Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D meinaa meno hyytyä??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW4891
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 83
    • Haapavesi

    E39 530D meinaa meno hyytyä??

    Eli auto on E39 530D Touring VM-00 ja täsä on nyt ollut jo pari kuukautta vika päällä.
    Eli auto meinaa hyytyä ei nosta kierroksia ja vauhti rupiaa pikku hiljaa tippumaan.Ei kuitenkaan rupea nykimään vaan tasasesti vauhti tippuu.
    Ja vika voi kestää 1.sek - n.1min.
    Ja kohta taas lähtee pelaamaan normaalisti.
    Ja saattaa useamman päivän pelata normaalisti et ei ole mitään ja vedot on tallessa.

    Vähä itsestä tuntuu et ei sais polttoainetta?.

    Vika koodit luettu ja livedata ajettu mut koneen mielestä auto ois terve.
    Paitsi kerran teki auton lyödessä käyntiin niin haki jonkun aikaa oikeaa polttoaine painetta,mut n.20sek jälkeen tasottu oikeisiin paineisiin.
    Onko normaalia?
    Ja eihän se vika sillon ilmaannu ku kone ois kytketty autoon ajaessa.
    Perseestä tämmöset viat ku välillä toimii ja välillä ei :(

    Mistä lähtä vikaa kahtelemaan ku ei huvittas enää vaihdella turhaan osia uusiin ku tuntuu et ei mikään auta?.


    Osia vaihdettu:
    -polttoainesuod. n.4000km sitten
    -auton alla ja tankissa olevat polttoaine pumput vaihdettu n.1000km sitten.
    -Ilmamäärä mittari vaihdettu samoihin aikoihin kun suodatinkin n.4000km sitten.
    -alipaine letkut tarkastettu ja vaihdettu pari letkua uusiin
  • BMW4891
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 83
    • Haapavesi

    #2
    Joo eli tarkennusta vikaan et kierrokset tippuu alle 1500rpm ja ei taho nostaa sen yli millään.
    Tai jos nostaa niin hyvin hitaasti.

    Huomenna vaihtaa kaasupolkimen asentotunnistin jos sattuis siinä vika olemaan.

    Mite muute turbo oikuttelee jos se on vetelemässä viimesiä?
    Tai kyllähän tuossa vedot on tallessa sillon ku ei oo vika päällä.
    Et eipä taida turbossa vika olla?
    Eikö kellään oo ollu samankaltaisia oireita?
    Vinkkejä otetaan vastaan.
    Last edited by BMW4891; 24-11-2012, 22:02.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Jatkaisin vielä sen live datan tutkailemista. Siellä näkyy kaasupolkimen asento jne. Tuo arpomalla osien vaihtaminen käy äkkiä kalliiksi.. Jos sulta löytyy INPA niin eihän tuo nyt suuri vaiva ole napauttaa piuhaa kiinni läppäriin kun lähtee ajamaan.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • BMW4891
        Bimmer Rookie
        • Oct 2011
        • 83
        • Haapavesi

        #4
        Joo saattashan tuota muuten pitää koneen kytkettynä,mut en omista inpaa.
        Mite muuten voisko tuo auto mennä johonki vikasietotilaan et ei antais sen takia nostaa kierroksia?
        No mut jatketaanpa tutkailua.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by BMW4891 View Post
          Joo saattashan tuota muuten pitää koneen kytkettynä,mut en omista inpaa.
          Mite muuten voisko tuo auto mennä johonki vikasietotilaan et ei antais sen takia nostaa kierroksia?
          No mut jatketaanpa tutkailua.
          Jos menisi vikatilaan niin pitäisi sitten syttyä merkkivalo ja tulla teksti mittaristoon (jos on sillä 20 merkin näytöllä). Myöskin vikakoodia pitäisi antaa. Ihan mahdoton mennä sanomaan, että mikä voisi olla vikana. Millaisissa olosuhteissa tuo vika tulee? Lämmin vai kylmä kone?
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • BMW4891
            Bimmer Rookie
            • Oct 2011
            • 83
            • Haapavesi

            #6
            Kyllä se koneen lämmettyä alkaa oireilut.epäillyt myös sitä korkeapainepumppua mikä sijaitsee konehuoneessa.auto on muutenki huono lähtemään käyntiin kylmänä ilmana alle 0.c asteen.vaikka viime talvena hehkut uusittu.että oisko tuolla polttoaine pumpulla osaa kylmä käynnistykseenkin?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Huono käynnistyvyys voi selittyä vaikka vuotavalla suuttimella. Kannattaisi tutkailla live datasta suuttimien korjausarvot, polttoainepaineet jne. Live dataa kannattaa tarkkailla sitten tyhjäkäynnillä sekä ajossa. Tyhjäkäynnillä voi esim. suuttimien korjausarvot olla kunnossa, mutta ajossa sitten ei.

              Kun hehkut uusittiin niin tarkistettiinko, että ohjainboxi on ehjä? Noita ohjainboxejakin hajoilee, joten pelkkä hehkujen vaihto ei välttämättä auta.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Aivan turha tätä on lähteä arpomaan ilman vikakoodeja/diagnostiikkaa ja mahdollista suuttimien ohivuotomittausta. Ongelmat korkeapainepumpussa ovat näissä käytännössä erittäin harvinaisia. E39 530d (DDE 4) ei ole uudemmista löytyvää hehkujen ohjausyksikköä vaan perinteinen hehkurele, joka varsin harvoin vikaantuu.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • BMW4891
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2011
                  • 83
                  • Haapavesi

                  #9
                  Suuttimien arvot oli todella hyvät tyhjäkäynnillä sekä ajossa.sekä polttoainepaineet.mut vika ei ilmaantunut livedataa ajettaessa et täytyy kysyä josko sais inpaa lainaa niin sais vian aikana seurata polttoainepaineita ym.Ei oo tainnu muilla olla olla samantyylisiä oireita?vai?

                  Comment

                  • BMW4891
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2011
                    • 83
                    • Haapavesi

                    #10
                    Eilen vikakoodit luettu ja hehkuista vikakoodin antoi.onko sitten rele söko ku sitä ei vaihdettu hehku remontin yhteydessä?mittariin tullutkin jonku kerran lukemaan preheating
                    Mut tämähän ei pitäs vaikuttaa ku tähän huonoon kylmäkäynnistykseen.
                    Livedataa ajettu nyt päivä mut auto on toiminut taas ihan normaalisti.et ei mitään raportoitavaa ainakaan toistaiseksi.

                    Comment

                    • BMW4891
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2011
                      • 83
                      • Haapavesi

                      #11
                      Hyytymis vikaa ei ole vielä paikallistettu,mut ollut nyt toinen vika päällä kun ei tahdo lähtä käyntiin esim -5c pakkasella jos ei ole webasto ollut päällä ja vikakoodin antaa hehkuista(glow device).
                      Juuri vaihdettu hehkujen rele,mutta ei vaikutusta ja mitattu yleismittarilla kylmänä hehkut ja kaikki oli 1,0-1,5 välillä..Niinkö pitääkin koska hehkut eivät ole vanhoja.
                      Missä muualla voi vika olla?
                      Ja miksi mittariin tulee lukemaan silloin preheating kun auto ei ole ollut lämmityksessä ja silloin lähtee todella huonosti käyntiin?Eikä koskaan muulloin kun auto on ollut lämmityksessä?
                      Eikö se pitäis tulla lukemaan joka kerta kun kylmällä kelillä käynnistelee?
                      Last edited by BMW4891; 15-01-2013, 15:06.

                      Comment

                      • heijani
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 220
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by BMW4891 View Post
                        Ja miksi mittariin tulee lukemaan silloin preheating kun auto ei ole ollut lämmityksessä ja silloin lähtee todella huonosti käyntiin?Eikä koskaan muulloin kun auto on ollut lämmityksessä?
                        Eikö se pitäis tulla lukemaan joka kerta kun kylmällä kelillä käynnistelee?
                        Se preheating tarkoittaa hehkutusta. Jos on ollut Webasto päällä niin ei tuota tekstiä ainakaan yleensä tule, koska ei tarvitse hehkutusta.
                        BMW e61 525dA 2006
                        ex BMW e39 530dT 2000
                        ex Volvo V70 2.4T AWD :think
                        ex BMW e39 540iA sedan 1999
                        ex BMW e28 520i Bavaria 1987
                        ex BMW e46 316i sedan 2000

                        Comment

                        • BreeZi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 2371
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Tööttääkö check controlliin minkäänlaista tekstiä, kun vika tärähtää päälle? Tapahtuko myöskään mitään kun pitää vaan pedaalin pohjassa vian tullessa päälle?
                          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                          - E- ja F- sarjan avaimet.
                          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                          .

                          Finmodi oy
                          050-3063926
                          [email protected]

                          Comment

                          • BMW4891
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2011
                            • 83
                            • Haapavesi

                            #14
                            Jaa oon luullut et tarvitsee hehkuttaa vaikka onkin webastoa pitänyt päällä esim. n.15min -25c pakkasella.
                            Koskaan muulloin ei tule teksti lukemaan mittaristoon kun silloin jos on jättänyt esilämmittämättä..Vähä outoo.
                            No jokatapauksessa hehkuissa jotain häikkää.:think
                            Vai mistä muusta vois huono kylmä käynnistys johtua?
                            Suutin arvot näytti kylmänä käynnistäessa ihan ok..paitsi yhden suutin arvo heilahteli 2,0-3,0 välillä.mut ei se taida olla vielä hälyttävää koska muut pyöri likempänä nollaa.

                            Ja sen hyytymis vian tullessa päälle niin ei tule mitään tekstiä ja livedataa ajettaessa ei oo vielä sattunut vika iskemään päälle.Yrittänyt vähä realpaineita seurailla ja suutin arvoja ym..
                            Eikä taho auttaa vaikka polkimen pitäs pohjassa ku ei nosta kierroksia yli 2000 millään.
                            Auta ku körryytellä menemään niin kauan et rupiaa taas vetoja löytyyn

                            Comment

                            • anteroro
                              BTCF Member
                              • Jan 2009
                              • 434
                              • oulu

                              #15
                              Originally posted by BMW4891 View Post
                              Ja sen hyytymis vian tullessa päälle niin ei tule mitään tekstiä ja livedataa ajettaessa ei oo vielä sattunut vika iskemään päälle.Yrittänyt vähä realpaineita seurailla ja suutin arvoja ym..
                              Eikä taho auttaa vaikka polkimen pitäs pohjassa ku ei nosta kierroksia yli 2000 millään.
                              Auta ku körryytellä menemään niin kauan et rupiaa taas vetoja löytyyn
                              mulla teki noin ku siirtopaine anturi oli paskana, jätti muistaakseni vikakoodin.
                              kokeile irrottaa liitin siitä anturilta ja ajele menemään
                              E30 325 M-tech II DCT
                              9.97s/238kmh

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎