vaihda uusi ALKUPERÄINEN korkki, varmasti halvin ja todennäköisin vika.
Itse vaihdoin syylärin ja tarvikekorkin, ei pitänyt paineita mutta orkkiskorkki piti
...Lisäsin vettä rajaan asti (suht paljon).... Ajoin takaisin kotiin kun moottorin lämmöt olivat normaalissa. Kotipihassa jäähdytinnestettä oli taas hävinnyt ehkä n. 10cm "cold-alarajasta".
...
Siis jäähdytysnesteen määrän pitäisi kunnossa olevassa M52 koneessa mennä jotenkin siten, että kylmässä koneessa kesäkelissä lähellä Cold merkkiä. Talvella sentti pari alle pakkasesta riippuen.
Käyntilämpimällä koneella kesällä about sen paisarin rivoituksen yläreunan tasalla, siis n. 2-3 cm vaille piripintaa.
Siis jos tuossa aikaisemmin maintussa 'lisäksessä rajaan asti' kone on ollut suht. lämmin, nestettä on edelleen lisätty aivan liian vähän.
Neuvoisin lisäämään nestettä reilusti piripintaan ilmausruuvit avattuina niin kauan kunnes ruuveista ei enää tule vaahtoavaa nestettä. Tässä vaiheessa moottorin ei tartte olla käynnissä. Sitten eikun ruuvit ja korkki kiinni ja pieni ajolenkki.
Paisarin ylitäyttö ei haittaa, kyllä ylimääräinen neste poistuu korkin ylipaineventtiilin kautta.
Comment