Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 lämppäri sekä näyttö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jannteri
    Newbiemmer
    • Sep 2012
    • 23
    • Muhos

    e39 lämppäri sekä näyttö

    Sellasella onkelmalla liikkeelle et automaatti ilmastointi härveli on muttä onkelmana on ettei puhalla kuin haaleeta ilmaa oli asteet 32 tai 16, ja kuskin puolelta tulee hieman enemmän lämpimää ku pelkääjän puolelta sekä takaa ihan kylmää.. lueskelin noita foorumeja ja siellä paljon oli et siili ois sökö niin voisko olla myös tässä tapauksessa???? ja mikäs sen siilin virallinen nimitys on? ja sit näytöstä et ei tuu kuvaa ja kokeilin myös sitä navin irrotusta mut sekään ei auttanut.. kuva on muutaman kerran itekseen palannu mut ku auton sammuttaa niin katoaa uudelleen, nyt ei ole enää muutamaan viikkoon ilmestynyt... auttakaa amatööriä kiitos
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Vesiventtiilit jumissa. Onko takana sini-puna säätö? Ellei ole niin ei sen kuulukkaan puhaltaa kuin kylmää.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      #3
      Originally posted by Jannteri View Post
      Sellasella onkelmalla liikkeelle et automaatti ilmastointi härveli on muttä onkelmana on ettei puhalla kuin haaleeta ilmaa oli asteet 32 tai 16, ja kuskin puolelta tulee hieman enemmän lämpimää ku pelkääjän puolelta sekä takaa ihan kylmää.. lueskelin noita foorumeja ja siellä paljon oli et siili ois sökö niin voisko olla myös tässä tapauksessa???? ja mikäs sen siilin virallinen nimitys on? ja sit näytöstä et ei tuu kuvaa ja kokeilin myös sitä navin irrotusta mut sekään ei auttanut.. kuva on muutaman kerran itekseen palannu mut ku auton sammuttaa niin katoaa uudelleen, nyt ei ole enää muutamaan viikkoon ilmestynyt... auttakaa amatööriä kiitos
      Minkäs ikäisestä ja mallisesta e39:stä tässä on kysymys?

      Siili= Lämmityslaitteen esivastus.
      Last edited by janke; 07-11-2012, 20:00.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Jannteri
        Newbiemmer
        • Sep 2012
        • 23
        • Muhos

        #4
        Joo eli kottero on 97 vuojen 528i touring.. joo se voi olla hyvinkin et takana ei ole sini-puna säätöö.. Kokeilin koputella noita vesiventtiilejä josko ois auennu mut ei mitään vaikutusta ja paikallinen varaosa liike ei edes tuntenu osaa jotta sais uusittuu niin kelläkäs sen sit kokeileep toimiiko he venttiilit? niin ja sit vielä sekin on ku laittaa automaatille puhalluksen niin oli kuis kylmä oikeestaa vain niin ei yritäkää kovemmin lämmittää...

        Janke tankeshöön... ajattelin hieman samaa mut piti varmistaa... eiksse sit siili suhonen löydy jostahi pelkääjän jalkatilan kautta?
        Last edited by Jannteri; 08-11-2012, 10:35.

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1835
          • Kotona/Poissa

          #5
          Originally posted by Jannteri View Post
          Joo eli kottero on 97 vuojen 528i touring.. joo se voi olla hyvinkin et takana ei ole sini-puna säätöö.. Kokeilin koputella noita vesiventtiilejä josko ois auennu mut ei mitään vaikutusta ja paikallinen varaosa liike ei edes tuntenu osaa jotta sais uusittuu niin kelläkäs sen sit kokeileep toimiiko he venttiilit? niin ja sit vielä sekin on ku laittaa automaatille puhalluksen niin oli kuis kylmä oikeestaa vain niin ei yritäkää kovemmin lämmittää...

          Janke tankeshöön... ajattelin hieman samaa mut piti varmistaa... eiksse sit siili suhonen löydy jostahi pelkääjän jalkatilan kautta?
          Ihan ensin kannattaa tarkistaa jäähdytysnesteen määrä ja ettei siellä järjestelmässä ole ilmaa. Jos nestevajausta esiintyy. ei neste kierrä eikä lämpöäkään voi täten mistään tulla...
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • Jannteri
            Newbiemmer
            • Sep 2012
            • 23
            • Muhos

            #6
            Originally posted by Havis View Post
            Ihan ensin kannattaa tarkistaa jäähdytysnesteen määrä ja ettei siellä järjestelmässä ole ilmaa. Jos nestevajausta esiintyy. ei neste kierrä eikä lämpöäkään voi täten mistään tulla...

            Kyllä nesteet on ok eikä ole ilmaa.. juur uusittu ja tarkistettu.
            Mutta voiko olla jos termostaatti jumittaa? eikös lämpömittari pidä olla puolivälissä taulukkoa ja onko se sillon se 90astetta noin? ja onko se 92asteen t-taatti näissä?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #7
              Lämpöviisari on puskuroitu reilusti, joten siitä et lämpöjä voi seurata. Omassa näyttää normaali lämpöjä (viisari klo 12) 75-113c, ellen nyt ihan väärin noita asteita muista. Mittariston testejä käyttäen voit tarkistaa jäähdytysnesteen lämpötilan.
              Last edited by HTK12; 08-11-2012, 13:35. Reason: Lisäystä
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                #8
                Originally posted by Jannteri View Post
                Kyllä nesteet on ok eikä ole ilmaa.. juur uusittu ja tarkistettu.
                Mutta voiko olla jos termostaatti jumittaa? eikös lämpömittari pidä olla puolivälissä taulukkoa ja onko se sillon se 90astetta noin? ja onko se 92asteen t-taatti näissä?
                Miten on auto ilmattu? Ensiksi varmista että, eihän sun autosta löydy lämpöakkua, eli Latent heat accumulator water valves??


                Tuosta härvelistä tietämättömänä palelin paritalvea.
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Jannteri
                  Newbiemmer
                  • Sep 2012
                  • 23
                  • Muhos

                  #9
                  Originally posted by janke View Post
                  Miten on auto ilmattu? Ensiksi varmista että, eihän sun autosta löydy lämpöakkua, eli Latent heat accumulator water valves??


                  Tuosta härvelistä tietämättömänä palelin paritalvea.

                  Missäs päin toi lämpöakku sijaitsee ku vaikeuksia mulla tulkita tota kuvaa ja mitä sille pitäis tehdä jos sellainen on...??? Ilmattu on tyylillä tulpat auki ja uutta nestettä sisään kunnes kuplat loppuu... Vai onko näihin olemassa joku ihme jippo

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by Jannteri View Post
                    Missäs päin toi lämpöakku sijaitsee ku vaikeuksia mulla tulkita tota kuvaa ja mitä sille pitäis tehdä jos sellainen on...??? Ilmattu on tyylillä tulpat auki ja uutta nestettä sisään kunnes kuplat loppuu... Vai onko näihin olemassa joku ihme jippo
                    Elikkäs jos pikaisesti haluat selvittää lämpöakun olemassa olon, niin onko vänkärin jalkatila korkeampi, kun kuskin puolen? Jos on niin kurkista maton lattiamaton alle, niin pitäisi näkyä sellanen kanttinen säiliö!:think

                    Tai sitten kurkista kuskinpuolen etulokarin "takapään" sisään, niin pitäisi löytyä vesiventtiilit ja kiertovesipumppu.

                    Varustelistastakin voi selvitä tuon olemassa olo.:think

                    Tuossa alla ilmausohjeita. Itse käyttänyt ilmauksessa noita Hemin ohjeita ja toimii 100 varmasti!

                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Jannteri
                      Newbiemmer
                      • Sep 2012
                      • 23
                      • Muhos

                      #11
                      Originally posted by janke View Post
                      Elikkäs jos pikaisesti haluat selvittää lämpöakun olemassa olon, niin onko vänkärin jalkatila korkeampi, kun kuskin puolen? Jos on niin kurkista maton lattiamaton alle, niin pitäisi näkyä sellanen kanttinen säiliö!:think

                      Tai sitten kurkista kuskinpuolen etulokarin "takapään" sisään, niin pitäisi löytyä vesiventtiilit ja kiertovesipumppu.

                      Varustelistastakin voi selvitä tuon olemassa olo.:think

                      Tuossa alla ilmausohjeita. Itse käyttänyt ilmauksessa noita Hemin ohjeita ja toimii 100 varmasti!

                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=164294

                      Ok.. täytyy noilla ohjeilla kokeilla uudelleeen ilmaus tehdä... varustelistaa ei multa löydy ku ei ole ohjekirjaa talllessa autoon saatan olla väärässä mut voiko vesiventtiilit ja kiertovesi pumppu olla kuskinpuolen lokarin ja koneen välissä?? luulin et siinä ois ku sen näköstä tavaraa

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by Jannteri View Post
                        Ok.. täytyy noilla ohjeilla kokeilla uudelleeen ilmaus tehdä... varustelistaa ei multa löydy ku ei ole ohjekirjaa talllessa autoon saatan olla väärässä mut voiko vesiventtiilit ja kiertovesi pumppu olla kuskinpuolen lokarin ja koneen välissä?? luulin et siinä ois ku sen näköstä tavaraa
                        Joo, eli siellä konetilassa kuskinpuolen lokasuojassa on kiinni vesiventtiilit ja jos löytyy kiertovesipumppu, niin se on venttiilien alla. Sille lämpöakulle on sitten lisäksi omansa siellä sisälokasuojan sisällä, jos tuommonen systeemi löytyy.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Jannteri
                          Newbiemmer
                          • Sep 2012
                          • 23
                          • Muhos

                          #13
                          Originally posted by janke View Post
                          Joo, eli siellä konetilassa kuskinpuolen lokasuojassa on kiinni vesiventtiilit ja jos löytyy kiertovesipumppu, niin se on venttiilien alla. Sille lämpöakulle on sitten lisäksi omansa siellä sisälokasuojan sisällä, jos tuommonen systeemi löytyy.
                          Joo.. ilmaus suoritettu uusilla ohjeilla.. aikaa meni mut hyvä tuli..
                          Tosin sisälle ei edelleenkää sen lämpimänpää tule eli sit vissii aletaan tutkimaan sitä et löytyykö lämpö akkua.. jos sellanen löytyy niin mitä siitä pitääs tutkia?
                          Ja sit että mitähän varten kuskin puolen raikkarin alla on kans jokin ilma ruuvi?? tai siis mihin vaikuttaa ku näytääs et siihen kirtovesipumpulta suoraan letku tulee ja sit kiertelee johonkin mihin lie..???

                          Comment

                          • E.K.
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 494
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by Jannteri View Post
                            Joo.. ilmaus suoritettu uusilla ohjeilla.. aikaa meni mut hyvä tuli..
                            Tosin sisälle ei edelleenkää sen lämpimänpää tule eli sit vissii aletaan tutkimaan sitä et löytyykö lämpö akkua.. jos sellanen löytyy niin mitä siitä pitääs tutkia?
                            Ja sit että mitähän varten kuskin puolen raikkarin alla on kans jokin ilma ruuvi?? tai siis mihin vaikuttaa ku näytääs et siihen kirtovesipumpulta suoraan letku tulee ja sit kiertelee johonkin mihin lie..???

                            Exautistin kirjoituksesta lainattua:
                            Webasto itsessään ilmataan kuskin raikkarikotelon alla olevasta webaston letkussa olevasta ilmausruuvista auton ollessa käynnissä.Tämä on aika yleinen ongelma monesti kun itse lähetän toimivan weban,niin saa semmosia tulenkatkusia puheluita,että rikkinäisen möit stana.




                            Sen varusteluettelon saa bmw.fi sivuilta. Ohjeet löytyy jostakin päin foorumia.
                            _____

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              #15
                              Originally posted by Jannteri View Post
                              Joo.. ilmaus suoritettu uusilla ohjeilla.. aikaa meni mut hyvä tuli..
                              Tosin sisälle ei edelleenkää sen lämpimänpää tule eli sit vissii aletaan tutkimaan sitä et löytyykö lämpö akkua.. jos sellanen löytyy niin mitä siitä pitääs tutkia?
                              Ja sit että mitähän varten kuskin puolen raikkarin alla on kans jokin ilma ruuvi?? tai siis mihin vaikuttaa ku näytääs et siihen kirtovesipumpulta suoraan letku tulee ja sit kiertelee johonkin mihin lie..???
                              No jos sieltä raitisilmakotelon alta löytyi ilmaus ruuvi, niin sitten sulta löytyy joko wepa tai se lämpöakku. Ota vähäsen auki sisälokasuojaa siitä kuskin oven etupuolelta ja valota lampulla mitä näkyy!! Jos sieltä löytyy venttiilit ja kiertovesipumppu, niin todennäköisesti se pumppumoottori on jumissa tai liitokset ei yhdistä. Härnää sitä moottoria vaikka akkulaturilla jos jumissa!

                              Tuosta linkistä näet mikä sieltä pitäisi löytyä!


                              Ja ilmaus on tehty hankalaksi tähän, mutta pullopatentti käy tähän hyvin, mutta aikaa menee kauvemmin kun tavallisen järjestelmän ilmaukseen.
                              Last edited by janke; 10-11-2012, 23:38.
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎