Nyt sattu kerrankin vika päälle ku olin livedataa ajamassa.
Eli seuraavan havainnon ainakin tein että:
-rail paineet ei tahdo nousta yli 700bar millään kiihdyttäessä vian ollessa päällä.
-ja auton toimiessa niin nousee yli 1000bar kiihdyttäessä(parhaillaan jossain 1300bar)
-tyhjäkäynnillä oli jossain 250-300bar välillä (vissiin normaalit)
-ja nämä siirto-paineet(ko) ne nyt oli niin pysytteli 3,5-4bar välillä. (Eli vissiin nekin normaalit)
Ja vika koodit auto antaa tällä hetkellä:
256 air mass meter
13573 glow device
1152 electric fan
1022? exhaust-gas recirculation or exhaust-gas recirculation actuator
Ilmamasamittari kyllä on vaihdettu alle vuosi sitten uuteen niin en tiiä mite se siitä vikakoodit antaa.
Ja sit on tehny jonkunkerran vakkari päällä ajettaessa et kaasu hirttäis pohjaan yhtäkkiä vähäksi aikaan.1-3sek???? ja taas tasaantuu normaaliin..
On kyllä mitä' ihmeellisempiä vikoja syöny tämä auto
Ei oikeen pää riitä ymmärtämään näitä kaikkia.
Voisko huono kylmäkäynnistys liittyä näihin samoihin vikoihin?
Tuota siirtopaine anturin johdon irroitusta kokeilla nyt seuraavaksi vaikka se ei kyllä siitä vikakoodia annakkaan.
Ja sen jälkeen jos ei vaikutusta niin ilmamassamittarin johdon irroitusta kokeilla.,
Nyt sattu kerrankin vika päälle ku olin livedataa ajamassa.
Eli seuraavan havainnon ainakin tein että:
-rail paineet ei tahdo nousta yli 700bar millään kiihdyttäessä vian ollessa päällä.
-ja auton toimiessa niin nousee yli 1000bar kiihdyttäessä(parhaillaan jossain 1300bar)
-tyhjäkäynnillä oli jossain 250-300bar välillä (vissiin normaalit)
-ja nämä siirto-paineet(ko) ne nyt oli niin pysytteli 3,5-4bar välillä. (Eli vissiin nekin normaalit)
Ja vika koodit auto antaa tällä hetkellä:
256 air mass meter
13573 glow device
1152 electric fan
1022? exhaust-gas recirculation or exhaust-gas recirculation actuator
Ilmamasamittari kyllä on vaihdettu alle vuosi sitten uuteen niin en tiiä mite se siitä vikakoodit antaa.
Ja sit on tehny jonkunkerran vakkari päällä ajettaessa et kaasu hirttäis pohjaan yhtäkkiä vähäksi aikaan.1-3sek???? ja taas tasaantuu normaaliin..
On kyllä mitä' ihmeellisempiä vikoja syöny tämä auto
Ei oikeen pää riitä ymmärtämään näitä kaikkia.
Voisko huono kylmäkäynnistys liittyä näihin samoihin vikoihin?
Tuota siirtopaine anturin johdon irroitusta kokeilla nyt seuraavaksi vaikka se ei kyllä siitä vikakoodia annakkaan.
Ja sen jälkeen jos ei vaikutusta niin ilmamassamittarin johdon irroitusta kokeilla.,
Olikos näissä 00-vuoden autoissa DDE ohjelmistoversio niin uusi ettei tarvitse koodausta? Muuten ei kyllä tule mieleen muuta tuohon ilmamassamittariin viittaavaa. Nuo muut kolme vikaa eivät vaikuta suorituskykyyn. Huonoon kylmäkäynnistykseen tuo Glow devicen vikakoodi vaikuttaa. Kyseessä on joko hehkut tai hehkujen rele.
Last edited by BreeZi; 30-01-2013, 17:06.
Reason: Lisäys.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Mitkä olivat tarkenteet MAF ja EGR vikakoodeilla, "air mass too high" vai "air mass too low"? Mikä oli rail-paineen pyynti/tavoitearvo, kun se ei noussut tuon korkeammalle? Onko EGR otettu pois käytöstä? Oletko kokeillut MAF:n piuha irrotettuna?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Oma kaarani (530d -02) teki kerran tossa syksyllä saman tempun. Pian liikkeelle lähdön jälkeen ei ottanut kierroksia kuin ton pari tuhatta ja meno oli aika vaisua. Vika oli päällä vajaan minuutin, jonka jälkeen löyty vedot normaalisti. Vikakoodeja ei muistaakseni jättänyt. Temppuilu jäi siihen yhteen kertaan.
Ihmettelin mistä moinen johtui mutta en löytänyt enkä keksiny muuta kuin että jossain on ollu joku kommunikaatio katkos. Jokin anturi - ohjainboksi.?
AIR Mass flow to low oli tuossa ilmamassamittarin koodissa.
Egr koodista en enää muista mitä oli.
Eikä nyt ollut tullut nollauksien jälkeen kun nuo vanhat kolme koodia.
Ja en tiedä onko egr otettu pois käytöstä.luulen et ei varmaankaan.
tarkoitus lähipäivinä kokeilla ottaa Maffin johto irti.
Tuosta railpaineen tavoite arvosta ei tietoa?
Joo taitaa samat viat vaivata ku hezmannilla paitsi useemmin iskee päälle ja senkin huomannu et mitä lauhempi keli ni sitä todennäköisemmin vika iskee päälle.
Ja tuo maffi vähä epäilyttää ku auton ostaessa pukkas mustaa savua kiihdyttäessä ja se on nyt hävinnyt kokonaan.onkohan näin ok vai pitäskö pikku noki pilvet pöläyttää reilulla kiihdyttäessä?
autohan on lastutettu n.230hp\500nm.
Ensin varmistat, että EGR-venttiilin lautanen on kiinni. Sitten irrotat EGR:n alipaineletkun ja tulppaat sen letkun.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Vois sanoa et toivottavasti nyt vika löyty ku irrotin MAF:n piuhan ja auto
toiminut ainakin nämä kolme päivää hyvin.
Ei oo millään lailla reistailut ajossa.
Ja tuntuu et paremmin vastaa kaasuunki ku ennen.
Mut pitää vielä tarkkailla ja ajella pari päivää ku on tuo ennenki toiminut aina pari päivää ja sit saattanu iskee vian päälle.
Mutta miten se vasta nyt oli antanut vikakoodin ilmamassamittarista vaikka vika on vaivannut koko talven?
Hieman erikoista sekin kun ilmamassamittarin uusin tuosa viime kesän alussa ja nyt jo ois rikki?
Vaikka tarvike osana tuo tuli ostettua mut silti.
Nytpä se vika löyty tuohon huonoon kylmä käynnistykseen.
Ei tullut virtaa hehkun releelle ja nyt jälkeenpäin sen vasta muistin mitata.
Joku neropatti oli irroittanut hehkujen virta johdon kontista akun vierestä.
Kysymys kuuluukin et miksi ihmeessä?
Ja onkohan tuo oikeassa paikassa ku sielä oli sulakeboksissa 2 paikkaa vapaana 1 ja 3 paikka?
Laitoin kuitenkin siihen 3 paikkaan missä näytti olevan 100a sulake ja tuntuu toimivan.
Ja tuohon pitkään vaivanneeseen vikaan niin auto on nyt toiminut kun oon ajellu maffin johto irti.
Et tais tulla TAAS uuden maffin osto
Ja jos tällä kertaa ostais ihan alkuperäisen.
Vika koodeja oli pukannu mm. seuraavat (uudet) mut varmaan tuon takia kun on ollu imm poissa käytöstä.?
Nytpä se vika löyty tuohon huonoon kylmä käynnistykseen.
Ei tullut virtaa hehkun releelle ja nyt jälkeenpäin sen vasta muistin mitata.
Joku neropatti oli irroittanut hehkujen virta johdon kontista akun vierestä.
Kysymys kuuluukin et miksi ihmeessä?
Ja onkohan tuo oikeassa paikassa ku sielä oli sulakeboksissa 2 paikkaa vapaana 1 ja 3 paikka?
Laitoin kuitenkin siihen 3 paikkaan missä näytti olevan 100a sulake ja tuntuu toimivan.
Ja tuohon pitkään vaivanneeseen vikaan niin auto on nyt toiminut kun oon ajellu maffin johto irti.
Et tais tulla TAAS uuden maffin osto
Ja jos tällä kertaa ostais ihan alkuperäisen.
Vika koodeja oli pukannu mm. seuraavat (uudet) mut varmaan tuon takia kun on ollu imm poissa käytöstä.?
272 temperature sensor
4704 pre-supply pressure monitoring
eikös tuo alhaisesta siirtopaineesta valita -> siirtopumppu?
eikös tuo alhaisesta siirtopaineesta valita -> siirtopumppu?
Tai tankin pumppu. Itsellä tulee tuota vikakoodia satunnaisesti vaikka siirtopumppu on uusi.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Molemmat pumput uusittu nyt talven aikana eikä Ollu mitään vaikutusta.
Vaihdoin mä tuosa polttoainesuod. ni oiskohan sillä jotain tekemistä noitten vikakoodien kanssa.
Nii ja tulihan tuosa tukittua egr venttiilikin.
Boch imm ois 208€ ja alkuperäinen 400€.
Miten on porukalla toiminut tuo halvempi boch?
Bosch=alkuperäinen.
Oletkos sitten vaihtanut tuota siirtopaineanturia? Entäs pumppujen rele? Itse ajattelin lähteä tuosta anturista ja releistä oman autoni kohtalla liikkeelle.. Ovat kuitenkin helpompia/siistimpiä vaihtaa kuin tankin pumppu.
Last edited by BreeZi; 12-02-2013, 18:44.
Reason: Typo
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Comment