Sellasella onkelmalla liikkeelle et automaatti ilmastointi härveli on muttä onkelmana on ettei puhalla kuin haaleeta ilmaa oli asteet 32 tai 16, ja kuskin puolelta tulee hieman enemmän lämpimää ku pelkääjän puolelta sekä takaa ihan kylmää.. lueskelin noita foorumeja ja siellä paljon oli et siili ois sökö niin voisko olla myös tässä tapauksessa???? ja mikäs sen siilin virallinen nimitys on? ja sit näytöstä et ei tuu kuvaa ja kokeilin myös sitä navin irrotusta mut sekään ei auttanut.. kuva on muutaman kerran itekseen palannu mut ku auton sammuttaa niin katoaa uudelleen, nyt ei ole enää muutamaan viikkoon ilmestynyt... auttakaa amatööriä kiitos
e39 lämppäri sekä näyttö
Collapse
X
-
Vesiventtiilit jumissa. Onko takana sini-puna säätö? Ellei ole niin ei sen kuulukkaan puhaltaa kuin kylmää.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
Minkäs ikäisestä ja mallisesta e39:stä tässä on kysymys?Originally posted by Jannteri View PostSellasella onkelmalla liikkeelle et automaatti ilmastointi härveli on muttä onkelmana on ettei puhalla kuin haaleeta ilmaa oli asteet 32 tai 16, ja kuskin puolelta tulee hieman enemmän lämpimää ku pelkääjän puolelta sekä takaa ihan kylmää.. lueskelin noita foorumeja ja siellä paljon oli et siili ois sökö niin voisko olla myös tässä tapauksessa???? ja mikäs sen siilin virallinen nimitys on? ja sit näytöstä et ei tuu kuvaa ja kokeilin myös sitä navin irrotusta mut sekään ei auttanut.. kuva on muutaman kerran itekseen palannu mut ku auton sammuttaa niin katoaa uudelleen, nyt ei ole enää muutamaan viikkoon ilmestynyt... auttakaa amatööriä kiitos

Siili= Lämmityslaitteen esivastus.Last edited by janke; 07-11-2012, 20:00.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Joo eli kottero on 97 vuojen 528i touring.. joo se voi olla hyvinkin et takana ei ole sini-puna säätöö.. Kokeilin koputella noita vesiventtiilejä josko ois auennu mut ei mitään vaikutusta ja paikallinen varaosa liike ei edes tuntenu osaa jotta sais uusittuu niin kelläkäs sen sit kokeileep toimiiko he venttiilit? niin ja sit vielä sekin on ku laittaa automaatille puhalluksen niin oli kuis kylmä oikeestaa vain niin ei yritäkää kovemmin lämmittää...
Janke tankeshöön... ajattelin hieman samaa mut piti varmistaa... eiksse sit siili suhonen löydy jostahi pelkääjän jalkatilan kautta?Last edited by Jannteri; 08-11-2012, 10:35.
Comment
-
Ihan ensin kannattaa tarkistaa jäähdytysnesteen määrä ja ettei siellä järjestelmässä ole ilmaa. Jos nestevajausta esiintyy. ei neste kierrä eikä lämpöäkään voi täten mistään tulla...Originally posted by Jannteri View PostJoo eli kottero on 97 vuojen 528i touring.. joo se voi olla hyvinkin et takana ei ole sini-puna säätöö.. Kokeilin koputella noita vesiventtiilejä josko ois auennu mut ei mitään vaikutusta ja paikallinen varaosa liike ei edes tuntenu osaa jotta sais uusittuu niin kelläkäs sen sit kokeileep toimiiko he venttiilit? niin ja sit vielä sekin on ku laittaa automaatille puhalluksen niin oli kuis kylmä oikeestaa vain niin ei yritäkää kovemmin lämmittää...
Janke tankeshöön... ajattelin hieman samaa mut piti varmistaa... eiksse sit siili suhonen löydy jostahi pelkääjän jalkatilan kautta?"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Originally posted by Havis View PostIhan ensin kannattaa tarkistaa jäähdytysnesteen määrä ja ettei siellä järjestelmässä ole ilmaa. Jos nestevajausta esiintyy. ei neste kierrä eikä lämpöäkään voi täten mistään tulla...
Kyllä nesteet on ok eikä ole ilmaa.. juur uusittu ja tarkistettu.
Mutta voiko olla jos termostaatti jumittaa? eikös lämpömittari pidä olla puolivälissä taulukkoa ja onko se sillon se 90astetta noin? ja onko se 92asteen t-taatti näissä?
Comment
-
Lämpöviisari on puskuroitu reilusti, joten siitä et lämpöjä voi seurata. Omassa näyttää normaali lämpöjä (viisari klo 12) 75-113c, ellen nyt ihan väärin noita asteita muista. Mittariston testejä käyttäen voit tarkistaa jäähdytysnesteen lämpötilan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Miten on auto ilmattu? Ensiksi varmista että, eihän sun autosta löydy lämpöakkua, eli Latent heat accumulator water valves??Originally posted by Jannteri View PostKyllä nesteet on ok eikä ole ilmaa.. juur uusittu ja tarkistettu.
Mutta voiko olla jos termostaatti jumittaa? eikös lämpömittari pidä olla puolivälissä taulukkoa ja onko se sillon se 90astetta noin? ja onko se 92asteen t-taatti näissä?
http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=64&fg=18
Tuosta härvelistä tietämättömänä palelin paritalvea.
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Originally posted by janke View PostMiten on auto ilmattu? Ensiksi varmista että, eihän sun autosta löydy lämpöakkua, eli Latent heat accumulator water valves??
http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=64&fg=18
Tuosta härvelistä tietämättömänä palelin paritalvea.
Missäs päin toi lämpöakku sijaitsee ku vaikeuksia mulla tulkita tota kuvaa
ja mitä sille pitäis tehdä jos sellainen on...??? Ilmattu on tyylillä tulpat auki ja uutta nestettä sisään kunnes kuplat loppuu... Vai onko näihin olemassa joku ihme jippo
Comment
-
Elikkäs jos pikaisesti haluat selvittää lämpöakun olemassa olon, niin onko vänkärin jalkatila korkeampi, kun kuskin puolen? Jos on niin kurkista maton lattiamaton alle, niin pitäisi näkyä sellanen kanttinen säiliö!:thinkOriginally posted by Jannteri View PostMissäs päin toi lämpöakku sijaitsee ku vaikeuksia mulla tulkita tota kuvaa
ja mitä sille pitäis tehdä jos sellainen on...??? Ilmattu on tyylillä tulpat auki ja uutta nestettä sisään kunnes kuplat loppuu... Vai onko näihin olemassa joku ihme jippo 
Tai sitten kurkista kuskinpuolen etulokarin "takapään" sisään, niin pitäisi löytyä vesiventtiilit ja kiertovesipumppu.
Varustelistastakin voi selvitä tuon olemassa olo.:think
Tuossa alla ilmausohjeita. Itse käyttänyt ilmauksessa noita Hemin ohjeita ja toimii 100 varmasti!
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Originally posted by janke View PostElikkäs jos pikaisesti haluat selvittää lämpöakun olemassa olon, niin onko vänkärin jalkatila korkeampi, kun kuskin puolen? Jos on niin kurkista maton lattiamaton alle, niin pitäisi näkyä sellanen kanttinen säiliö!:think
Tai sitten kurkista kuskinpuolen etulokarin "takapään" sisään, niin pitäisi löytyä vesiventtiilit ja kiertovesipumppu.
Varustelistastakin voi selvitä tuon olemassa olo.:think
Tuossa alla ilmausohjeita. Itse käyttänyt ilmauksessa noita Hemin ohjeita ja toimii 100 varmasti!
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=164294
Ok.. täytyy noilla ohjeilla kokeilla uudelleeen ilmaus tehdä... varustelistaa ei multa löydy ku ei ole ohjekirjaa talllessa autoon
saatan olla väärässä mut voiko vesiventtiilit ja kiertovesi pumppu olla kuskinpuolen lokarin ja koneen välissä?? luulin et siinä ois ku sen näköstä tavaraa
Comment
-
Joo, eli siellä konetilassa kuskinpuolen lokasuojassa on kiinni vesiventtiilit ja jos löytyy kiertovesipumppu, niin se on venttiilien alla. Sille lämpöakulle on sitten lisäksi omansa siellä sisälokasuojan sisällä, jos tuommonen systeemi löytyy.Originally posted by Jannteri View PostOk.. täytyy noilla ohjeilla kokeilla uudelleeen ilmaus tehdä... varustelistaa ei multa löydy ku ei ole ohjekirjaa talllessa autoon
saatan olla väärässä mut voiko vesiventtiilit ja kiertovesi pumppu olla kuskinpuolen lokarin ja koneen välissä?? luulin et siinä ois ku sen näköstä tavaraa
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Joo.. ilmaus suoritettu uusilla ohjeilla.. aikaa meni mut hyvä tuli..Originally posted by janke View PostJoo, eli siellä konetilassa kuskinpuolen lokasuojassa on kiinni vesiventtiilit ja jos löytyy kiertovesipumppu, niin se on venttiilien alla. Sille lämpöakulle on sitten lisäksi omansa siellä sisälokasuojan sisällä, jos tuommonen systeemi löytyy.
Tosin sisälle ei edelleenkää sen lämpimänpää tule eli sit vissii aletaan tutkimaan sitä et löytyykö lämpö akkua.. jos sellanen löytyy niin mitä siitä pitääs tutkia?
Ja sit että mitähän varten kuskin puolen raikkarin alla on kans jokin ilma ruuvi?? tai siis mihin vaikuttaa ku näytääs et siihen kirtovesipumpulta suoraan letku tulee ja sit kiertelee johonkin mihin lie..???
Comment
-
Originally posted by Jannteri View PostJoo.. ilmaus suoritettu uusilla ohjeilla.. aikaa meni mut hyvä tuli..
Tosin sisälle ei edelleenkää sen lämpimänpää tule eli sit vissii aletaan tutkimaan sitä et löytyykö lämpö akkua.. jos sellanen löytyy niin mitä siitä pitääs tutkia?
Ja sit että mitähän varten kuskin puolen raikkarin alla on kans jokin ilma ruuvi?? tai siis mihin vaikuttaa ku näytääs et siihen kirtovesipumpulta suoraan letku tulee ja sit kiertelee johonkin mihin lie..???
Exautistin kirjoituksesta lainattua:
Webasto itsessään ilmataan kuskin raikkarikotelon alla olevasta webaston letkussa olevasta ilmausruuvista auton ollessa käynnissä.Tämä on aika yleinen ongelma monesti kun itse lähetän toimivan weban,niin saa semmosia tulenkatkusia puheluita,että rikkinäisen möit stana.
Sen varusteluettelon saa bmw.fi sivuilta. Ohjeet löytyy jostakin päin foorumia.
_____
Comment
-
No jos sieltä raitisilmakotelon alta löytyi ilmaus ruuvi, niin sitten sulta löytyy joko wepa tai se lämpöakku. Ota vähäsen auki sisälokasuojaa siitä kuskin oven etupuolelta ja valota lampulla mitä näkyy!! Jos sieltä löytyy venttiilit ja kiertovesipumppu, niin todennäköisesti se pumppumoottori on jumissa tai liitokset ei yhdistä. Härnää sitä moottoria vaikka akkulaturilla jos jumissa!Originally posted by Jannteri View PostJoo.. ilmaus suoritettu uusilla ohjeilla.. aikaa meni mut hyvä tuli..
Tosin sisälle ei edelleenkää sen lämpimänpää tule eli sit vissii aletaan tutkimaan sitä et löytyykö lämpö akkua.. jos sellanen löytyy niin mitä siitä pitääs tutkia?
Ja sit että mitähän varten kuskin puolen raikkarin alla on kans jokin ilma ruuvi?? tai siis mihin vaikuttaa ku näytääs et siihen kirtovesipumpulta suoraan letku tulee ja sit kiertelee johonkin mihin lie..???
Tuosta linkistä näet mikä sieltä pitäisi löytyä!
Ja ilmaus on tehty hankalaksi tähän, mutta pullopatentti käy tähän hyvin, mutta aikaa menee kauvemmin kun tavallisen järjestelmän ilmaukseen.
Last edited by janke; 10-11-2012, 23:38.Bmw 316 E30 -88
Comment
Comment