memebuy23buy

E39 automaattiongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ARDler
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 146
    • Pori

    #16
    rättinivel on vaihdettu 2tkm ja tukilaakeri 3tkm sitte. täytyy varmaa ottaa cv jointti syyniin. hassua vaan ku tuntuis että pelkällä 2. vaihteella kiihdytyttäessä täristää.
    E38 730i -95

    Comment

    • Patriot
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 274

      #17
      Originally posted by poziomka View Post
      Oireet:
      - 2200 kierroksen kohdalla vaihteesta riippumatta konepellin alle on ilmestynyt sirkkeli (aika kovaääninen ja hyvin paljon ainakin muistuttaa sirkkeliä mutta vaihtelee hieman päivästä ja tilanteesta riippuen)
      Mikä on laatikosta menossa jos tälläistä kuuluu? Vaihtelee tosiaan jotenkin lämpötilankin suhteen, mutta ei mitenkään loogisesti. Mitään täristysongelmia ei ole. Välillä tuntuu, että pyörisi ikäänkuin tyhjää, mutta tämä on aika kaukaa haettua.
      Last edited by Patriot; 01-11-2012, 21:51.
      E39 540iA M62TUB44

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by ARDler View Post
        itsellä semmoista ongelmaa, että 2. vaihteella reippaassa kiihdytyksessä täristää laatikon kohdilla. onko muilla ollu samaa ongelmaa että tietyllä vaihteellaa kiihdytyttäessä täristää? onko momenttimuunnin tullut tiensäpäähän vai saako ruveta kattelemaan jo uutta laatikkoa . ja autohan oli 530d automaatti -01
        Moottorin värinänvaimennin?

        Comment

        • walopower
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 294
          • Espoo

          #19
          Minusta kannattaa viedä heti laatikkohuoltoon, ettei mene enempää.
          Joku jurina voisi viitata vielä kardaaniin tms. mutta sirkkeliääni ei voi kuulua kuin kone/laatikko-akselilta.
          Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

          Comment

          • xpro
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2012
            • 250
            • varkaus

            #20
            mistähän johtuu semmonen vika kun välillä auto samuu d pykälälle laitettaessa.. useemmin ehkä ilmenee jos auto jonkun aikaa pyörinyt tyhjäkäynnillä..:think ja nyt sitten huomasin kun kelit meni vähän pakkasen puolelle niin ei kertaakaan sammunut n. parin viikon aikana ja tuntui laatikko muutenkin jotenkin "paremmalta" ja d-asentoon laittaessa ei pakkasilla edes nykäissytkään yhtään minkä yleensä tekee silloinkoin jos ei sammu.. nyt kun kelit meni taas plussan puolelle ja ollut tuommosta kosteaa+sateista on sammuilua jonkun kerran ilmennyt... :think mitähän tuohon keksisi korjaukseksi... vikakoodit on luettu ja mitään ei löytynyt... niin ja tarkennuksena että kyseessä vm98 525tds toukka...

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              #21
              Kysytäämpäs tässä topicissa mistä voisi johtua automaatin nykäisy kun laatikko on lämmennyt sen verran, että ensimmäisen kerran lukitsee 5. vaihteen? Reippaassa kiihdytyksessä nykäisy on melko voimakas. Tämän ensimmäisen lukituksen jälkeen vaihdot sujuvat normaalisti. Kannattaisiko laatikon muisti nollata? Autona sigun e39 uudemmalla bensa stepillä ja renkaina kesällä 235/40-18 ja talvella 225/55-16.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #22
                Originally posted by markok View Post
                Kysytäämpäs tässä topicissa mistä voisi johtua automaatin nykäisy kun laatikko on lämmennyt sen verran, että ensimmäisen kerran lukitsee 5. vaihteen? Reippaassa kiihdytyksessä nykäisy on melko voimakas. Tämän ensimmäisen lukituksen jälkeen vaihdot sujuvat normaalisti. Kannattaisiko laatikon muisti nollata? Autona sigun e39 uudemmalla bensa stepillä ja renkaina kesällä 235/40-18 ja talvella 225/55-16.
                Mulla tekee ihan saman. Kylmänä kun lähtee ja ekan kerran turbiini lukittuu on selvä nykäys. Ilmeisesti solenoidi hieman jumittaa. Öljynvaihto tai nollailu ei ole vaikuttanut asiaan.

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  #23
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Mulla tekee ihan saman. Kylmänä kun lähtee ja ekan kerran turbiini lukittuu on selvä nykäys. Ilmeisesti solenoidi hieman jumittaa. Öljynvaihto tai nollailu ei ole vaikuttanut asiaan.
                  Onko sulla tehnyt pitkään tuota? Omassa tuo alkoi vasta nyt syksyllä ilmojen kylmettyä ja joinakin aamuina nykäisyä ei edes ole. Näyttäisi lämpötilalla olevan vaikutusta asiaan.

                  Miten muut käyttää automaattilaatikkoa kärryä vetäessä? Joskus olen kuullut, että kärry perässä olisi ajettava sport asennossa, mutta virallista ohjetta tästä en ole nähnyt. Itsellä kärryn veto on jarruttoman kuomukärryn vetoa, mutta silti kulutus on aika järkyttävä jos ajaa pelkästään sport asennossa. Tähän asti olen pitänyt kepin sportilla kun nopeutta on alle 80km/h, mutta matkanopeudessa eli 80-90km/h olen kyllä laittanut D:lle.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #24
                    Originally posted by markok View Post
                    Onko sulla tehnyt pitkään tuota? Omassa tuo alkoi vasta nyt syksyllä ilmojen kylmettyä ja joinakin aamuina nykäisyä ei edes ole. Näyttäisi lämpötilalla olevan vaikutusta asiaan.

                    Miten muut käyttää automaattilaatikkoa kärryä vetäessä? Joskus olen kuullut, että kärry perässä olisi ajettava sport asennossa, mutta virallista ohjetta tästä en ole nähnyt. Itsellä kärryn veto on jarruttoman kuomukärryn vetoa, mutta silti kulutus on aika järkyttävä jos ajaa pelkästään sport asennossa. Tähän asti olen pitänyt kepin sportilla kun nopeutta on alle 80km/h, mutta matkanopeudessa eli 80-90km/h olen kyllä laittanut D:lle.
                    Melkein 2v, eli kokoajan mitä mulla ollut. Siihen tottuu ja osaa ajaa niin, ettei se tunnu pahalta. Hiukan varoo sitä hetkeä ettei kaasuta. Tai ajaa steppillä laatikon lämpimäksi. Helteillä sitä ei tunnu.

                    Vedän venettä ja kärryä D:llä. Ei ongelmaa.

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3665
                      • seinäjoki

                      #25
                      Alkoi tuossa 40km matka-ajon aikana laatikon ratas/huutomerkki palamaan yht.äkkiä kojetaulussa joka on viimeksi syttynyt toissa talvena -20 pakkasessa joka kuiteskin häipyi auton sammutuksella. Nyt oli kuiteskin +4 lämmintä ja pysäytin auton heti ja käänsin virrat pois ja uudestaan käyntiin, niin valo poissa, eikä enää syttynyt ~100km isänpäivä reissun ajon jälkeen.
                      Mikä tollasta aiheuttaa? Olisiko öljyn tasossa jotain vähenemistä?
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #26
                        Originally posted by janke View Post
                        Alkoi tuossa 40km matka-ajon aikana laatikon ratas/huutomerkki palamaan yht.äkkiä kojetaulussa joka on viimeksi syttynyt toissa talvena -20 pakkasessa joka kuiteskin häipyi auton sammutuksella. Nyt oli kuiteskin +4 lämmintä ja pysäytin auton heti ja käänsin virrat pois ja uudestaan käyntiin, niin valo poissa, eikä enää syttynyt ~100km isänpäivä reissun ajon jälkeen.
                        Mikä tollasta aiheuttaa? Olisiko öljyn tasossa jotain vähenemistä?
                        Ihan normaalia, ei syytä huoleen. Ohjekirjasta: "If the indicator lamp comes on
                        or if the message "TRANS. FAILSAFE PROG" appears in the Check Control*, here is a malfunction in the transmission system.
                        Bring the vehicle to a stop, select the "Park" position, apply the parking brake
                        and shut the engine off (ignition key position 0). Restart the engine after a few seconds. If the indicator lamp goes out again after a few seconds, the normal transmission functions have been restored. You may continue to drive as usual."

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3665
                          • seinäjoki

                          #27
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Ihan normaalia, ei syytä huoleen. Ohjekirjasta: "If the indicator lamp comes on
                          or if the message "TRANS. FAILSAFE PROG" appears in the Check Control*, here is a malfunction in the transmission system.
                          Bring the vehicle to a stop, select the "Park" position, apply the parking brake
                          and shut the engine off (ignition key position 0). Restart the engine after a few seconds. If the indicator lamp goes out again after a few seconds, the normal transmission functions have been restored. You may continue to drive as usual."
                          Ok. Kiitos infosta.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • ADiJA
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2012
                            • 245
                            • Varkaus

                            #28
                            Originally posted by poziomka View Post
                            Iltaa kaikille!
                            Muita oireita jotka eivät liity tähän välttämättä:
                            - kuoppasella tiellä kuuluu usein metallinen kilahdus
                            Itsellä aivan samaa. Eikä ole vieläkään selvinnyt mikä siellä kilisee kun katsastusmies eikä huoltomies löytäneet syytä. :think Jarrusatulat tarkastettu, että ne eivät ainakaan ole.
                            Ex:
                            Maxda 626 -99
                            Opel Astra GTC -05

                            NYT:
                            BMW e39 520i -01

                            Comment

                            • viitonen
                              Newbiemmer
                              • May 2011
                              • 5
                              • Oulu

                              #29
                              Laatikko-ongelmia

                              Hei!
                              Auto on 525tds A -97, ja alkoi tänään kesken ajon laatikko räpeltämään omiaan n.50 - 80 km/h vauhdissa. Muuten laatikko toimii, mutta matka ajussa kyseinen ongelma ilmenee.
                              Kyseisessä vauhdissa kiihdyttäessä laatikko arpoo vaihteita eikä oikein valitse mitään, kunnes kaasun pudottamalla ja varovasti kiihdyttämällä alkaa taas toimia normaalisti kun vauhti mennyt yli 80km/h :think

                              No sitten. Olin päässyt päämäärään, sammutin auton, ja noin vartin kuluttua lähdin ajamaan eikä enää ongelmia!?

                              Mistäs kannattaisi mahdollisesti alkaa vikaa purkamaan?

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #30
                                Originally posted by viitonen View Post

                                Mistäs kannattaisi mahdollisesti alkaa vikaa purkamaan?
                                ABS antureista.

                                Comment

                                Working...
                                X