Originally posted by Samppae39
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530d korkea kulutus
Collapse
X
-
Originally posted by Risto113 View PostOlisiko vaikka siksi, että edessä kesärengas 3cm korkeampi kuin takana?EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Originally posted by djs^ View PostVaikuttaako muka niin paljon? Ite meinasin ensiks että joku anturi tai imm:ä hajalla. Mitenkäs tuota imm:mää muuten pystyy testaamaan onko rikki? koitin lukea tuolta vanhoista topic:eista ja siellä kirjoteltiin että ottaa töpselin irti ja koittaa että meneekö paremmin. Onko mitään muuta? Ainakin joskus 325:sessa kun otti irti niin melkein sammui koko auto, eli ehjä oli. Tässä ei tapahdu käynnissä mitään muutosta, oli johto kiinni tai ei!
Pitäisi menohalut muuttua radikaalisti kun piuhan ottaa irti. Myös inpalla voi seurailla noita ilma-arvoja livedata osiosta..
Itse tässä vaihdoin IMM:n ja kulutuspuoli vain nousi hmm.. mikähän tuossa nyt oikein on. Yli 8L kulutus näyttää vieläkin.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostNostetaans:
Pitäisi menohalut muuttua radikaalisti kun piuhan ottaa irti. Myös inpalla voi seurailla noita ilma-arvoja livedata osiosta..
Itse tässä vaihdoin IMM:n ja kulutuspuoli vain nousi hmm.. mikähän tuossa nyt oikein on. Yli 8L kulutus näyttää vieläkin.EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostNostetaans:
Pitäisi menohalut muuttua radikaalisti kun piuhan ottaa irti. Myös inpalla voi seurailla noita ilma-arvoja livedata osiosta..
Itse tässä vaihdoin IMM:n ja kulutuspuoli vain nousi hmm.. mikähän tuossa nyt oikein on. Yli 8L kulutus näyttää vieläkin.
Tänään kävin kaverin kanssa ajelemassa lenkkiä, jossa tarkastelin noita live-data arvoja.
-Ist-air näyttäisi olevan mallillaan. Tyhjäkäynti alle 500 ja kunnon kaasutuksessa reilut 1100. Normiajossa arvot olivat siinä 500-900 välimaastossa.
-Suuttimien korjausarvot olivat tyhjäkäynnillä alle +-2.
-Käyntilämpötilat norm. 80-93 astetta.
Ainoa asia mikä vähän iski silmään oli rate main injectionin seilaaminen ja välillä käyminen huutomerkkialueella. Tästä en tiedä onko tämä normaalia.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Manuaal 10/99. Ajettu 333tkm. Korkeaa kulutusta täsä mietein. 7.7 laskin keskikulutukseks 670 km matkalla josta 450 matkaa loput kylä/työ ajoa. Ajotietokone näytti 5.3l/km mutta sitähän se ei ollu. Käyntiin lähtee normaalisti. Tankin pumppu kaput. Ja penkin alla oleva pumppuki huutelee melko riettaasti.
Kylmänä nykii aavistuksen 1500-2000rpm alueella pinta kaasulla kiihdyttäesä. Turbo toki alkaa näillä kilometreillä oleen tieten selvä.
Mites voiko maf vaikuttaa kulutukseen?e34 525tds, e30 325tds touring
Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
Volvo 3 x D24T + B200ET
MB 250D x2 vw caddy d
Opel ford
Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.
Comment
-
-
Originally posted by Keisari View PostManuaal 10/99. Ajettu 333tkm. Korkeaa kulutusta täsä mietein. 7.7 laskin keskikulutukseks 670 km matkalla josta 450 matkaa loput kylä/työ ajoa. Ajotietokone näytti 5.3l/km mutta sitähän se ei ollu. Käyntiin lähtee normaalisti. Tankin pumppu kaput. Ja penkin alla oleva pumppuki huutelee melko riettaasti.
Kylmänä nykii aavistuksen 1500-2000rpm alueella pinta kaasulla kiihdyttäesä. Turbo toki alkaa näillä kilometreillä oleen tieten selvä.
Mites voiko maf vaikuttaa kulutukseen?
Aika reippaat on lukemat, erikoista jos on noin iso ero lasketun ja todellisen kulutuksen välillä (5.3 vs 7.7) ????. Mites jos nollaa koneen adaptaatioarvot ja kokeilee oliko muutosta tilanteeseen?
( omassa häristimessä, 530dAT 2/2000 @405tkm kulutus on n 5.5 l, tosin emimmäkseen melko stressitöntä matka-ajoa, uusi turbo, uudet pa- pumput@ 331tkm.) Kovin isoa heittoa ei ole laskennallinen vs todellinen kulutus, toistuvia 1000+ km keikkoja kun tulee tehtyä
Comment
-
-
Oma M57 manuaalitoukka on imenyt ajossani välillä 5,7l-8,1l /100km kulutuksia. Alin kulutus saatiin puhtaassa matka-ajossa talvirajoituksilla. Korkein kulutus Keski-Suomessa puhtaassa kaupunkiajossa talvella.
Keskimäärin 7,5l/100km pyörii laskettu kulutus 7km suuntaansa työmatkoilla ja satunnaisella hupiajelulla. Moottorin vetovoimaa tulee käytettyä hyväksi päivittäin.2001 530d Touring
Comment
-
-
Originally posted by jpalvima View PostAika reippaat on lukemat, erikoista jos on noin iso ero lasketun ja todellisen kulutuksen välillä (5.3 vs 7.7) ????. Mites jos nollaa koneen adaptaatioarvot ja kokeilee oliko muutosta tilanteeseen?
( omassa häristimessä, 530dAT 2/2000 @405tkm kulutus on n 5.5 l, tosin emimmäkseen melko stressitöntä matka-ajoa, uusi turbo, uudet pa- pumput@ 331tkm.) Kovin isoa heittoa ei ole laskennallinen vs todellinen kulutus, toistuvia 1000+ km keikkoja kun tulee tehtyäe34 525tds, e30 325tds touring
Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
Volvo 3 x D24T + B200ET
MB 250D x2 vw caddy d
Opel ford
Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.
Comment
-
Comment