Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d korkea kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #46
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Kappas joo, nyt vasta hokasin, että kesärenkaatkin on päin.....Tiedä sitten paljonko kulutukseen vaikuttaa, jos kesällä ja talvella olis oikean kokoset renkaat.
    Aika vähän, enemmän vaikuttaa kesä- ja talvirajoitukset.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • djs^
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1177
      • Mikkeli

      #47
      Originally posted by Risto113 View Post
      Olisiko vaikka siksi, että edessä kesärengas 3cm korkeampi kuin takana?
      Vaikuttaako muka niin paljon? Ite meinasin ensiks että joku anturi tai imm:ä hajalla. Mitenkäs tuota imm:mää muuten pystyy testaamaan onko rikki? koitin lukea tuolta vanhoista topic:eista ja siellä kirjoteltiin että ottaa töpselin irti ja koittaa että meneekö paremmin. Onko mitään muuta? Ainakin joskus 325:sessa kun otti irti niin melkein sammui koko auto, eli ehjä oli. Tässä ei tapahdu käynnissä mitään muutosta, oli johto kiinni tai ei!
      EX :
      -E36 316
      -E36 325
      -E39 523
      -E39 530dA M-Sportx2
      -E60 525dA M-Sport x2
      -E60 545i Matte white
      -E53 x5
      -E91 3xx

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        #48
        Originally posted by djs^ View Post
        Vaikuttaako muka niin paljon? Ite meinasin ensiks että joku anturi tai imm:ä hajalla. Mitenkäs tuota imm:mää muuten pystyy testaamaan onko rikki? koitin lukea tuolta vanhoista topic:eista ja siellä kirjoteltiin että ottaa töpselin irti ja koittaa että meneekö paremmin. Onko mitään muuta? Ainakin joskus 325:sessa kun otti irti niin melkein sammui koko auto, eli ehjä oli. Tässä ei tapahdu käynnissä mitään muutosta, oli johto kiinni tai ei!
        Nostetaans:
        Pitäisi menohalut muuttua radikaalisti kun piuhan ottaa irti. Myös inpalla voi seurailla noita ilma-arvoja livedata osiosta..

        Itse tässä vaihdoin IMM:n ja kulutuspuoli vain nousi hmm.. mikähän tuossa nyt oikein on. Yli 8L kulutus näyttää vieläkin.
        Last edited by BreeZi; 22-11-2012, 01:32. Reason: typo.
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • djs^
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1177
          • Mikkeli

          #49
          Originally posted by BreeZi View Post
          Nostetaans:
          Pitäisi menohalut muuttua radikaalisti kun piuhan ottaa irti. Myös inpalla voi seurailla noita ilma-arvoja livedata osiosta..

          Itse tässä vaihdoin IMM:n ja kulutuspuoli vain nousi hmm.. mikähän tuossa nyt oikein on. Yli 8L kulutus näyttää vieläkin.
          Antaako mitään vikakoodeja?
          EX :
          -E36 316
          -E36 325
          -E39 523
          -E39 530dA M-Sportx2
          -E60 525dA M-Sport x2
          -E60 545i Matte white
          -E53 x5
          -E91 3xx

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #50
            Originally posted by BreeZi View Post
            Nostetaans:
            Pitäisi menohalut muuttua radikaalisti kun piuhan ottaa irti. Myös inpalla voi seurailla noita ilma-arvoja livedata osiosta..

            Itse tässä vaihdoin IMM:n ja kulutuspuoli vain nousi hmm.. mikähän tuossa nyt oikein on. Yli 8L kulutus näyttää vieläkin.
            Ei minkäänlaisia.

            Tänään kävin kaverin kanssa ajelemassa lenkkiä, jossa tarkastelin noita live-data arvoja.

            -Ist-air näyttäisi olevan mallillaan. Tyhjäkäynti alle 500 ja kunnon kaasutuksessa reilut 1100. Normiajossa arvot olivat siinä 500-900 välimaastossa.

            -Suuttimien korjausarvot olivat tyhjäkäynnillä alle +-2.

            -Käyntilämpötilat norm. 80-93 astetta.

            Ainoa asia mikä vähän iski silmään oli rate main injectionin seilaaminen ja välillä käyminen huutomerkkialueella. Tästä en tiedä onko tämä normaalia.
            Last edited by BreeZi; 24-11-2012, 17:13. Reason: Lisäys.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • Keisari
              BTCF Member
              • Nov 2008
              • 165
              • Himanka

              #51
              Manuaal 10/99. Ajettu 333tkm. Korkeaa kulutusta täsä mietein. 7.7 laskin keskikulutukseks 670 km matkalla josta 450 matkaa loput kylä/työ ajoa. Ajotietokone näytti 5.3l/km mutta sitähän se ei ollu. Käyntiin lähtee normaalisti. Tankin pumppu kaput. Ja penkin alla oleva pumppuki huutelee melko riettaasti.

              Kylmänä nykii aavistuksen 1500-2000rpm alueella pinta kaasulla kiihdyttäesä. Turbo toki alkaa näillä kilometreillä oleen tieten selvä.

              Mites voiko maf vaikuttaa kulutukseen?
              e34 525tds, e30 325tds touring
              Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
              e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
              Volvo 3 x D24T + B200ET
              MB 250D x2 vw caddy d
              Opel ford

              Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

              Comment

              • jpalvima
                Bimmer Rookie
                • Dec 2008
                • 50
                • Hämeenkyrö City

                #52
                Originally posted by Keisari View Post
                Manuaal 10/99. Ajettu 333tkm. Korkeaa kulutusta täsä mietein. 7.7 laskin keskikulutukseks 670 km matkalla josta 450 matkaa loput kylä/työ ajoa. Ajotietokone näytti 5.3l/km mutta sitähän se ei ollu. Käyntiin lähtee normaalisti. Tankin pumppu kaput. Ja penkin alla oleva pumppuki huutelee melko riettaasti.

                Kylmänä nykii aavistuksen 1500-2000rpm alueella pinta kaasulla kiihdyttäesä. Turbo toki alkaa näillä kilometreillä oleen tieten selvä.

                Mites voiko maf vaikuttaa kulutukseen?

                Aika reippaat on lukemat, erikoista jos on noin iso ero lasketun ja todellisen kulutuksen välillä (5.3 vs 7.7) ????. Mites jos nollaa koneen adaptaatioarvot ja kokeilee oliko muutosta tilanteeseen?

                ( omassa häristimessä, 530dAT 2/2000 @405tkm kulutus on n 5.5 l, tosin emimmäkseen melko stressitöntä matka-ajoa, uusi turbo, uudet pa- pumput@ 331tkm.) Kovin isoa heittoa ei ole laskennallinen vs todellinen kulutus, toistuvia 1000+ km keikkoja kun tulee tehtyä

                Comment

                • Oodi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 169
                  • Oulu

                  #53
                  Täällä 530DA -00 hörppi nyt tankillisen polttoainetta noin 600 kilometrin matkalla. Tietokone näyttää 10,3. Tämä lienee normaalia omassa pätkä ajossa. Edellinen e39 525tds imutteli samalla ajolla useita litroja enemmän. Eli pieniruokainen tuntuu olevan.

                  Comment

                  • thabandit^
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2010
                    • 62
                    • Keski-Suomi

                    #54
                    Oma M57 manuaalitoukka on imenyt ajossani välillä 5,7l-8,1l /100km kulutuksia. Alin kulutus saatiin puhtaassa matka-ajossa talvirajoituksilla. Korkein kulutus Keski-Suomessa puhtaassa kaupunkiajossa talvella.

                    Keskimäärin 7,5l/100km pyörii laskettu kulutus 7km suuntaansa työmatkoilla ja satunnaisella hupiajelulla. Moottorin vetovoimaa tulee käytettyä hyväksi päivittäin.
                    2001 530d Touring

                    Comment

                    • Keisari
                      BTCF Member
                      • Nov 2008
                      • 165
                      • Himanka

                      #55
                      Originally posted by jpalvima View Post
                      Aika reippaat on lukemat, erikoista jos on noin iso ero lasketun ja todellisen kulutuksen välillä (5.3 vs 7.7) ????. Mites jos nollaa koneen adaptaatioarvot ja kokeilee oliko muutosta tilanteeseen?

                      ( omassa häristimessä, 530dAT 2/2000 @405tkm kulutus on n 5.5 l, tosin emimmäkseen melko stressitöntä matka-ajoa, uusi turbo, uudet pa- pumput@ 331tkm.) Kovin isoa heittoa ei ole laskennallinen vs todellinen kulutus, toistuvia 1000+ km keikkoja kun tulee tehtyä
                      Mites tuo nollaus tehdään?
                      e34 525tds, e30 325tds touring
                      Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                      e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                      Volvo 3 x D24T + B200ET
                      MB 250D x2 vw caddy d
                      Opel ford

                      Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                      Comment

                      • jpalvima
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2008
                        • 50
                        • Hämeenkyrö City

                        #56
                        Originally posted by Keisari View Post
                        Mites tuo nollaus tehdään?
                        Softa/töpselihommia, itsellä ei ole CarSoft 6.5:a kummempaa tekoälyä käytössä mutta silläkin onnistuu hyvin. INPAlla onnistunee kanssa

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎