Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523 -97 nostaa lämpöjä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juke80
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 100
    • Joensuu

    e39 523 -97 nostaa lämpöjä

    eli nyt olis sellainen ongelma että ajaessa alkaa nostaa lämpöjä, rauhoittuu
    heti kun laittaa lämmöt puhaltamaan täysillä..
    viskon vaihdoin heti kun mun mielestä oli kuumana aika veltto ja kuulu
    rahinaa pyörittäessä. ei auttanu
    ilmattu on Hemin ohjeen mukaan muutamaan kertaan ei pitäis ilmaa olla.
    vesipumppu vaihdettu joku aika sit.
    termostaatista väänsin läpän auki että vesikiertää koko ajan
    ja sillä toimi hyvin!!
    mutta uuden ostin ja kokeilin niin taas temppuilee (alkuperäinen)
    paisuntasäiliön korkki toimii, ei suhise letkua puristellessa ja pitää paineen.
    nesteet tarkastutin korjaamolla ettei pakopuolella ole vuotoa...?
    öljynkään sekaan ei vuoda. nestettä muutenkaan ei häviä sen vähänkään ajon
    aikana..
    nyt viisaammilta neuvoja mistä vois alkaa seuraavaksi vikaa etsimään...
    Last edited by juke80; 01-09-2012, 09:55.
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1835
    • Kotona/Poissa

    #2
    Originally posted by juke80 View Post
    eli nyt olis sellainen ongelma että ajaessa alkaa nostaa lämpöjä, rauhoittuu
    heti kun laittaa lämmöt puhaltamaan täysillä..
    viskon vaihdoin heti kun mun mielestä oli kuumana aika veltto ja kuulu
    rahinaa pyörittäessä. ei auttanu
    ilmattu on Hemin ohjeen mukaan muutamaan kertaan ei pitäis ilmaa olla.
    vesipumppu vaihdettu joku aika sit.
    termostaatista väänsin läpän auki että vesikiertää koko ajan
    ja sillä toimi hyvin!!
    mutta uuden ostin ja kokeilin niin taas temppuilee (alkuperäinen)
    paisuntasäiliön korkki toimii, ei suhise letkua puristellessa ja pitää paineen.
    nesteet tarkastutin korjaamolla ettei pakopuolella ole vuotoa...?
    öljynkään sekaan ei vuoda. nestettä muutenkaan ei häviä sen vähänkään ajon
    aikana..
    nyt viisaammilta neuvoja mistä vois alkaa seuraavaksi vikaa etsimään...
    Jospa mittari vaan näyttää väärin, eli olisko lämpötila-anturi viallinen.
    Kuinka paljon yli puolenvälin se lämpömittari näyttää silloin kun kuumuu? Meneeko ihan viimeiselle neljännekselle tai sen yli?

    Olis hyvä jos lämpötilan vois mitata jollain toisella toimivaksi tiedetyllä mittavälineellä.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • e46touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1321
      • Tornio

      #3
      vesipumppu ?

      Originally posted by juke80 View Post
      eli nyt olis sellainen ongelma että ajaessa alkaa nostaa lämpöjä, rauhoittuu
      heti kun laittaa lämmöt puhaltamaan täysillä..
      viskon vaihdoin heti kun mun mielestä oli kuumana aika veltto ja kuulu
      rahinaa pyörittäessä. ei auttanu
      ilmattu on Hemin ohjeen mukaan muutamaan kertaan ei pitäis ilmaa olla.
      vesipumppu vaihdettu joku aika sit.
      termostaatista väänsin läpän auki että vesikiertää koko ajan
      ja sillä toimi hyvin!!
      mutta uuden ostin ja kokeilin niin taas temppuilee (alkuperäinen)
      paisuntasäiliön korkki toimii, ei suhise letkua puristellessa ja pitää paineen.
      nesteet tarkastutin korjaamolla ettei pakopuolella ole vuotoa...?
      öljynkään sekaan ei vuoda. nestettä muutenkaan ei häviä sen vähänkään ajon
      aikana..
      nyt viisaammilta neuvoja mistä vois alkaa seuraavaksi vikaa etsimään...
      No arvataan seuraavaksi uusitun vesipumpun kuntoa ??
      oliko tarvikepumppu vai merkkiosa ??
      onko juoksupyörä VARMASTI pysynyt akselissa kiinni ??
      vesipumppu purkuun ja tarkistus.
      __________________________________________________ ____________
      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

      Comment

      • juke80
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 100
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by Havis View Post
        Jospa mittari vaan näyttää väärin, eli olisko lämpötila-anturi viallinen.
        Kuinka paljon yli puolenvälin se lämpömittari näyttää silloin kun kuumuu? Meneeko ihan viimeiselle neljännekselle tai sen yli?

        Olis hyvä jos lämpötilan vois mitata jollain toisella toimivaksi tiedetyllä mittavälineellä.
        ensimmäisen kerran ku se sen teki tuli nestettä pihalle et tuskin anturi vika..
        sit vaihdoin sen viskon ku luulin et on siinä jne jne....

        Comment

        • juke80
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 100
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by e46touring View Post
          No arvataan seuraavaksi uusitun vesipumpun kuntoa ??
          oliko tarvikepumppu vai merkkiosa ??
          onko juoksupyörä VARMASTI pysynyt akselissa kiinni ??
          vesipumppu purkuun ja tarkistus.
          joo vesipumpun tarkastin varalta heti alkuun (en muistanu mainita)
          ja kyllä juoksupyörä oli kiinni ei pyöriny läpi...
          ja metallisiipinen oli en tiedä alkuperää sen tarkemmin...

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #6
            No sitten vaan infrapuna lämpömittarilla mittailemaan lämpöjä konehuoneesta. Kannattaa mitata ainakin termarin kohdalta, lohkosto muutomasta kohdasta, syylärin ylä ja ala lähtöjen kohdalta. Sillä ainakin tietäisi mitkä lämmöt siellä nyt todellisuudessa on. Yksi vaihtoehto on, että jossain vaiheessa olisi käytetty paikkaus ainetta joka olisi saanut aikaan tukoksia.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • julli75
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 302
              • lpr

              #7
              melko varmasti sulla on ilmalukko siel kanavissa.uudelleen ilmaus jos ei kerran vuoda paineita vesikanaviin.ja muista laittaa sisälämppärit täysille ilman puhallusta,ei oo eka missä ollu ongelmia ilmauksen kanssa.

              Comment

              • juke80
                Bimmer Rookie
                • Jun 2008
                • 100
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by julli75 View Post
                melko varmasti sulla on ilmalukko siel kanavissa.uudelleen ilmaus jos ei kerran vuoda paineita vesikanaviin.ja muista laittaa sisälämppärit täysille ilman puhallusta,ei oo eka missä ollu ongelmia ilmauksen kanssa.
                joo sitä on ilmailtu moneen kertaan ja tuntuu ettei enää tule mitään ilmaa..
                sit ajoa nii johan alkaa lämmöt nousta.. ylävesiletku tyhjä ja ilmaruuvin ku avaa
                suhinaa vaan eli painetta kivasti.... alkaa usko loppua ja epäillä et
                kannentiiviste/kansi siitä on menny....

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by juke80 View Post
                  joo sitä on ilmailtu moneen kertaan ja tuntuu ettei enää tule mitään ilmaa..
                  sit ajoa nii johan alkaa lämmöt nousta.. ylävesiletku tyhjä ja ilmaruuvin ku avaa
                  suhinaa vaan eli painetta kivasti.... alkaa usko loppua ja epäillä et
                  kannentiiviste/kansi siitä on menny....
                  No jos ylävesiletku on tyhjä niin sitä ei ole vieläkään ilmattu kunnolla. Jos pakokaasua ei löydy jäähdytysjärjestelmästä niin kannen tiiviste on kunnossa. Youtube:ssa on ohje miten ilmata e39 I6 http://www.youtube.com/watch?v=Q6BeQozdOYc. Ei näyttänyt kovin haastavalta.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • juke80
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2008
                    • 100
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    No jos ylävesiletku on tyhjä niin sitä ei ole vieläkään ilmattu kunnolla. Jos pakokaasua ei löydy jäähdytysjärjestelmästä niin kannen tiiviste on kunnossa. Youtube:ssa on ohje miten ilmata e39 I6 http://www.youtube.com/watch?v=Q6BeQozdOYc. Ei näyttänyt kovin haastavalta.
                    näyttää kyllä vähä turhankin helpolta....

                    Comment

                    • timppa811
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 856
                      • Pohojammaa

                      #11
                      Originally posted by juke80 View Post
                      näyttää kyllä vähä turhankin helpolta....
                      Video oli uudemmasta, eli 9/98 alkaen? Sinulla näyttää olevan vanhempi, joten sähköistä vesipumppua ei ole.

                      Ilmailin perjantaina oman 528i -97. Ilmaruuvit auki ja kippasin niin kauan kuin meni nestettä. Sitten ilmaruuvit kiinni ja kokispulloviritys ja auto käyntiin.. pirullista pumppausta alaletkusta ja tuli kerralla kuntoon.

                      Comment

                      • juke80
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2008
                        • 100
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by timppa811 View Post
                        Video oli uudemmasta, eli 9/98 alkaen? Sinulla näyttää olevan vanhempi, joten sähköistä vesipumppua ei ole.

                        Ilmailin perjantaina oman 528i -97. Ilmaruuvit auki ja kippasin niin kauan kuin meni nestettä. Sitten ilmaruuvit kiinni ja kokispulloviritys ja auto käyntiin.. pirullista pumppausta alaletkusta ja tuli kerralla kuntoon.
                        niin ei oo sama.. ja pirullista pumppailua sitä täälläkin on ollut.... ei vaan toimi..
                        tai sit ei vaan taidot riitä... :think

                        Comment

                        • tecro
                          BTCF Member
                          • Dec 2009
                          • 185
                          • Suomi

                          #13
                          Eikös tuossa videolla ole kyllä vanhempi mosa tosin tuo jäähdytin nyttää kyllä eri mitä singlessä..
                          Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1835
                            • Kotona/Poissa

                            #14
                            Originally posted by juke80 View Post
                            joo sitä on ilmailtu moneen kertaan ja tuntuu ettei enää tule mitään ilmaa..
                            sit ajoa nii johan alkaa lämmöt nousta.. ylävesiletku tyhjä ja ilmaruuvin ku avaa
                            suhinaa vaan eli painetta kivasti.... alkaa usko loppua ja epäillä et
                            kannentiiviste/kansi siitä on menny....
                            Ilmaus ei auta kuin hetken jos nesteitä vuotaa jostain. Kun nestepinta laskee vuodon takia ilmaa kertyy väistämättä järjestelmään. Ei näistä niin helpolla kannet mee.

                            Ainahan siellä on painetta kuumassa koneessa, ja pieni ylipaine pitääkin olla. Kuuluu asiaan.

                            Siis
                            - paikallista ja korjaa nestevuodot
                            - lisää nestettä ja ilmaa järjestelmä

                            Nestevuotojen paikallistaminen on toki joskus tosi hankalaa.
                            Last edited by Havis; 02-09-2012, 21:10.
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • Tome
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 548
                              • Joensuu

                              #15
                              9/98-vanhemmissakin on kyllä sähköinen kiertovesipumppu niinkuin uudemmissakin. Olitkos jo vaihtanut uuden paisarin korkin? Mutta vuotoa minäkin epäilen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎