Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pattis1
    Newbiemmer
    • Feb 2011
    • 15
    • turenki

    E39 530d käynnistysongelma

    Hakua käytin, mutta ei suoraa ratkaisua löytynyt.

    Ongelmana käyntiin lähtö, lämpösenä.
    Kummatkin polttoainepumput ja suodatin vaihdettu 2 viikon sisällä ja töpselissä käytetty aina välissä.
    Suodattimen vaihdon jälkeen ei juuri ajettu eikä jättäny autokaan minnekään, mutta vikakoodia 1E25 edelleen näyttää piuhan päässä, eli nokka-akselintunnistin tai kampiakselintunnistin.
    Mistäs pirusta sen saa selville kumpi on sökönä, vai pitääkö vaan vaihtaa toinen ensin ja viedä sitten uudestaan piuhan päähän??:think
    Taitaapa se olla tuo nokka-akselin asentotunnistin, onko hankalassa paikassa?
    Last edited by pattis1; 22-09-2012, 14:47.
  • Tabu
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 486
    • Ääsjoki

    #2
    Sanoisin melko varmaksi omalla kokemuksella että nokantunnistin vaihtoon, eikä pahan hintanenkaa tainnu olla... Eikä ole pahassa paikassa, moottorin päältä etummainen suojamuovi veke nii saa jo vaihdettua
    Duo Osmo
    Kehonliikuttimena Passat
    E39 530dA -01 sedan ex.
    E39 530dA -02 sedan ex.
    Pari volvoa 240 & 740 ex.

    Comment

    • djs^
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1177
      • Mikkeli

      #3
      Kato hehkut? Tai miksei startti? :think
      EX :
      -E36 316
      -E36 325
      -E39 523
      -E39 530dA M-Sportx2
      -E60 525dA M-Sport x2
      -E60 545i Matte white
      -E53 x5
      -E91 3xx

      Comment

      • pattis1
        Newbiemmer
        • Feb 2011
        • 15
        • turenki

        #4
        joopa joo, motonetista hain palikan kun jätti emännän kaupan pihaan ja vaihdoin sen , mutta yllätys yllätys eipä paska lähtenykään käymään

        taitaa lähtee paska vanajaan

        onkohan noissa eroja mistä on osa ostettu?

        eipä tuo kai hehkuissa vika ole kun kylmänä käymään lähtee...
        Last edited by pattis1; 22-09-2012, 14:55.

        Comment

        • Väiski
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 412
          • Pirkanmaa

          #5
          Itsellä oli samaa vikaa ja syynä oli kuskin penkin alla oleva siirtopumppu ja asentotunnistimenkin olit vissiin vaihtanut..hmm..Mutta tosiaan mulla teki niin että lämpösenä ei millään käymään...muuan kerran sain kaupan parkkiksella odotella että lähti käymään.

          Suuttimet/hehkut ne tais testailla huollossa myös ennen diagnoosia.
          Last edited by Väiski; 22-09-2012, 18:38.
          "horsepower sells cars, torque wins races"
          F10 M550dx 470/900

          Comment

          • Night-Wind
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1534
            • 02

            #6
            No oisko se sitten se kampiakselin tunnistin.
            ex: BMW E38 735iA -97
            ex: MB W211 E200CDI -03
            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
            ex: BMW E39 528iA -96
            ex: MB W126 300SE -89
            ex: BMW E34 525iAT -95
            ex: BMW E36 316iA -91

            Comment

            • pattis1
              Newbiemmer
              • Feb 2011
              • 15
              • turenki

              #7
              Originally posted by Väiski View Post
              Itsellä oli samaa vikaa ja syynä oli kuskin penkin alla oleva siirtopumppu ja asentotunnistimenkin olit vissiin vaihtanut..hmm..Mutta tosiaan mulla teki niin että lämpösenä ei millään käymään...muuan kerran sain kaupan parkkiksella odotella että lähti käymään.

              Suuttimet/hehkut ne tais testailla huollossa myös ennen diagnoosia.
              juu, pumput ja suodatin on vaihdettu 2 viikon sisällä ja viime kesänä melko mittava suutinremontti

              kylmänä toikin käynnistyy aina, mut lämpösenä ei aina.

              Comment

              • pattis1
                Newbiemmer
                • Feb 2011
                • 15
                • turenki

                #8
                Originally posted by Night-Wind View Post
                No oisko se sitten se kampiakselin tunnistin.
                sitäpä tuossa mietin, koska eikös tuo 1E25 -moottorin käyntinopeuden ohjaus tarkoita kumpaakin?

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  #9
                  Originally posted by pattis1 View Post
                  sitäpä tuossa mietin, koska eikös tuo 1E25 -moottorin käyntinopeuden ohjaus tarkoita kumpaakin?
                  Vie se Motonetin anturi takaisin ja osta OEM -osa vaikka KL-Varaosasta. Nokka-akselin asentotieto vaikuttaa nimenomaan käynnistykseen dieseleissä (ruiskutus-sekvenssi), kampitunnistimella mittaillaan mäntänopeuksia(ruiskutusmäärä/muki). Motonetin antureissa on ollut "tunnettuja poikkeamia" laajalla rintamalla
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • E.K.
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 494
                    • Helsinki

                    #10
                    mul olis ylim. schmiedmann alkuper. nokka-anturi ku vika oliki railpaineissa/johdoissa. sano siel et kannattais kokeilla eestaas vanhaa ja uutta ku ei aina tykkää uudesta??

                    Comment

                    • Tabu
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2011
                      • 486
                      • Ääsjoki

                      #11
                      Itse sain sellasta tietoa omassa tapauksessa että tämä nokantunnistin on yks niistä osista että OEM sais olla:think
                      Duo Osmo
                      Kehonliikuttimena Passat
                      E39 530dA -01 sedan ex.
                      E39 530dA -02 sedan ex.
                      Pari volvoa 240 & 740 ex.

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2017
                        • Kangasala

                        #12
                        Originally posted by E.K. View Post
                        kannattais kokeilla eestaas vanhaa ja uutta ku ei aina tykkää uudesta??
                        Huh, huh
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by E.K. View Post
                          mul olis ylim. schmiedmann alkuper. nokka-anturi ku vika oliki railpaineissa/johdoissa. sano siel et kannattais kokeilla eestaas vanhaa ja uutta ku ei aina tykkää uudesta??
                          No tuo on kyllä jo melkoista soopaa. Ehjällä anturilla se toimii tai sitten ei ole anturissa vikaa.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • pattis1
                            Newbiemmer
                            • Feb 2011
                            • 15
                            • turenki

                            #14
                            nokka-akseli tunnistin ja kampiakseli tunnistin vaihdettu, eikä muutosta paitsi huonompaan!
                            enään ei lähde käyntiin välttämättä kylmänäkään
                            lauantaina uudestaan töpseliin kiinni...

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎