Announcement

Collapse
No announcement yet.

523ia -96 Männässä reikä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #16
    Ei tosiaan ihan pienellä vuodolla sula mutta onhan näitä.

    Comment

    • dokki
      BTCF Member
      • Feb 2013
      • 236
      • valtimo-sotkamo

      #17
      Minulla suli ykkösen mäntä täys kiihdytyksessä.Viaksi paljastui pensanpaineen säätimen alipaine letku oli poikki kokonaan.moottorina M50B25
      BMW e39 530dA-98
      BMW e38 735iAL-97

      EX:BMW e39 523iA-97
      BMW e36 320ci-92
      BMW e36 316i -92
      BMW e36 325 -91 252hv 315nm
      Honda civic TIC -89 220hv 230nm

      Comment

      • Mikkeri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 805
        • Suomi

        #18
        Ei kuulunut nakutusta?
        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
        TDS osaa.

        Comment

        • dokki
          BTCF Member
          • Feb 2013
          • 236
          • valtimo-sotkamo

          #19
          Mulla ei kyllä kuulunu mitään perässä seurasi vain sininen utu
          BMW e39 530dA-98
          BMW e38 735iAL-97

          EX:BMW e39 523iA-97
          BMW e36 320ci-92
          BMW e36 316i -92
          BMW e36 325 -91 252hv 315nm
          Honda civic TIC -89 220hv 230nm

          Comment

          • Merkki
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2012
            • 454
            • Uusikaupunki

            #20
            Nostellaas.. Mikä mahtaa aiheuttaa tulpan sulamisen 1 pytyssä pidempään kiihdyttäessä m50b25 koneessa..? Uusi puola vaihdettu, Kannessa kaikki tiivisteet uusittu viime syksyn kansirempassa. Suutinko lakkaa toimimasta? Normaalissa ajossa tulppa ei sula.
            Attached Files
            e32 730i
            e34 m5
            e34 525i

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1767
              • vihti

              #21
              No jopas. Itsellä oli omassa käyttöautossa aikoinaan se kaasuläpän ja imm välinen haitariputki monesta kohtaa halki, separaattorin kalvossa reikä ja falskaava venttiilikopan tiiviste. Moottori kyllä kesti vaikka +27 kesäpäivänä ajoin 2tuntia moottoritiellä ja en mitenkään säästellen silloin ajanu. Pari viikkoa tuosta eteenpäin se haitariputki otti ilmesesti lisää kipeetä ku autosta rupesi puuttumaan vetoja varsinkin alakierroksilta, silloin vasta tajusin että autossa ei ole kaikki kohdallaan.

              Sittemmin tutkin kerralla kaikki imuvuodot kuntoon ja vaihtelin inspection II huoltopaketin samaan paikkaan (kaikki suodattimet, sytytystulpat+moottoriöljyt), huomasin että entinen ilmansuodatin oli vääränlainen ja se on voinut vuotaa ohi, vanhat tulpat oli normaalin näköiset maitokahvin ruskeat joten kumosin ajatuksen että kone on käynyt laihalla.

              E: Ainiin, auton alkuperäinen katalysaattori kyllä suli siellä moottoritiellä sillon, alkoi seuraavana päivänä pakoputki rämisemään. Tosin niitä katteja on noista 96 vuotisista tainnu ihan muutenvaan hajoilla ilman painavaa syytä.
              Last edited by naikou; 02-11-2015, 08:14.
              E39 523i Turbo

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎