyhjäkäynnillä on moottori alkanut "jyristää" ja käynti ollut epätasaisaista sekä moottorin vikavalo syttynyt, tähän on auttanut kun moottorin on sammuttanut ja käynnistänyt uudelleen.

        Seuraavia vikakoodeja antaa:

        Date: 02/07/13 06:53:49
        ECU: MS430DS0
        JobStatus: OKAY
        Variant: MS430DS0
        -------------------------------------------------------------
        RESULT: 4 errors in error memory !
        -------------------------------------------------------------
        214 Tacho signal unplausible
        Error frequency : 1
        Logistic counter: 40
        N_32 2944.00 rpm
        MAF 266.91 mg/stk
        GEAR_SEL_DISP 0.00 -
        VB 13.87 V
        aufgetreten vor (rel. BZ) 0.70 h
        ---
        ---
        ---
        Signals not plausible
        ---
        Error debounce
        Error currently available
        stat. Error
        Errorcode: D6 78 01 28 5C 31 00 88 D5 49
        -------------------------------------------------------------
        228 lambda contol tolerance Bank 2
        Error frequency : 1
        Logistic counter: 40
        N_32 2880.00 rpm
        MAF 245.12 mg/stk
        TCO 49.50 Grad C
        LAM_MV_2 23.43 %
        aufgetreten vor (rel. BZ) 0.70 h
        Deviation rich
        ---
        ---
        ---
        Error to relevant
        Error debounce
        Error currently not available
        sporadic Error
        Errorcode: E4 B1 01 28 5A 2D 82 BC D5 49
        -------------------------------------------------------------
        227 lambda contol tolerance Bank 1
        Error frequency : 1
        Logistic counter: 40
        N_32 2880.00 rpm
        MAF 228.78 mg/stk
        TCO 49.50 Grad C
        LAM_MV_1 23.43 %
        aufgetreten vor (rel. BZ) 0.70 h
        Deviation rich
        ---
        ---
        ---
        Error to relevant
        Error debounce
        Error currently not available
        sporadic Error
        Errorcode: E3 B1 01 28 5A 2A 82 BC D5 49
        -------------------------------------------------------------
        Vinkkejä miten kannattaisi edetä vian löytämiseksi?
        Last edited by MMika; 07-02-2013, 11:18.

        Comment

        • Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

          #19
          Oisko perinteisesti imuvuotoa..

          Comment

          • kyf
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 206
            • Kangasala

            #20
            Originally posted by Antsah View Post
            Oisko perinteisesti imuvuotoa..
            Missä yleensä noissa imuvuotoa,ku itse epäilen samaa.
            Oisko mahd. kuvia ???

            Comment

            • Ur-Quan
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 61
              • Jyväskylä

              #21
              Lisätäänpä nyt vielä omakohtaiset kokemukseni, tosin E34-puolelta.

              Tasaisella kaasulla saattoi nykäistä ja sammua. Välillä taasen matka jatkui, paremmalla todennäköisyydellä jos tajusi polkaista kaasun pohjaan (en kyllä tiedä oliko tällä merkitystä).
              Jos meno hyytyi, muutaman minuutin odottelu ja uudelleenkäynnistys, niin pääsi jatkamaan. Pikkuhiljaa oireet pahenivat ja lopulta auto nostettiinkin hinurin päälle.

              Huollossa sanoivat viaksi bensapumpun releen. Maksoin huollon ja menin parkkipaikalle, vaan auto ei käynnistynytkään.. Tämän jälkeen uusittiin vielä pumppu ja homma alkoi pelittää.
              E39 535i -96
              E34 518i -96

              Comment

              • BreeZi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 2371
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by Ur-Quan View Post
                Lisätäänpä nyt vielä omakohtaiset kokemukseni, tosin E34-puolelta.

                Tasaisella kaasulla saattoi nykäistä ja sammua. Välillä taasen matka jatkui, paremmalla todennäköisyydellä jos tajusi polkaista kaasun pohjaan (en kyllä tiedä oliko tällä merkitystä).
                Jos meno hyytyi, muutaman minuutin odottelu ja uudelleenkäynnistys, niin pääsi jatkamaan. Pikkuhiljaa oireet pahenivat ja lopulta auto nostettiinkin hinurin päälle.

                Huollossa sanoivat viaksi bensapumpun releen. Maksoin huollon ja menin parkkipaikalle, vaan auto ei käynnistynytkään.. Tämän jälkeen uusittiin vielä pumppu ja homma alkoi pelittää.
                Lisätäänpä vielä lisää kokemuksia.

                Toisen merkin autossa oli mennyt kolarikytkimen liitin huonoksi, että katkoi välillä kontaktia. Kylmänä toimi hyvin, mutta kun auto lämpesi sisätiloista, niin alkoi pätkiminen. Liittimen vaihto korjasi tilanteen.
                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                - E- ja F- sarjan avaimet.
                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                .

                Finmodi oy
                050-3063926
                [email protected]

                Comment

                • ^niGo
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2007
                  • 36
                  • Mikkeli

                  #23
                  Originally posted by BreeZi View Post
                  Lisätäänpä vielä lisää kokemuksia.

                  Toisen merkin autossa oli mennyt kolarikytkimen liitin huonoksi, että katkoi välillä kontaktia. Kylmänä toimi hyvin, mutta kun auto lämpesi sisätiloista, niin alkoi pätkiminen. Liittimen vaihto korjasi tilanteen.
                  Osaisiko joku sanoo mistä tollainen kytkin löytyy e39 540 vm99 autosta

                  Comment

                  • Hen-3
                    Bimmer Rookie
                    • May 2011
                    • 103
                    • Lahti

                    #24
                    Missähän vois olla vika kun mun 520TU nykii hieman ainoastaan kylmänä?
                    Etenkin pintakaasulla ajaessa.
                    Kone kun on puoli lämmin niin nykiminen loppuu.
                    Tulpat, polttoaineen suodatin ja imunokka-akselitunnistin vaihdettu.
                    Lämpimällä koneelle ei esiinny mitään nykimistä.
                    Polttoaineen kulutuskin on ihan normaali.

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      #25
                      Originally posted by Hen-3 View Post
                      imunokka-akselitunnistin vaihdettu.
                      Orkkis?
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • Hen-3
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 103
                        • Lahti

                        #26
                        Originally posted by Dunky View Post
                        Orkkis?
                        On koska merkkiliikkeessä vaihdettu, tosin ei mun aikana.
                        13.7-2010
                        Ei toi nykinä mua sillei häisitse mut olis hyvä vaan tietää mistä toi johtuu.
                        Olisko jotain yhteyttä rikastukseen/polttoaineen saantiin?

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎