Nykiii täälläkin e39 vm-01. Kylmänä auto lähtee liikkeelle tosi huonosti, joutuu heti nostaa kierroksia ja lähteä liikkeelle ettei sammu, silti saattaa sammahtaa. Lämmettyään käy tyhjäkäyntiäkin kohtuullisesti. Ajaminen täyttä tuskaa, kiihdyttäminen vaikeaa koska vähänkin liikaa kaasua niin lakkaa vetämästä kokonaan ja nykii, vauhtiin päästyään pääsäänöisesti kulkee mukavasti, mutta kiihdyttäminen aiheuttaa nykimistä korkeimmissakin nopeuksissa.
edit: vielä lisätäsmennyksenä sellainen että aiemmin ja satunnaisesti tehnyt jo pitemmän aikaa sitä että jos on käyttänyt kylmänä tyhjäkäynnillä on moottori alkanut "jyristää" ja käynti ollut epätasaisaista sekä moottorin vikavalo syttynyt, tähän on auttanut kun moottorin on sammuttanut ja käynnistänyt uudelleen.
Seuraavia vikakoodeja antaa:
Date: 02/07/13 06:53:49
ECU: MS430DS0
JobStatus: OKAY
Variant: MS430DS0
-------------------------------------------------------------
RESULT: 4 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
214 Tacho signal unplausible
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
N_32 2944.00 rpm
MAF 266.91 mg/stk
GEAR_SEL_DISP 0.00 -
VB 13.87 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.70 h
---
---
---
Signals not plausible
---
Error debounce
Error currently available
stat. Error
Errorcode: D6 78 01 28 5C 31 00 88 D5 49
-------------------------------------------------------------
228 lambda contol tolerance Bank 2
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
N_32 2880.00 rpm
MAF 245.12 mg/stk
TCO 49.50 Grad C
LAM_MV_2 23.43 %
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.70 h
Deviation rich
---
---
---
Error to relevant
Error debounce
Error currently not available
sporadic Error
Errorcode: E4 B1 01 28 5A 2D 82 BC D5 49
-------------------------------------------------------------
227 lambda contol tolerance Bank 1
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
N_32 2880.00 rpm
MAF 228.78 mg/stk
TCO 49.50 Grad C
LAM_MV_1 23.43 %
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.70 h
Deviation rich
---
---
---
Error to relevant
Error debounce
Error currently not available
sporadic Error
Errorcode: E3 B1 01 28 5A 2A 82 BC D5 49
-------------------------------------------------------------
Vinkkejä miten kannattaisi edetä vian löytämiseksi?
Lisätäänpä nyt vielä omakohtaiset kokemukseni, tosin E34-puolelta.
Tasaisella kaasulla saattoi nykäistä ja sammua. Välillä taasen matka jatkui, paremmalla todennäköisyydellä jos tajusi polkaista kaasun pohjaan (en kyllä tiedä oliko tällä merkitystä).
Jos meno hyytyi, muutaman minuutin odottelu ja uudelleenkäynnistys, niin pääsi jatkamaan. Pikkuhiljaa oireet pahenivat ja lopulta auto nostettiinkin hinurin päälle.
Huollossa sanoivat viaksi bensapumpun releen. Maksoin huollon ja menin parkkipaikalle, vaan auto ei käynnistynytkään.. Tämän jälkeen uusittiin vielä pumppu ja homma alkoi pelittää.
Lisätäänpä nyt vielä omakohtaiset kokemukseni, tosin E34-puolelta.
Tasaisella kaasulla saattoi nykäistä ja sammua. Välillä taasen matka jatkui, paremmalla todennäköisyydellä jos tajusi polkaista kaasun pohjaan (en kyllä tiedä oliko tällä merkitystä).
Jos meno hyytyi, muutaman minuutin odottelu ja uudelleenkäynnistys, niin pääsi jatkamaan. Pikkuhiljaa oireet pahenivat ja lopulta auto nostettiinkin hinurin päälle.
Huollossa sanoivat viaksi bensapumpun releen. Maksoin huollon ja menin parkkipaikalle, vaan auto ei käynnistynytkään.. Tämän jälkeen uusittiin vielä pumppu ja homma alkoi pelittää.
Lisätäänpä vielä lisää kokemuksia.
Toisen merkin autossa oli mennyt kolarikytkimen liitin huonoksi, että katkoi välillä kontaktia. Kylmänä toimi hyvin, mutta kun auto lämpesi sisätiloista, niin alkoi pätkiminen. Liittimen vaihto korjasi tilanteen.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Toisen merkin autossa oli mennyt kolarikytkimen liitin huonoksi, että katkoi välillä kontaktia. Kylmänä toimi hyvin, mutta kun auto lämpesi sisätiloista, niin alkoi pätkiminen. Liittimen vaihto korjasi tilanteen.
Osaisiko joku sanoo mistä tollainen kytkin löytyy e39 540 vm99 autosta
Missähän vois olla vika kun mun 520TU nykii hieman ainoastaan kylmänä?
Etenkin pintakaasulla ajaessa.
Kone kun on puoli lämmin niin nykiminen loppuu.
Tulpat, polttoaineen suodatin ja imunokka-akselitunnistin vaihdettu.
Lämpimällä koneelle ei esiinny mitään nykimistä.
Polttoaineen kulutuskin on ihan normaali.
On koska merkkiliikkeessä vaihdettu, tosin ei mun aikana.
13.7-2010
Ei toi nykinä mua sillei häisitse mut olis hyvä vaan tietää mistä toi johtuu.
Olisko jotain yhteyttä rikastukseen/polttoaineen saantiin?
Comment