Nyt pientä päivittelyä, eli se vaihdekepin vieressä oleva oranssi valo jäi palamaan, joten auto ei ilmeisesti mene unitilaan? Mistähän tuolle alkaisi syytä etsimään ensimmäisenä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 540iA -98 kysymyksiä
Collapse
X
-
Originally posted by Stile View PostNyt pientä päivittelyä, eli se vaihdekepin vieressä oleva oranssi valo jäi palamaan, joten auto ei ilmeisesti mene unitilaan? Mistähän tuolle alkaisi syytä etsimään ensimmäisenä.
05-04-2012, 20:06 #9
exautisti
Bimmer Fanatic
Join Date: Apr 2007
Location: oulu
Posts: 470
Meneekö auto nukkumaan? Ilmeisesti ei,jos on automaatti näkee sen ainakin P täpästä,kun se sammuu niin auto nukkuu. Normaalisti 16min siitä kun jotain ovia on auottu yms. Seuraavaksi vaikka sulakerasialta sulakkeita irti ja kattoo minkä sulakkeen irti ottamalla nukahtaa.Sitten selvität mitä laitteita ko. sulakkeen takana on ja niistä töpseli irti jne.
__________________
E65 740D
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,korjaukset DPF poistot ym. askartelut
puretaan 530dat -98
Comment
-
-
Noniin, päivitystä tähänkin. Nappasin radiolta, navilta, cd-vaihtajalta ja puhelimelta sulakkeet pois, ja akun purkautuminen loppui siihen. Joku näistä siis purkaa sitä, joten täytyy alkaa tutkimaan tarkemmin..
Sitten tämän päivän ongelmaan. Lähdin aamusta liikenteeseen ja parin minuuntin ajon jälkeen lämpömittari oli hypännyt tappiin asti. Mitään varoitusvaloa ei syttynyt tai muutenkaan keittämisen merkkejä ilmennyt.. Anturissa jotain häikkää?
Edit; salavalikko näytti koneen lämmöiksi -128 astetta! Foorumilta selvisi, että myös muilla ollut tätä ongelmaa, eniten kai M5 malleissa.Last edited by Stile; 03-12-2012, 20:34.
Comment
-
-
Originally posted by Stile View PostNoniin, päivitystä tähänkin. Nappasin radiolta, navilta, cd-vaihtajalta ja puhelimelta sulakkeet pois, ja akun purkautuminen loppui siihen. Joku näistä siis purkaa sitä, joten täytyy alkaa tutkimaan tarkemmin..
Sitten tämän päivän ongelmaan. Lähdin aamusta liikenteeseen ja parin minuuntin ajon jälkeen lämpömittari oli hypännyt tappiin asti. Mitään varoitusvaloa ei syttynyt tai muutenkaan keittämisen merkkejä ilmennyt.. Anturissa jotain häikkää?
Edit; salavalikko näytti koneen lämmöiksi -128 astetta! Foorumilta selvisi, että myös muilla ollut tätä ongelmaa, eniten kai M5 malleissa.
Comment
-
-
Originally posted by E.K. View PostAloittasin tosta navista. se kai noista ainut, joka muutenkin raksuttaa ilman et avaimet on virtalukossa?
Välillä tulee hyttiin palaneen öljyn tuoksu, eli varmaan huohotin jäätynyt/tukossa ja öljy pääsee tiivisteen läpi vuotamaan pakosarjan päälle?
Ilmastointi, välillä alkaa puhaltamaan haaleaa ilmaa ja puhalluksen voimakkuus tuntuu hiipuvan. Onko tässä nyt se etuvastus "siili" mennyt?
Comment
-
-
Originally posted by Stile View PostVälillä tulee hyttiin palaneen öljyn tuoksu, eli varmaan huohotin jäätynyt/tukossa ja öljy pääsee tiivisteen läpi vuotamaan pakosarjan päälle?
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostVilli veikkaus öljyn hajuun: Venttilikopan tiiviste/tiivisteet vuotaa ja öljyä valuu pakosarjalle.Yksi "hyvä" vuotokota voisi olla tuosta jakopään kopan sauman kohdilta.
Tuohon akun purkautumiseen en ole vielä varmaa syytä löytänyt. Sulake numero 56 tuntuu aiheuttavan purkausta. Sen takana on cd-vaihtaja, navi ja näyttö, sekä radio..
Sitten muutama kysymys liittyen koneeseen. Mikähän näissä ruukaa olla normaali käyntilämpötila? Itselläni seilaa 80-90c asteen välillä. Ja tuosta kulutuksesta, maantiellä menee satunnaisesti 9-12l ja kaupungissa 20-27l. Mites muilla on mennyt?
Comment
-
-
Originally posted by Stile View PostSitten muutama kysymys liittyen koneeseen. Mikähän näissä ruukaa olla normaali käyntilämpötila? Itselläni seilaa 80-90c asteen välillä. Ja tuosta kulutuksesta, maantiellä menee satunnaisesti 9-12l ja kaupungissa 20-27l. Mites muilla on mennyt?
Comment
-
-
Originally posted by Stile View PostJakopään kohdilta näyttäisi hieman vuotavan, eli tiivistesarjaa tilaukseen.
Tuohon akun purkautumiseen en ole vielä varmaa syytä löytänyt. Sulake numero 56 tuntuu aiheuttavan purkausta. Sen takana on cd-vaihtaja, navi ja näyttö, sekä radio..
Sitten muutama kysymys liittyen koneeseen. Mikähän näissä ruukaa olla normaali käyntilämpötila? Itselläni seilaa 80-90c asteen välillä. Ja tuosta kulutuksesta, maantiellä menee satunnaisesti 9-12l ja kaupungissa 20-27l. Mites muilla on mennyt?
Aika kovat nuo kaupunki kulutukset. Mulla ollut seka-ajossa kulutus n.14-16l ja enimmäkseen kaupunkia. Maantiellä ~10l Lämmöt taisi mullakin olla satasen nurkilla, empä ole nyt vähään aikaan niitä tarkkaillut.E61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostMulla on purkanut akun parikertaa kun cd vaihtaja on jäänyt "jumiin" Eli sammutin ja jätin auton yöksi seisomaan kun cd:ltä tai radiosta ei kuulunut mitään. Toisella kerralla huomasin että cd vaihtaja kurnuttaa yksinään vaikka ei ollut virtoja päällä. Purin vaihtajan, puhdistin ja rasvasin sen uudelleen niin ei ole tehnyt samaa enää.
Comment
-
Comment