Eipä ole minullakaan -00 mallin manualisysteemisessä minkäänlaista huurreongelmaa. Ei oikeastaan millään puhallin-nopeudella olosuhteista riippumatta. Tähän voi vaikuttaa myös 9/98 ja uudempien jonkin verran muuttuneet eristeet ja vahvemmat lasit. Tosin empä juuri ole kuullut enkä nähnyt ongelmia myöskään näissä vanhemmissa manualiversioissakaan. Toisaalta kaikissa kaverien automaateissa vastaavaa ja vähän muutakin ongelmaa ainakin jossain määrin tuntuu olevan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 9/99 (-00) aut. ilmastointi
Collapse
X
-
Originally posted by HemiEipä ole minullakaan -00 mallin manualisysteemisessä minkäänlaista huurreongelmaa. Ei oikeastaan millään puhallin-nopeudella olosuhteista riippumatta. Tähän voi vaikuttaa myös 9/98 ja uudempien jonkin verran muuttuneet eristeet ja vahvemmat lasit. Tosin empä juuri ole kuullut enkä nähnyt ongelmia myöskään näissä vanhemmissa manualiversioissakaan. Toisaalta kaikissa kaverien automaateissa vastaavaa ja vähän muutakin ongelmaa ainakin jossain määrin tuntuu olevan.e39 523i -98
Comment
-
-
Hyvin vähän vasta kokemusta, ja olen säädellyt tuota 02/00 mallisen E39:n automaatti-ilmastointia aina manuaalisesti puhalluksen tehon ja suunnan osalta siten että kaikki suunnat on käytössä ja puhallusteho 1/4 - 1/2, yleisimmin 1/3. Kojelaudan keskeltä on venttiilit kiinni, takaa auki. Kovimmilla (-20 ja kylmempi) pakkasilla tuntui takalasit huurtuvan aika helposti jos on kolme ihmistä autossa, mutta muuten en osaa mitään moittia. Lämpötilan automaattisäätö tuntuu toimivan hyvin. Takki päällä ajellessa lämpötila-asetus saa olla +17, ilman takkia sitten +21/22. Jos ajaa takki päällä talvella ja +20 tai yli asetuksena niin saunalta kohta tuntuu.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Eipä tuo automaatti-ilmastointi ole harmaita hiuksia mullekaan aiheuttanut (ainakaan vielä, onneksi). Mitä nyt alkutalven puhallussuuntien aut-asennolla koetin mennä, kunnes tajusin "pakottaa" ylös ja alas (ei keskeltä jonka jälkeen ei paljon nappuloihin ole tarvinnut koskea. Automaattinen sisäilmankierto ei tietenkään talvella päällä. Mutta siellä -15 C höyrytteillä ja ainakin jos jengiä kyydissä rupee näillä säädöillä sivulasit jäätymään. Ja siis 10/96 E39.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by KentsuEipä tuo automaatti-ilmastointi ole harmaita hiuksia mullekaan aiheuttanut (ainakaan vielä, onneksi). Mitä nyt alkutalven puhallussuuntien aut-asennolla koetin mennä, kunnes tajusin "pakottaa" ylös ja alas (ei keskeltä) jonka jälkeen ei paljon nappuloihin ole tarvinnut koskea. Automaattinen sisäilmankierto ei tietenkään talvella päällä. .
e39 DAT -00Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
mulla on kovilla pakkasilla (n.20 astetta) takasivulasit jonkiverran huurussa/jäässä ja etusivulasitki kans vähäsen.oon tos funtsinu että jos tulee vielä tollaset kovat pakkaset niin kokeilen ottaa molemmat raitisilmasuodattimen pois ja kattoo parantaako se asiaa.kovilla pakkasilla mulla on keskimmäiset ritilät kiinni ja puhallinnopeus vähintään puolesvälis.ja välillä pitää huudattaa sitä tuulilasille-toimintoa ku ei ne saatanan klasit pysy auki.tulis se kesä vaan jo pikkuhiljaa...Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
ilmastoinnista
Mulla heräs kysymys, että miksi talvella pitää pitää ilmastointia yleensäkään päällä. Itse en pidä, joten jos takalasit on kovalla pakkasella vähän jäässä niin eikö se ole ihan normaaliakin. Eikös ilmastointi lisää kulutustakin n 0.5 l /100km? Mie oon aatellut että se on niitä ilmoja varten kun ilma >15ºC ja aurinko paistaa.. tietenkin joskus pitää muullonkin sitä vähän käyttää---- Bee äm dapl juu ----
Comment
-
-
e39 9/99 (-00) aut. ilmastointi
Originally posted by Petri.KekkonenHyvin vähän vasta kokemusta, ja olen säädellyt tuota 02/00 mallisen E39:n automaatti-ilmastointia aina manuaalisesti puhalluksen tehon ja suunnan osalta siten että kaikki suunnat on käytössä ja puhallusteho 1/4 - 1/2, yleisimmin 1/3. Kojelaudan keskeltä on venttiilit kiinni, takaa auki. Kovimmilla (-20 ja kylmempi) pakkasilla tuntui takalasit huurtuvan aika helposti jos on kolme ihmistä autossa, mutta muuten en osaa mitään moittia. Lämpötilan automaattisäätö tuntuu toimivan hyvin. Takki päällä ajellessa lämpötila-asetus saa olla +17, ilman takkia sitten +21/22. Jos ajaa takki päällä talvella ja +20 tai yli asetuksena niin saunalta kohta tuntuu.
Comment
-
-
Meikäläisellä taas ei tunnu olevan noilla lämpötilanapeilla mitään vaikutusta. Musta +16 ja +32 asennoilla ei oo mitään vaikutusta lämpötilaan. Ainoastaan kun keskeltä säätää rullasta lisää punaisia pisteitä tai sinisiä pisteitä niin lämpötila muuttuu. Missäköhän vika?Last edited by BCN; 13-02-2006, 21:47.
Comment
-
-
Ilmastointi voi ihan hyvin olla päällä vaikka ympäri vuoden riippumatta onko kyseessä automaattinen vaiko manuaali:
-Tietyn lämpötilan alapuolella kompressori ei käynnisty vaan odottelee rauhassa lämpötilan muutosta parempaan suuntaan-> ei kuluta mitään.
-kompressori menee pois päältä lämpimälläkin, kun järjestelmän haluttu lämpötila on saavuettu-> ei kuluta mitään
-Ilmastoinnin päälläolo auttaa huurteenpoistossa jos lämpötila on riittävän lämmin kompressorin kytkeytymiseen-> viilenevä kylmäkenno sitoo ilman kosteuden.
Se 0,5 litran kulutuksenlisäyskään ei päde ainakaan näissä vehkeissä.
edit: Se kojetaulun keskellä oleva säätörulla vaikuttaa vain niiden suuttimien ilmanlaatuun, otetaanko sieltä kylmää ulkoilmaa vai lämmitettyä sellaista. Ihan vaan manuaalisesti läppää ohjaava osa se on.---
Comment
-
-
Selvää varmasti kaikille lienee, että kuivat matot/lattiat on yksi erittäin hyvä keino ehkäistä mm.huurtumisonkelmaa. Itse käytän ajon jälkeen lähes aina REST-toimintoa, on muuten yllättävän hyvä kuivattaan matot. Tietty ei sekään kaikkia poista, jos lunta tuotu sylillinen joka matolle
Tulipalo pakkasella pienikin kosteus jäätää yllättävän hyvin/tiukasti lasit huuruun. Eikä tuo omakaan auto jaksa laseja pitää auki, varsinkin, jos koko perhe "hönkäilee" sisällä.
Comment
-
-
Jaahas vanha aihe kaivettu taas esille.
Täksi talveksi hommasin bemun alkuperäsiet kumimatot plyyssien tilalle (on siis jotain mahiksia olla joskus kuivat). + Että kovilla pakkasilla tai porukkaa kyydissä olen laittanut ne kolme ilmanjakonappia päälle, jolloin ilmaa riittää paremmin myös laseille, eikä härveli keskity pelkkien kenkien grillaamiseen.
Samoin sitä takasuutinta kannattaa pitää kiinni tai vaan pienellä. Eipä ole ollut mitään isompia ongelmia, tai sitten olen jo unohtanut kuinka näitten vehkeiden pitäisi toimia myös talvella.
Comment
-
-
Jos joku on nyt hommaamassa E39:iä ja valittavana on yksilö, jossa on tuplalasit (doppelverglasung) suosittelen. Millään ilmalla & henkilömäärällä ei sivulasit ole koskaan huurussa.
Ylipäätään kabiini tuntuu vedottomalta ja miellyttävältä, säällä kuin säällä. Voi olla kyllä mielikuvitustakin.
Tosin itsellä ei kyllä ole ollut automaatti-ilmastoinnin suhteen muutenkaan ollut ongelmia.
Perussäädöissä: +21, auto, sivuikkunaläpät melkein max, keskisuuttimet puolivälissä, ja lämpö melkein kokonaan punaisella. Takasuutin on puolivälissä. Ja ilmastointi aina päällä. Tosin ani harvoin on tuulilasi hiukan tupannut huurtuman, jolloin olen laittanut hiukkasen puhallusta isommalle.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Comment