memebuy23buy

E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jürgen_
    replied
    Noniih

    Se sitten selvisi vika heikkoon vetoon ja täristävään tyhjäkäyntiin. Kannentiiviste nöyrtyi 4-3 sylinterien välistä. 1-2-3 välitkin olivat jo alkaneet antautumaan. Lohko meni piloille 3-4 sylinterien väliltä joten se on sitten siinä, PRKL

    Mikä sen tivarin antautumisen lienee aiheuttanut, jää mysteeriksi. Alkuperäinen tiiviste siellä luultavasti oli, aj. 350tkm. Öljyä oli imusarja "täynnä" koska sorsan lorotusputki oli mönjääntynyt umpeen.

    Nyt sitten olisi hieman osia myynnissä...

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Nonii, nyt minäkin liityn tänne säätämään...

    Potilaana 523ia -98 (M52B25)

    Käynti muuttui täristäväksi tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Veto huonoa, vasta 3000 tuntumassa alkaa vetää paremmin.
    INPA kertoi roughing arvoissa että kolmos sylinteri "käy huonosti" arvo yli 8000 kun otin imm piuhan irti niin roughing arvo kolmos sylinterissä meni liki nollaan ja nelos sylinterin arvi nousi yli 8000
    Tyhjäkäynti jää leijumaan mutta laskee kutenkin n.750 tasolle.
    Sytytystulpat katottu, ihan valkoiset, laihallako tuo nyt sitten käy. Ei öljyä tulpan koloissa sillä venakopan tiivisteet on vaihdettu. Tulppia ja puolia sekoiteltu, ei vaikutusta. Brake cleaneria suihkittu, ei vaikutusta käyntiin.
    Tyhjäkäynnillä moottorin kuormitusarvo yli asteikon.
    Sorsan putket nyt tulis ekana mieleen lähteä tarkistamaan ja muuttaa INPA lontoon kiäliseks...

    Mitähän tekis :think
    Minä tässä olen huonoin vastaamaan... Mutta,mutta... oletko tarkistanut tyhjäkäynti venttiilin ja sen putken mikä tulee tuosta venttiilistä haitariputkeen? Kokeile toista ilmamäärämittaria jos saat jostain lainalle tai vähintäänkin puhdista se nykyinen IMM.
    Last edited by janke; 09-02-2013, 15:52.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Nonii, nyt minäkin liityn tänne säätämään...

    Potilaana 523ia -98 (M52B25)

    Käynti muuttui täristäväksi tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Veto huonoa, vasta 3000 tuntumassa alkaa vetää paremmin.
    INPA kertoi roughing arvoissa että kolmos sylinteri "käy huonosti" arvo yli 8000 kun otin imm piuhan irti niin roughing arvo kolmos sylinterissä meni liki nollaan ja nelos sylinterin arvi nousi yli 8000
    Tyhjäkäynti jää leijumaan mutta laskee kutenkin n.750 tasolle.
    Sytytystulpat katottu, ihan valkoiset, laihallako tuo nyt sitten käy. Ei öljyä tulpan koloissa sillä venakopan tiivisteet on vaihdettu. Tulppia ja puolia sekoiteltu, ei vaikutusta. Brake cleaneria suihkittu, ei vaikutusta käyntiin.
    Tyhjäkäynnillä moottorin kuormitusarvo yli asteikon.
    Sorsan putket nyt tulis ekana mieleen lähteä tarkistamaan ja muuttaa INPA lontoon kiäliseks...

    Mitähän tekis :think

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Pieni virhe oli käynyt vanosta asentaessa, kuten Supa ehti epäilläkkin. Nokka pääsi kääntymään n. 15 astetta, kunnes vanoksessa tuli raja vastaan. Vanoksen irroitus ja kokoaminen oikeaan kohtaan, niin koko säätöalue oli taas käytössä, eikä vanoksesta tullut enää vikakoodia.
    Pahoittelut vielä Janille.
    Mitäpäs tuosta. Auto toimii moottoriltaan nyt parhaiten minun aikanani. Neste pinta oli ylhäällä sen takia, kun oli ilmaa järjestelmässä niin vi...ti, mutta puoltoista tuntia ilmausta ja kaikki kunnossa. Sitten tilasin tyhmänä skruuvasta tyhjäkäyntiventtiilin joka olikin valmiiksi paska Tämä varoituksena kaikille jotka joskus suunnittelee saman tilaamista!!!

    Kaol: Se kitisevä ääni jota luulin laturista johtuvaksi olikin kiristinrulla (mallia Topran) jota epäilitkin. Orkkis tilalle ja kitinät poissa. Kiitos vielä kerran remontista!!!

    Edit: Eipäs ollutkaan kiristinrulla vaan tehostimen pumppu!
    Last edited by janke; 04-02-2013, 21:32.

    Leave a comment:


  • jones\\
    replied
    Niin justiisa.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by jones\\ View Post
    kantsii varmistaa että on vanosmäntä pohjassa ennenkä kirii nokkapyörän pultit.
    Tässä tapauksessa ei ollut tuosta kyse, vaan vanos ei ollut lähtenyt menemään nokkarattaan ensimmäisille booreille.

    Leave a comment:


  • jones\\
    replied
    kantsii varmistaa että on vanosmäntä pohjassa ennenkä kirii nokkapyörän pultit.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Pieni virhe oli käynyt vanosta asentaessa, kuten Supa ehti epäilläkkin. Nokka pääsi kääntymään n. 15 astetta, kunnes vanoksessa tuli raja vastaan. Vanoksen irroitus ja kokoaminen oikeaan kohtaan, niin koko säätöalue oli taas käytössä, eikä vanoksesta tullut enää vikakoodia.
    Pahoittelut vielä Janille.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Vanos toimii!! Vika oli pieni ajoitus virhe. Kiitoksia paljon Kaolille ja muille asiantuntijoille Selvä vedon parannus tullut 2000-xxxx kierroksille.
    Nyt pääseekin sitten jäähdytys järjestelmän ihmeelliseen maailmaan, että miksi neste taso on ylhäällä eikä laske normaaliin tasoon.:think No pitää toi latentin venttiilit ottaa irti ja katsoa onko ne jumissa eikä päästä nestettä läpöakkuun?:think

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Tulee, tai vaihtoehtoisesti kun painat inpalla activate. Yleismittarilla selviää

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Perstuntumalla ei kovin helposti tunne jos vanos ei käänny aikaiselle, toisinpäin kyllä huomaa kun käy tyhjääkin huonommin kuin jenkkikasi.

    Voithan sä mitata siitä myös että tuleeko ohjausta, jos onkin siellä puolen vika. Yleismittarilla pärjää.
    Tuleeko se ohjaus sinne ainostaa vanoksen toiminta alueella? Auto on nyt tarkistuksessa ja saa nähdä olisiko jotain ajoitus häikkää.. toivottavasti!

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Perstuntumalla ei kovin helposti tunne jos vanos ei käänny aikaiselle, toisinpäin kyllä huomaa kun käy tyhjääkin huonommin kuin jenkkikasi.

    Voithan sä mitata siitä myös että tuleeko ohjausta, jos onkin siellä puolen vika. Yleismittarilla pärjää.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Tarkista ainakin, venakoppa pois ja koita kääntyykö nokka.
    Ok. Ei tuossa nyt ainakaan vetojen puolesta ole ongelmaa, mutta jännä nähdä.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Tuon koodin saa jos ratas on käännettynä väärään kohtaan vanosta takaisin laittaessa. En epäile tekijän ammattitaitoa, mutta käpy voi käydä kelle vain.
    Tarkista ainakin, venakoppa pois ja koita kääntyykö nokka.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Sain nyt vaihdettua vanhan nokan tunnistimen ja vanos solenoidin, mutta edelleen 212 vanos jammed? Eli, olisiko nyt jotain ajoitus häikkää? Ei lähtenyt vanos edelleenkään activatella toimintaan:think

    Leave a comment:

Working...
X