Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540iA -98 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stile
    Bimmer Rookie
    • Nov 2012
    • 32
    • Lappi

    #16
    Nyt pientä päivittelyä, eli se vaihdekepin vieressä oleva oranssi valo jäi palamaan, joten auto ei ilmeisesti mene unitilaan? Mistähän tuolle alkaisi syytä etsimään ensimmäisenä.

    Comment

    • E.K.
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 494
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by Stile View Post
      Nyt pientä päivittelyä, eli se vaihdekepin vieressä oleva oranssi valo jäi palamaan, joten auto ei ilmeisesti mene unitilaan? Mistähän tuolle alkaisi syytä etsimään ensimmäisenä.
      toisesta keskustelusta lainattua:
      05-04-2012, 20:06 #9
      exautisti
      Bimmer Fanatic



      Join Date: Apr 2007
      Location: oulu
      Posts: 470

      Meneekö auto nukkumaan? Ilmeisesti ei,jos on automaatti näkee sen ainakin P täpästä,kun se sammuu niin auto nukkuu. Normaalisti 16min siitä kun jotain ovia on auottu yms. Seuraavaksi vaikka sulakerasialta sulakkeita irti ja kattoo minkä sulakkeen irti ottamalla nukahtaa.Sitten selvität mitä laitteita ko. sulakkeen takana on ja niistä töpseli irti jne.
      __________________
      E65 740D
      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,korjaukset DPF poistot ym. askartelut


      puretaan 530dat -98

      Comment

      • Stile
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 32
        • Lappi

        #18
        Täytyy alkaa tutkimaan tarkemmin ja ottamaan sulakkeita yksitelleen irti. Nyt sen verran kummia käynyt, että auto oli pari päivää ajamatta ja koko tuon ajan on palanut oranssi valo vaihdekepin vieressä, ja hyvin lähti käyntiin..
        Last edited by Stile; 02-12-2012, 19:40.

        Comment

        • Stile
          Bimmer Rookie
          • Nov 2012
          • 32
          • Lappi

          #19
          Noniin, päivitystä tähänkin. Nappasin radiolta, navilta, cd-vaihtajalta ja puhelimelta sulakkeet pois, ja akun purkautuminen loppui siihen. Joku näistä siis purkaa sitä, joten täytyy alkaa tutkimaan tarkemmin..

          Sitten tämän päivän ongelmaan. Lähdin aamusta liikenteeseen ja parin minuuntin ajon jälkeen lämpömittari oli hypännyt tappiin asti. Mitään varoitusvaloa ei syttynyt tai muutenkaan keittämisen merkkejä ilmennyt.. Anturissa jotain häikkää?

          Edit; salavalikko näytti koneen lämmöiksi -128 astetta! Foorumilta selvisi, että myös muilla ollut tätä ongelmaa, eniten kai M5 malleissa.
          Last edited by Stile; 03-12-2012, 20:34.

          Comment

          • E.K.
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 494
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by Stile View Post
            Noniin, päivitystä tähänkin. Nappasin radiolta, navilta, cd-vaihtajalta ja puhelimelta sulakkeet pois, ja akun purkautuminen loppui siihen. Joku näistä siis purkaa sitä, joten täytyy alkaa tutkimaan tarkemmin..

            Sitten tämän päivän ongelmaan. Lähdin aamusta liikenteeseen ja parin minuuntin ajon jälkeen lämpömittari oli hypännyt tappiin asti. Mitään varoitusvaloa ei syttynyt tai muutenkaan keittämisen merkkejä ilmennyt.. Anturissa jotain häikkää?

            Edit; salavalikko näytti koneen lämmöiksi -128 astetta! Foorumilta selvisi, että myös muilla ollut tätä ongelmaa, eniten kai M5 malleissa.
            Aloittasin tosta navista. se kai noista ainut, joka muutenkin raksuttaa ilman et avaimet on virtalukossa?

            Comment

            • Stile
              Bimmer Rookie
              • Nov 2012
              • 32
              • Lappi

              #21
              Originally posted by E.K. View Post
              Aloittasin tosta navista. se kai noista ainut, joka muutenkin raksuttaa ilman et avaimet on virtalukossa?
              Joo täytyypä aloittaa tuosta. Sitten olisi pari kysymystä vielä.

              Välillä tulee hyttiin palaneen öljyn tuoksu, eli varmaan huohotin jäätynyt/tukossa ja öljy pääsee tiivisteen läpi vuotamaan pakosarjan päälle?

              Ilmastointi, välillä alkaa puhaltamaan haaleaa ilmaa ja puhalluksen voimakkuus tuntuu hiipuvan. Onko tässä nyt se etuvastus "siili" mennyt?

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10043
                • KVLA

                #22
                Originally posted by Stile View Post
                Välillä tulee hyttiin palaneen öljyn tuoksu, eli varmaan huohotin jäätynyt/tukossa ja öljy pääsee tiivisteen läpi vuotamaan pakosarjan päälle?
                Villi veikkaus öljyn hajuun: Venttilikopan tiiviste/tiivisteet vuotaa ja öljyä valuu pakosarjalle.Yksi "hyvä" vuotokota voisi olla tuosta jakopään kopan sauman kohdilta.

                Comment

                • Stile
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2012
                  • 32
                  • Lappi

                  #23
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Villi veikkaus öljyn hajuun: Venttilikopan tiiviste/tiivisteet vuotaa ja öljyä valuu pakosarjalle.Yksi "hyvä" vuotokota voisi olla tuosta jakopään kopan sauman kohdilta.
                  Jakopään kohdilta näyttäisi hieman vuotavan, eli tiivistesarjaa tilaukseen.

                  Tuohon akun purkautumiseen en ole vielä varmaa syytä löytänyt. Sulake numero 56 tuntuu aiheuttavan purkausta. Sen takana on cd-vaihtaja, navi ja näyttö, sekä radio..

                  Sitten muutama kysymys liittyen koneeseen. Mikähän näissä ruukaa olla normaali käyntilämpötila? Itselläni seilaa 80-90c asteen välillä. Ja tuosta kulutuksesta, maantiellä menee satunnaisesti 9-12l ja kaupungissa 20-27l. Mites muilla on mennyt?

                  Comment

                  • jukkae
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3506
                    • 70800

                    #24
                    Originally posted by Stile View Post
                    Sitten muutama kysymys liittyen koneeseen. Mikähän näissä ruukaa olla normaali käyntilämpötila? Itselläni seilaa 80-90c asteen välillä. Ja tuosta kulutuksesta, maantiellä menee satunnaisesti 9-12l ja kaupungissa 20-27l. Mites muilla on mennyt?
                    Kylmänä kai tuo käy, itellä on aina yli 100c astetta kyllä normaaliajossa. Kaupungissa ei oo ikinä menny kahtakymppiä, ei edes kovin lähelle

                    Comment

                    • Stile
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2012
                      • 32
                      • Lappi

                      #25
                      Jaa nämäkö ruukaavat käydä noinkin lämpöisinä. :think Painotan vielä, että tuo kaupunkiajo ei ole mitään tallapohjassa kiihdyttelyä jatkuvasti.

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10043
                        • KVLA

                        #26
                        Originally posted by Stile View Post
                        Jakopään kohdilta näyttäisi hieman vuotavan, eli tiivistesarjaa tilaukseen.
                        Laita sitten kopan tiivisteitä vaihtaessasi noihin jakopään saumojen kohdalle kevyesti moottorisilikonia.Se varmistaa saumakohdan tiiveyden.

                        Comment

                        • Mik@
                          BTCF Member
                          • Jul 2010
                          • 1413
                          • Nurmes

                          #27
                          Originally posted by Stile View Post
                          Jakopään kohdilta näyttäisi hieman vuotavan, eli tiivistesarjaa tilaukseen.

                          Tuohon akun purkautumiseen en ole vielä varmaa syytä löytänyt. Sulake numero 56 tuntuu aiheuttavan purkausta. Sen takana on cd-vaihtaja, navi ja näyttö, sekä radio..

                          Sitten muutama kysymys liittyen koneeseen. Mikähän näissä ruukaa olla normaali käyntilämpötila? Itselläni seilaa 80-90c asteen välillä. Ja tuosta kulutuksesta, maantiellä menee satunnaisesti 9-12l ja kaupungissa 20-27l. Mites muilla on mennyt?
                          Mulla on purkanut akun parikertaa kun cd vaihtaja on jäänyt "jumiin" Eli sammutin ja jätin auton yöksi seisomaan kun cd:ltä tai radiosta ei kuulunut mitään. Toisella kerralla huomasin että cd vaihtaja kurnuttaa yksinään vaikka ei ollut virtoja päällä. Purin vaihtajan, puhdistin ja rasvasin sen uudelleen niin ei ole tehnyt samaa enää.

                          Aika kovat nuo kaupunki kulutukset. Mulla ollut seka-ajossa kulutus n.14-16l ja enimmäkseen kaupunkia. Maantiellä ~10l Lämmöt taisi mullakin olla satasen nurkilla, empä ole nyt vähään aikaan niitä tarkkaillut.
                          E61 520Da

                          Comment

                          • Stile
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2012
                            • 32
                            • Lappi

                            #28
                            Originally posted by Mik@ View Post
                            Mulla on purkanut akun parikertaa kun cd vaihtaja on jäänyt "jumiin" Eli sammutin ja jätin auton yöksi seisomaan kun cd:ltä tai radiosta ei kuulunut mitään. Toisella kerralla huomasin että cd vaihtaja kurnuttaa yksinään vaikka ei ollut virtoja päällä. Purin vaihtajan, puhdistin ja rasvasin sen uudelleen niin ei ole tehnyt samaa enää.
                            Itselläni tuo on ainakin pois suljettu vaihtoehto, kun ei ole koko cd-vaihtajaa paikoillaan. Tiedä sitten, olisiko se tuo navin lukija, joka purkaa.. :think

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎