
Eli, autoni on ollut taas pitkään tehottoman tuntuinen ja en ole sen kummemmin asialla jaksanut päätäni vaivata, mutta nyt eilen tein taas pienen talvi huollon, eli kattelin mahdolliset imuvuodot, puhdistin separaattorin, puhdistin kammenanturin 3mm paskakerroksesta, herkistelin vanoksen solenoidin, sekä suikuttelin ilmamassamittarin brake cleanerilla ja vaihdoin jälleen uuden ALKUperäisen nokantunnistimen.
Jälleen taas alkoi kone laulamaan iloisesti ja kaasusta tuli todella herkän tuntuinen.:think Kulutuskin tippui litralla ja automaatin toiminta muuttui parempaan suuntaa. Toki löytyi sitten vielä katista yllätys, eli on kennot murskaantunut sen sisällä joten tuokin varmaan vielä ahdistaa koneen hengitystä.
Vikakoodeja en ole aikoihin lukenut, mutta ajattelin tuon nokka-anturin kuiteskin vaihtaa ihan vain huvin vuoksi koska on aina epäillyttänyt Motonetistä ostettu Siemens/VDO, josta oli bmw-logo hiottu pois, vaikka muuten on ihan identtinen orkkiksen kanssa. En sitten tiedä onko markkinoilla noita antureita 2-laadullisia, mutta minusta tuo ns. "tarvike" malli ei vain ole toiminut uutenakaan vaikka orkkis pitäisi ollakin, tai sitten noi anturit kuolevat näistä pikkuhiljaa kahdessa vuodessa:think
En tiedä sitten mikä todellisuudessa vaikutti tuon auton pirteyteen, mutta luulen että se nokan-anturi kuiteskin vaikutti eniten, tai kaikki yhdessä... vaikea sanoa.. Katotaan kauanko taas tehot pysyvät tallessa.

Leave a comment: