e39 530d korkea kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppae39
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1660
    • Vähäkyrö

    #16
    Originally posted by Timpe85 View Post
    koitin ottaa maffin piuhan irti mutta kovan kiihdytyksen jälkeen auto veti vikatilaan ja tiputti tehot joten pökkäsin piuhan takaisin, katsoin myös sen turbon solenoidin ja se liikahti vireat päälle käännettäes eli ilmeisesti sekin toimii. kiihdyttäessä lykkää aina pienen mustan savupilven mutta en sitte tiedä et onko normaalia.. alla pyörii tällähetkekkä 20" vanteet mutta ei senkään luulisi kulutusta noin hirveäst nostavan. ja vm-98 automaatti farkku oli tämä peli.

    tekeekö kukaan kerholaisista vikakoodin lukuja eteläpohjanmaan alueella korvausta vastaan? jos koittais alkaa purkamaan vaihdettavien osien listaa sen jälkeen
    Onhan nuo vehkeet esim. allekirjoittaneella ja nimim. Thuppu:lla. Omassa läppärissä on tuore akku, että livedatakin onnistuu. Kurikassakin luku onnistuu, vähä lähempänä Teuvaa, ku Sjoki.
    Last edited by Samppae39; 26-09-2012, 19:52.

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #17
      ....................
      Last edited by superb; 21-06-2013, 21:56.

      Comment

      • Timpe85
        Newbiemmer
        • Sep 2012
        • 19
        • Teuva

        #18
        pistäkkö samppae numeros vaikka privana jos onnistuis tosiaan jokupäivä se vikakoodien/livedatan luku.. se turbon solenoidi on ilmanputsarin kotelon alla ja siä näkyy myös nippu alipeineletkuja jotka on varmaan tosiaan hyvä tarkistaa samalla

        Comment

        • djs^
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1177
          • Mikkeli

          #19
          Kävin ite koittamassa että otin ton maffin irti, ja ei mitään eroa ollut? Ehkä mu staa tuli enemmän putken päästä. Vitos pytyn suutin antaa vähän läpi, korjaus arvo n. 1,5%, ja bmw huollossa sanoi että ei vielä paha. Auton ostaessa pääsin talvella moottoritietä ajaessa 5,3 kulutuksella.
          Viime vuonna oli sama juttu, ja viaksi pääteltii sumuvalot, joihin oli asennettu tarvike xenonit. Tarvike ballasti siis hajotti/sekoitti laatikonohjain järjestelmän, jonka takia järjestelmässä ei ollut mitää mikä ohjas laatikkoa. Kävin sit merkkihuollossa koodailemassa uuden siihen, ja jonkin aikaaa pelas hyvin ja kulutus mittari pysyi HUOMATTAVASTI alempana! en tosin muista että pääsikö tankillisella pidemmän matkan :think
          EX :
          -E36 316
          -E36 325
          -E39 523
          -E39 530dA M-Sportx2
          -E60 525dA M-Sport x2
          -E60 545i Matte white
          -E53 x5
          -E91 3xx

          Comment

          • Macke
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1134
            • Porvoo

            #20
            Tankilla mennään se 800-850 kilsaa vähän kaasujalasta riippuen, auto on tomaatti ja ajo on pätkäajoa sekä motarilla ajoa. Olen tankkauksista ollut laskevinani että aika tarkalleen 8-litraa menee satasella kesäaikaan, ja silloin ajotietokone näyttää sen 7,7-7,8 litraa keskikulutusta.

            Jos matkaa pääsee vetämään ja ajaa oikein nätisti, eikä matkalla ole 100km/h suurempaa rajoitusta niin olen päässyt ajotietokoneella 6,3 litrankin kulutuslukemiin. Heti kun tulee vähääkään nurkkapyöritystä tai rivakasta kiihdytystä niin se on sen 8 litraa mikä menee.

            Comment

            • Samppae39
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1660
              • Vähäkyrö

              #21
              Viime tankillinen n. 940km keskinopeus 69 ja risat, kulutus ajotietokoneen mukaan 7.0

              Kesällä maantiematka 6,4 ajotietokoneen mukaan. Ajotietokone näyttää oikein, sillon tällön tarkistanu laskemalla.

              Autona farkku, tomaatti, 323tkm, 235/255-17 renkaat.

              Comment

              • Anska
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 31
                • Etelä-Pohjanmaa

                #22
                Hei.
                Tarkistakaa myös salavalikosta, että moottori lämpenee varmasti yli 80 asteen. Ainakin edellisessä autossani viisari nousi ihan pystyyn mutta todellinen moottorin lämpö pyöri 73-75 astetta. Termostaatin vaihdolla kulutuskin pieneni huomattavasti..

                Comment

                • aapo609
                  Newbiemmer
                  • Jul 2011
                  • 24
                  • porvoo

                  #23
                  530da kulutus

                  itselläni 530da touring vm.99, kulutuksia seuraan aktiivisesti ja lasken myös paperille, kesäaikaan kulutus pyöri 6-6,4litran kieppeillä itse laskettuna, tällöin ajotietokone näytteli 5.4-6litran lukemia, joten ero on aika suuri ns. "todelliseen" kulutukseen. näin syksyllä n.6.5-6.7 litran luokkaa ajotietokoneen näyttäessä 6-6.3 lukemia ja talvisin kaikissa olosuhteissa alle 7litraa itse laskettuna. nämä kaikki siis hieman hifistelemällä työmatka-ajoa n.75% maantie 25% kaupunkiajoa, kuitenkaan nopeusrajoituksista poikkeamatta.

                  Comment

                  • Timpe85
                    Newbiemmer
                    • Sep 2012
                    • 19
                    • Teuva

                    #24
                    Originally posted by Anska View Post
                    Hei.
                    Tarkistakaa myös salavalikosta, että moottori lämpenee varmasti yli 80 asteen. Ainakin edellisessä autossani viisari nousi ihan pystyyn mutta todellinen moottorin lämpö pyöri 73-75 astetta. Termostaatin vaihdolla kulutuskin pieneni huomattavasti..



                    lämmöt nousee oman mittarin mukaan kyllä puoleenväliin mut välistä kyllä aika hitaast, ja täytyy viä toi polttoainesuodatinki vaihtaa kun ei siitäkää oo yhtää tietoa et koska viimein uusittu

                    Comment

                    • E.K.
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 494
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by Timpe85 View Post
                      lämmöt nousee oman mittarin mukaan kyllä puoleenväliin mut välistä kyllä aika hitaast, ja täytyy viä toi polttoainesuodatinki vaihtaa kun ei siitäkää oo yhtää tietoa et koska viimein uusittu
                      Lämpömittariin kannattaa luottaa yhtäpaljon ku romanian kerjäläiseen...

                      pakkasella ei sit ehkä nouse ihan puoleenväliinkään ku termarit vuotaa seulan lailla niinku itsellä.

                      tarkista lämmöt salavalikosta.

                      Comment

                      • api-75
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 30
                        • Espoo

                        #26
                        Termarihan oli muistaakseni 89-asteinen? Eli lämmöt pitäisi olla salavalikosta katsottuna 85-95 asteen välissä, mieluiten siinä 90-asteen tuntumassa.

                        Lämpömittarin neula sojottaa ylös jo 75-asteen kohdalla, joten siihen ei paljoa ole luottamista.
                        E39 530dA Touring -03

                        Comment

                        • djs^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 1177
                          • Mikkeli

                          #27
                          Originally posted by E.K. View Post
                          Lämpömittariin kannattaa luottaa yhtäpaljon ku romanian kerjäläiseen...

                          pakkasella ei sit ehkä nouse ihan puoleenväliinkään ku termarit vuotaa seulan lailla niinku itsellä.

                          tarkista lämmöt salavalikosta.
                          Miten ne sieltä tarkistetaan? Mikä numero yms? Omassa ainaki toi kabiini oli meleko kylmä ku oli 29 pakkasta ja koitti saaha lämpöstä puhaltamaan!
                          EX :
                          -E36 316
                          -E36 325
                          -E39 523
                          -E39 530dA M-Sportx2
                          -E60 525dA M-Sport x2
                          -E60 545i Matte white
                          -E53 x5
                          -E91 3xx

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #28
                            Originally posted by djs^ View Post
                            Omassa ainaki toi kabiini oli meleko kylmä ku oli 29 pakkasta ja koitti saaha lämpöstä puhaltamaan!
                            Tietää sen tostakin jo melkeinpä, E39 lämpeää noilla pakkasillakin vielä ihan ongelmitta vailla mitään virityksiä.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • djs^
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2009
                              • 1177
                              • Mikkeli

                              #29
                              Originally posted by Cell View Post
                              Tietää sen tostakin jo melkeinpä, E39 lämpeää noilla pakkasillakin vielä ihan ongelmitta vailla mitään virityksiä.
                              Vaikka diisseli eikä mitään pahvia keulassa? :think Rupes laatikkokin luistaa jo tuolla pakkasella, ja kaverilla -09vm mersu, niin ei menny enää vitonen päälle(tomaatti)
                              EX :
                              -E36 316
                              -E36 325
                              -E39 523
                              -E39 530dA M-Sportx2
                              -E60 525dA M-Sport x2
                              -E60 545i Matte white
                              -E53 x5
                              -E91 3xx

                              Comment

                              • E.K.
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 494
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by djs^ View Post
                                Vaikka diisseli eikä mitään pahvia keulassa? :think Rupes laatikkokin luistaa jo tuolla pakkasella, ja kaverilla -09vm mersu, niin ei menny enää vitonen päälle(tomaatti)
                                Diisseli lämpenee pakkasella (vaikka webasto olis poissa pelistä). Tosin maantieajossa tasanopeudella lämpeneminen kestää melko kauan kovalla pakkasella.
                                Toissa talvena kun vaihdoin uudet termarit ja weban kortti oli korjaamolla tuli kateltua pakkasaamuisin lämpöjä vajaan tunnin työmatkojen ajan.
                                (530 da -01)

                                Comment

                                Working...
                                X