memebuy23buy

E39 530D meinaa meno hyytyä??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW4891
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 83
    • Haapavesi

    #16
    Tuota vois kokeilla ku rupee olemaan ideat vähissä.
    Vikakoodeja luettu vähänväliä eikä oo muista tullu ku hehkuista ja tuulettimesta.

    Comment

    • BMW4891
      Bimmer Rookie
      • Oct 2011
      • 83
      • Haapavesi

      #17
      Nyt sattu kerrankin vika päälle ku olin livedataa ajamassa.
      Eli seuraavan havainnon ainakin tein että:

      -rail paineet ei tahdo nousta yli 700bar millään kiihdyttäessä vian ollessa päällä.
      -ja auton toimiessa niin nousee yli 1000bar kiihdyttäessä(parhaillaan jossain 1300bar)
      -tyhjäkäynnillä oli jossain 250-300bar välillä (vissiin normaalit)

      -ja nämä siirto-paineet(ko) ne nyt oli niin pysytteli 3,5-4bar välillä. (Eli vissiin nekin normaalit)

      Ja vika koodit auto antaa tällä hetkellä:

      256 air mass meter
      13573 glow device
      1152 electric fan
      1022? exhaust-gas recirculation or exhaust-gas recirculation actuator

      Ilmamasamittari kyllä on vaihdettu alle vuosi sitten uuteen niin en tiiä mite se siitä vikakoodit antaa.

      Ja sit on tehny jonkunkerran vakkari päällä ajettaessa et kaasu hirttäis pohjaan yhtäkkiä vähäksi aikaan.1-3sek???? ja taas tasaantuu normaaliin..

      On kyllä mitä' ihmeellisempiä vikoja syöny tämä auto
      Ei oikeen pää riitä ymmärtämään näitä kaikkia.
      Voisko huono kylmäkäynnistys liittyä näihin samoihin vikoihin?

      Tuota siirtopaine anturin johdon irroitusta kokeilla nyt seuraavaksi vaikka se ei kyllä siitä vikakoodia annakkaan.
      Ja sen jälkeen jos ei vaikutusta niin ilmamassamittarin johdon irroitusta kokeilla.,

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by BMW4891 View Post
        Nyt sattu kerrankin vika päälle ku olin livedataa ajamassa.
        Eli seuraavan havainnon ainakin tein että:

        -rail paineet ei tahdo nousta yli 700bar millään kiihdyttäessä vian ollessa päällä.
        -ja auton toimiessa niin nousee yli 1000bar kiihdyttäessä(parhaillaan jossain 1300bar)
        -tyhjäkäynnillä oli jossain 250-300bar välillä (vissiin normaalit)

        -ja nämä siirto-paineet(ko) ne nyt oli niin pysytteli 3,5-4bar välillä. (Eli vissiin nekin normaalit)

        Ja vika koodit auto antaa tällä hetkellä:

        256 air mass meter
        13573 glow device
        1152 electric fan
        1022? exhaust-gas recirculation or exhaust-gas recirculation actuator

        Ilmamasamittari kyllä on vaihdettu alle vuosi sitten uuteen niin en tiiä mite se siitä vikakoodit antaa.

        Ja sit on tehny jonkunkerran vakkari päällä ajettaessa et kaasu hirttäis pohjaan yhtäkkiä vähäksi aikaan.1-3sek???? ja taas tasaantuu normaaliin..

        On kyllä mitä' ihmeellisempiä vikoja syöny tämä auto
        Ei oikeen pää riitä ymmärtämään näitä kaikkia.
        Voisko huono kylmäkäynnistys liittyä näihin samoihin vikoihin?

        Tuota siirtopaine anturin johdon irroitusta kokeilla nyt seuraavaksi vaikka se ei kyllä siitä vikakoodia annakkaan.
        Ja sen jälkeen jos ei vaikutusta niin ilmamassamittarin johdon irroitusta kokeilla.,
        Olikos näissä 00-vuoden autoissa DDE ohjelmistoversio niin uusi ettei tarvitse koodausta? Muuten ei kyllä tule mieleen muuta tuohon ilmamassamittariin viittaavaa. Nuo muut kolme vikaa eivät vaikuta suorituskykyyn. Huonoon kylmäkäynnistykseen tuo Glow devicen vikakoodi vaikuttaa. Kyseessä on joko hehkut tai hehkujen rele.
        Last edited by BreeZi; 30-01-2013, 17:06. Reason: Lisäys.
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • Salppa
          Bimmer Rookie
          • Oct 2012
          • 52
          • Suomi

          #19
          Suuttimien johtosarja

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #20
            Mitkä olivat tarkenteet MAF ja EGR vikakoodeilla, "air mass too high" vai "air mass too low"? Mikä oli rail-paineen pyynti/tavoitearvo, kun se ei noussut tuon korkeammalle? Onko EGR otettu pois käytöstä? Oletko kokeillut MAF:n piuha irrotettuna?
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Hezman
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 708
              • Jyväskylä

              #21
              Oma kaarani (530d -02) teki kerran tossa syksyllä saman tempun. Pian liikkeelle lähdön jälkeen ei ottanut kierroksia kuin ton pari tuhatta ja meno oli aika vaisua. Vika oli päällä vajaan minuutin, jonka jälkeen löyty vedot normaalisti. Vikakoodeja ei muistaakseni jättänyt. Temppuilu jäi siihen yhteen kertaan.

              Ihmettelin mistä moinen johtui mutta en löytänyt enkä keksiny muuta kuin että jossain on ollu joku kommunikaatio katkos. Jokin anturi - ohjainboksi.?

              Comment

              • BMW4891
                Bimmer Rookie
                • Oct 2011
                • 83
                • Haapavesi

                #22
                AIR Mass flow to low oli tuossa ilmamassamittarin koodissa.

                Egr koodista en enää muista mitä oli.
                Eikä nyt ollut tullut nollauksien jälkeen kun nuo vanhat kolme koodia.
                Ja en tiedä onko egr otettu pois käytöstä.luulen et ei varmaankaan.
                tarkoitus lähipäivinä kokeilla ottaa Maffin johto irti.

                Tuosta railpaineen tavoite arvosta ei tietoa?

                Joo taitaa samat viat vaivata ku hezmannilla paitsi useemmin iskee päälle ja senkin huomannu et mitä lauhempi keli ni sitä todennäköisemmin vika iskee päälle.

                Ja tuo maffi vähä epäilyttää ku auton ostaessa pukkas mustaa savua kiihdyttäessä ja se on nyt hävinnyt kokonaan.onkohan näin ok vai pitäskö pikku noki pilvet pöläyttää reilulla kiihdyttäessä?
                autohan on lastutettu n.230hp\500nm.

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #23
                  Ensin varmistat, että EGR-venttiilin lautanen on kiinni. Sitten irrotat EGR:n alipaineletkun ja tulppaat sen letkun.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • BMW4891
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2011
                    • 83
                    • Haapavesi

                    #24
                    Vois sanoa et toivottavasti nyt vika löyty ku irrotin MAF:n piuhan ja auto
                    toiminut ainakin nämä kolme päivää hyvin.
                    Ei oo millään lailla reistailut ajossa.
                    Ja tuntuu et paremmin vastaa kaasuunki ku ennen.
                    Mut pitää vielä tarkkailla ja ajella pari päivää ku on tuo ennenki toiminut aina pari päivää ja sit saattanu iskee vian päälle.

                    Mutta miten se vasta nyt oli antanut vikakoodin ilmamassamittarista vaikka vika on vaivannut koko talven?
                    Hieman erikoista sekin kun ilmamassamittarin uusin tuosa viime kesän alussa ja nyt jo ois rikki?
                    Vaikka tarvike osana tuo tuli ostettua mut silti.

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      #25
                      No eipä ole ihme että reistaa. Tarvike maffeilla ei tee bemareissa ainakaan yhtään mitään jos ei sitten ole saman valmistajan kuin orkkiskin.

                      Varmaan ollut toimimaton jo valmiiksi.

                      Comment

                      • BMW4891
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2011
                        • 83
                        • Haapavesi

                        #26
                        Hohhoijaa...

                        Nytpä se vika löyty tuohon huonoon kylmä käynnistykseen.
                        Ei tullut virtaa hehkun releelle ja nyt jälkeenpäin sen vasta muistin mitata.
                        Joku neropatti oli irroittanut hehkujen virta johdon kontista akun vierestä.
                        Kysymys kuuluukin et miksi ihmeessä?

                        Ja onkohan tuo oikeassa paikassa ku sielä oli sulakeboksissa 2 paikkaa vapaana 1 ja 3 paikka?
                        Laitoin kuitenkin siihen 3 paikkaan missä näytti olevan 100a sulake ja tuntuu toimivan.

                        Ja tuohon pitkään vaivanneeseen vikaan niin auto on nyt toiminut kun oon ajellu maffin johto irti.
                        Et tais tulla TAAS uuden maffin osto
                        Ja jos tällä kertaa ostais ihan alkuperäisen.

                        Vika koodeja oli pukannu mm. seuraavat (uudet) mut varmaan tuon takia kun on ollu imm poissa käytöstä.?

                        272 temperature sensor

                        4704 pre-supply pressure monitoring

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8282
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #27
                          Originally posted by BMW4891 View Post
                          Hohhoijaa...

                          Nytpä se vika löyty tuohon huonoon kylmä käynnistykseen.
                          Ei tullut virtaa hehkun releelle ja nyt jälkeenpäin sen vasta muistin mitata.
                          Joku neropatti oli irroittanut hehkujen virta johdon kontista akun vierestä.
                          Kysymys kuuluukin et miksi ihmeessä?

                          Ja onkohan tuo oikeassa paikassa ku sielä oli sulakeboksissa 2 paikkaa vapaana 1 ja 3 paikka?
                          Laitoin kuitenkin siihen 3 paikkaan missä näytti olevan 100a sulake ja tuntuu toimivan.

                          Ja tuohon pitkään vaivanneeseen vikaan niin auto on nyt toiminut kun oon ajellu maffin johto irti.
                          Et tais tulla TAAS uuden maffin osto
                          Ja jos tällä kertaa ostais ihan alkuperäisen.

                          Vika koodeja oli pukannu mm. seuraavat (uudet) mut varmaan tuon takia kun on ollu imm poissa käytöstä.?

                          272 temperature sensor

                          4704 pre-supply pressure monitoring
                          eikös tuo alhaisesta siirtopaineesta valita -> siirtopumppu?
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • BreeZi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 2371
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by peto2 View Post
                            eikös tuo alhaisesta siirtopaineesta valita -> siirtopumppu?
                            Tai tankin pumppu. Itsellä tulee tuota vikakoodia satunnaisesti vaikka siirtopumppu on uusi.
                            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                            - E- ja F- sarjan avaimet.
                            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                            .

                            Finmodi oy
                            050-3063926
                            [email protected]

                            Comment

                            • BMW4891
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2011
                              • 83
                              • Haapavesi

                              #29
                              Molemmat pumput uusittu nyt talven aikana eikä Ollu mitään vaikutusta.

                              Vaihdoin mä tuosa polttoainesuod. ni oiskohan sillä jotain tekemistä noitten vikakoodien kanssa.

                              Nii ja tulihan tuosa tukittua egr venttiilikin.

                              Boch imm ois 208€ ja alkuperäinen 400€.

                              Miten on porukalla toiminut tuo halvempi boch?
                              Last edited by BMW4891; 12-02-2013, 15:32.

                              Comment

                              • BreeZi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 2371
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by BMW4891 View Post
                                Molemmat pumput uusittu nyt talven aikana eikä Ollu mitään vaikutusta.

                                Vaihdoin mä tuosa polttoainesuod. ni oiskohan sillä jotain tekemistä noitten vikakoodien kanssa.

                                Nii ja tulihan tuosa tukittua egr venttiilikin.

                                Boch imm ois 208€ ja alkuperäinen 400€.

                                Miten on porukalla toiminut tuo halvempi boch?
                                Bosch=alkuperäinen.

                                Oletkos sitten vaihtanut tuota siirtopaineanturia? Entäs pumppujen rele? Itse ajattelin lähteä tuosta anturista ja releistä oman autoni kohtalla liikkeelle.. Ovat kuitenkin helpompia/siistimpiä vaihtaa kuin tankin pumppu.
                                Last edited by BreeZi; 12-02-2013, 18:44. Reason: Typo
                                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                                - E- ja F- sarjan avaimet.
                                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                                .

                                Finmodi oy
                                050-3063926
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X