Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Lohkolämppäri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heinanen
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 67
    • nakkila

    E39 Lohkolämppäri?

    Morjes! Mulle on E39 M52TU koneella ja mulle sanottiin Huittisten Specialmotors:ssa ettei tuohon koneeseen saa asennettua lohkolämppäriä kun kaikki plokit on jo käytössä tai sitten on niin ahtaassa välissä ettei mahdu.Voiko toi pitää paikkas kun oon kyllä nähny sellasia automyynti-ilmoituksia kyseisestä mallista jossa on ollu lohkolämmitin?
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Niin ei taida saada tuohon kun säteilylämmittimen.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      #3
      Originally posted by heinanen View Post
      Morjes! Mulle on E39 M52TU koneella ja mulle sanottiin Huittisten Specialmotors:ssa ettei tuohon koneeseen saa asennettua lohkolämppäriä kun kaikki plokit on jo käytössä tai sitten on niin ahtaassa välissä ettei mahdu.Voiko toi pitää paikkas kun oon kyllä nähny sellasia automyynti-ilmoituksia kyseisestä mallista jossa on ollu lohkolämmitin?
      On voitu tarkoittaa letkulämmitintä tai tuota säteiliää.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Diipa
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 41

        #4
        lainaan tätä keskustelua: auto 530d -03, millasia lämppärivaihtoehtoja tuollaseen on, säteily? Onkohan yhtä tehoton kuin entisessä kulkineessa, passat 2.8 -98?

        Comment

        • turomu
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 310
          • Kuusamo

          #5
          Alumiinilohko. Säteily tai letkulämmitin.Säteilylämppäri saa olla pitempään päällä mutta toisaalta lämmittä nesteen sijasta öljyt
          X3 30d M-sport
          exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Diipa View Post
            lainaan tätä keskustelua: auto 530d -03, millasia lämppärivaihtoehtoja tuollaseen on, säteily? Onkohan yhtä tehoton kuin entisessä kulkineessa, passat 2.8 -98?
            Mikset käytä webastoa? Se on käsittääkseni vakiovaruste jokaisessa 530d:ssä. Tosin voi vaatia vesikiertoon muutoksia, että moottori lämpiää kun taisi tehtaalta lähtiessään olla vain mukavuus lämmittin.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Starck
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 119
              • Ulvila

              #7
              Defan säteilijä pitäisi olla sopiva tohon(Calix kait sopii myös).

              Asensin itselle just pari viikkoa sitten M52B25 koneeseen Defan säteilijän, sisähaaran ja Leevi ohjausboxin. Itse lämmittimen laitto on helppo homma, johtojen vetäminen / läpiviennin teko vaativampi. Mulla meni eniten aikaa siihen kun "arvoin" mihin kohtaan puskuria pistoke laitetaan.

              Eikä noissa koneissa kait muuta ero ole kuin että sulla tuplaVanos(viisammat korjatkoon).

              Esim. Motonetistä saa koodi 45-9855(säteilijä), lisäksi johtosarja 45-4915,
              hintaa tulee 160€.

              Asennus vois hoitua mun tallissa "pilkka hintaan", (laita privaa).

              Comment

              • luikas
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 644
                • Oulu area

                #8
                Originally posted by Starck View Post
                Defan säteilijä pitäisi olla sopiva tohon

                Asensin itselle just pari viikkoa sitten....
                Mistä kohtaa tuikkasit elementiltä puskuriin sen johdon? Puskurilta päin katsottaessa ei näy juuri aukkoa, jos jarrujen jäähdytysaukkoja ei lasketa.
                Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                Past:
                F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                F31 318d xdrive -14
                F07 530d GT-11
                E90 330xda LCI -09
                E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                E39 530d M-Sport -03
                E39 530iA M-Sport -02
                E39 528i -97
                E30 320i -88

                Comment

                • jukkae
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3506
                  • 70800

                  #9
                  Originally posted by luikas View Post
                  Mistä kohtaa tuikkasit elementiltä puskuriin sen johdon? Puskurilta päin katsottaessa ei näy juuri aukkoa, jos jarrujen jäähdytysaukkoja ei lasketa.
                  M-Sport puskurissa ainakin siihen sumarin viereen kun tökkää niin ei näy kyllä yli 5m päähän kunnolla sieltä, siis siihen mustaan muoviin. Vakiopuskureita kun kattelee niin näyttäs vähän että sais myös siihen viereen, tosin huonoja kuvia löyty vaan niin ei kunnolla nähny niistä sitä paikkaa eikä se mee samanlailla "piiloon" kuten m-sportissa.

                  Comment

                  • luikas
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 644
                    • Oulu area

                    #10
                    Originally posted by jukkae View Post
                    M-Sport puskurissa ainakin siihen sumarin viereen kun tökkää niin ei näy kyllä yli 5m päähän kunnolla sieltä, siis siihen mustaan muoviin. Vakiopuskureita kun kattelee niin näyttäs vähän että sais myös siihen viereen, tosin huonoja kuvia löyty vaan niin ei kunnolla nähny niistä sitä paikkaa eikä se mee samanlailla "piiloon" kuten m-sportissa.
                    Jep, sitä sumarin vieressä olevaa helposti irroitettavaa peitelevyä käytin sisään menoreittinä, helppo joskus vaihtaa ehjä suojalevy paikoilleen jos purkaa joskus defan pois.
                    Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                    Past:
                    F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                    F31 318d xdrive -14
                    F07 530d GT-11
                    E90 330xda LCI -09
                    E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                    E39 530d M-Sport -03
                    E39 530iA M-Sport -02
                    E39 528i -97
                    E30 320i -88

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #11
                      Originally posted by heinanen View Post
                      Morjes! Mulle on E39 M52TU koneella ja mulle sanottiin Huittisten Specialmotors:ssa ettei tuohon koneeseen saa asennettua lohkolämppäriä kun kaikki plokit on jo käytössä tai sitten on niin ahtaassa välissä ettei mahdu.Voiko toi pitää paikkas kun oon kyllä nähny sellasia automyynti-ilmoituksia kyseisestä mallista jossa on ollu lohkolämmitin?
                      Hieman uudemmissa/nykyaikaisemmissa moottoreissa harvemmin on enää sellaista roppua lohkossa mihin saa ängettyä sellaisen vanhanaikaisen vastuselementin vesitilaan.

                      Itse laitatin tuohon omaan defan "säteily"lämmittimen eikä mulla oo mitään valittamista. Nyrkkisääntönä tuntia pidempi lämmitysaika kuin vanhanaikaisella vastuksella, johtuen pienemmästä tehosta. Se että kumpi on lopen tärkeämpi, haalea jäähdytysneste vaiko moottoriöljy voi päätellä jokainen itse. E39:ien orkkis webastot on luultavasti paskana jo kaikki, johtuen ettei sen lämmittimen elinikä ole kuin n.10 vuotta. Silti ne kehdataan mainita myynti-ilmoituksissa..

                      Comment

                      • BreeZi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 2371
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by Mr.Speed View Post
                        Hieman uudemmissa/nykyaikaisemmissa moottoreissa harvemmin on enää sellaista roppua lohkossa mihin saa ängettyä sellaisen vanhanaikaisen vastuselementin vesitilaan.

                        Itse laitatin tuohon omaan defan "säteily"lämmittimen eikä mulla oo mitään valittamista. Nyrkkisääntönä tuntia pidempi lämmitysaika kuin vanhanaikaisella vastuksella, johtuen pienemmästä tehosta. Se että kumpi on lopen tärkeämpi, haalea jäähdytysneste vaiko moottoriöljy voi päätellä jokainen itse. E39:ien orkkis webastot on luultavasti paskana jo kaikki, johtuen ettei sen lämmittimen elinikä ole kuin n.10 vuotta. Silti ne kehdataan mainita myynti-ilmoituksissa..
                        Suosittelen enemmän letkulämmitintä. Oli edellisessä autossa(528) tuo säteilijä, eikä sillä oikein tehnyt mitään kunnon pakkasilla. Kaverilla oli omassa E46:ssa(330d) kanssa säteilijä ensiksi. Jonkin aikaa se sen kanssa tappeli ja vaihtoi letkulämmittimeen. Toimi kuulema todella hyvin.
                        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                        - E- ja F- sarjan avaimet.
                        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                        .

                        Finmodi oy
                        050-3063926
                        [email protected]

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14349
                          • Oulu

                          #13
                          Säteilylämmitin toimii erityisen hyvin 528:ssa, myös kovalla pakkasella. Se näkyy jopa siellä mittarissa, kun se tuntuu olevan monelle se tärkein.

                          Kuulee myös selvästi starttausäänestä että kyllä sinne öljyn ja nesteen sekaan on saatu sitä lämpö johdettua, jota myöten myös muualle moottoriin.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • marcus_108
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2012
                            • 578
                            • Hyllykallio

                            #14
                            Joku tuttu joskus sano että letkulämppäri ei toimis kunnolla tos e39:s. Meinas että ei enää tahdo lähteä kovilla pakkasilla käyntiin kun sotkee jotenkin ruisku järjestelmän, eikä rikasta syöttöä niinku pitäis.. Tiedä sit onko tos perää ku en mikään asiantuntija ole.
                            Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                            Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                            Ex:
                            E39 523i touring -99
                            Opel kadett E 1.6 -89
                            Seat Toledo 1.8 -92
                            Toyota corolla Lb 1.6 -87
                            Vw passat farkku 1.8 -99

                            Comment

                            • E.K.
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 494
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Mr.Speed View Post
                              Hieman uudemmissa/nykyaikaisemmissa moottoreissa harvemmin on enää sellaista roppua lohkossa mihin saa ängettyä sellaisen vanhanaikaisen vastuselementin vesitilaan.

                              Itse laitatin tuohon omaan defan "säteily"lämmittimen eikä mulla oo mitään valittamista. Nyrkkisääntönä tuntia pidempi lämmitysaika kuin vanhanaikaisella vastuksella, johtuen pienemmästä tehosta. Se että kumpi on lopen tärkeämpi, haalea jäähdytysneste vaiko moottoriöljy voi päätellä jokainen itse. E39:ien orkkis webastot on luultavasti paskana jo kaikki, johtuen ettei sen lämmittimen elinikä ole kuin n.10 vuotta. Silti ne kehdataan mainita myynti-ilmoituksissa..
                              Omakin weba oli autoa ostaessa rikki vaikka piti toimia. Laitoin säteilijän ja korjautin weban kortin(makso jotain satasen). Nyt kolmatta talvea sama orkkisweba pyörii ilman mitään muuta huoltoa, joten ei ne ihan paskoja ole. Ja kun kaukosäätimellä keittiöstä saa käynnistettyä en paljoa säteilijän johtoa viitsi pistorasiaan laittaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎