nyt auto teki temput ettei käynnisty sitten kirveelläkään.
Hienosti jauhaa mut ei yritäkkään käyntiin.
Pari päivää sitten sammui täys kiihdytyksessä ja saman tehnyt kerran aikaisemminkin,mut lähti kuitenkin käyntiin ihan normaalisti ja toimi sen 10km ihan normaalisti.päivän seisonut ja ei yritäkkään käyntiin.
samat vikakoodit oli muistissa lisäten joku rail pressure biosibly tai jotain sinnepäin.
Polttoainetta tulee suod. Ja pumppu surisee.
Polttoaine pumppujen rele vaihdettu eikä vaikutusta.
Olisko siirtopaine anturi sökö?
Haiskahtaa joltain anturi vialta?
Miten nuo Saa testattua toimivaksi?
nyt auto teki temput ettei käynnisty sitten kirveelläkään.
Hienosti jauhaa mut ei yritäkkään käyntiin.
Pari päivää sitten sammui täys kiihdytyksessä ja saman tehnyt kerran aikaisemminkin,mut lähti kuitenkin käyntiin ihan normaalisti ja toimi sen 10km ihan normaalisti.päivän seisonut ja ei yritäkkään käyntiin.
samat vikakoodit oli muistissa eli ei uusia.
Polttoainetta tulee suod. Ja pumppu surisee.
Polttoaine pumppujen rele vaihdettu eikä vaikutusta.
Olisko siirtopaine anturi sökö?
Haiskahtaa joltain anturi vialta?
Miten nuo Saa testattua toimivaksi?
Eipä ole tullut kokeiltua tuota siirtopaineanturin irroittamista,onko sillä vaikutusta suuntaan/toiseen.
Kokeiles kuitenkin:
Ota railpaineen anturin liitin irti. Se löytyy sieltä imusarjan päästä/alta olikohan vihreä liitin(ainakin faceliftissä). Johdot rintapeltiin päin.
Jos ei starttaa, niin sitten tutkimaan nokka- ja kampiakselin asentotunnistimia.
Vikaa voi myös olla korkeapainepumpun kyljessä olevassa paineregulaattorissa. Tästä menee yleisesti vain o-renkaat.
Last edited by BreeZi; 19-02-2013, 12:41.
Reason: Lisäys.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Joo noita samoja asioita itekki mietin mistä lähtä vikaa kahteleen.
Sehän selviäis äkkiä ku toimis sillai et johto aina irti antureista vuoron perään.kokeilla aina välillä käyntiin.
tohtiikohan tuota lähtä kokeileen?
No huomenna pääsee taas autolle tutkaileen.
Oisin tuosa hakenu uuet nokka ja kampiakselin tunnistimet mut olihan noilla hintaa sen verran ettei summassa viihti ostaa.samoten siirtopaine anturi.
Vaikka sainkin eilen auton käyntiin mut vika jäi epäselväksi.
Livedatalla kahtoin käyynistäessä niin rail-paineet n.300bar ja siirto pineet n. 3.7bar.
Ennen starttausta kävin noitten antureitten liittimet heilutteleen läpi ja kokeilin käyntiin niin ekalla hörähti oikeen nätisti.
Taasen toiminut ihan normaalisti,mut ei viihti jättää tuota vikaa kummitteleen ku ei tiiä millon seuraavan kerran jättää välille.
3 ja 4 suutin vaihto kunnossa.Muuten pitäis olla kaikki ok.
Kyllähän tuo suutin vika tietenki vaikuttaa käynnistämiseen,mut epäilen kuitenkin et vikaa on jossain muuallakin koska muuten auto toimii hyvin eikä mistään huomais suutin vikaa.
Ja miks se kerran ois jättäny käynnistymättä 2 huonon suutttimen takia:think
Silloin oli -5 pakkasta ku auto ei käynnistynyt ja -16 ku lähti ekalla yrittämällä parin päivän päästä?
Erikoista mut nyt kuitenkin suuttimet vaihtoon ja katsoa miten tulee käymään.
Ja livedatalla tarkastellessa suuttimien arvoja niin on ollut OK. Ettei kannata näköjään siihen luottaa liikaa.
Suuttimien korjausarvoilla ja liiallisella paluuvuodolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Vuotava suutin ei yleensä oireile mitenkään käynnistymisen jälkeen. Jos paluuvuoto on todella reilua, auto voi kyllä sammua kovassa kuormituksessa, mutta tämä on varsin harvinaista.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Joo itse asiassa 2 kertaa tehny niin et sammunu reilummalla kiihdytyksellä.
Itse muistelen et kaverilla rupes tyhjäkäynti ryskyttää aika raakasti ku oli 1 suutin sökönä.
No jokatapauksessa mistä on porukka hommannut suuttimet?
Saksan maalta taitaa halvimmat löytyä?
Ainakin asentajan mukaan puolet halvemmalla ku suomesta.
Suuttimien korjausarvoilla ja liiallisella paluuvuodolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Vuotava suutin ei yleensä oireile mitenkään käynnistymisen jälkeen. Jos paluuvuoto on todella reilua, auto voi kyllä sammua kovassa kuormituksessa, mutta tämä on varsin harvinaista.
Been there done that. Eli minullahan teki juurikin noin. Aluksi kilahti mittaristoon "fuel injection system"->kone vikatilaan. Annoit vähänkään kenkää, niin moottori sammui.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Joo itse asiassa 2 kertaa tehny niin et sammunu reilummalla kiihdytyksellä.
Itse muistelen et kaverilla rupes tyhjäkäynti ryskyttää aika raakasti ku oli 1 suutin sökönä.
No jokatapauksessa mistä on porukka hommannut suuttimet?
Saksan maalta taitaa halvimmat löytyä?
Ainakin asentajan mukaan puolet halvemmalla ku suomesta.
Ei muuta kuin moottorin päällisia muoveja irti ja tutkaisemaan suuttimen solenoidista numerosarja. Voisin veikata että sieltä löytyy sama mikä minultakin: 0445110047
Molemmista paikoista taitaa löytyä juttua täältä voorumilta. Tuo DIESEL TECHNIK BIBERACH taitaa olla ns. tutumpi firma.
Last edited by BreeZi; 22-02-2013, 00:06.
Reason: Puljut unohtui.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Kertokaapas viisaammat saako tuota siirtopaineanturia mitattua ja jos saa niin mikä mahtaa olla ehjän vastusarvo ?
Kyseessä siis e39 530da -99 eli anturi mallia kiintee ( suodatinjalan kylessä ) ja 3 napainen pyöree liitin.
Jos joku tietää miten tuon saa mitattua ( mistä nastasta mihin ) ja vaivautuu tähän vastaamaankin, olen kiitollinen
Tuossa omassa tomaatilla varustetussa siis jos on pistoke paikallaan anturilla niin vedätettäessä kiekat tyssää max. 3000r/min kun taas pistoke irti kiertää sen 4500-5000r/min
Leka et Lommo Custom's
Kulkupelit:
-13 F10 535da xDrive M-Sport *carbon schwarz*
-01 Mb Vito 112cdi *piemond red* se ikuisuusprojekti
-20 Tunturi Active *munamankeli*
Mulla teki samaa kun oli suuttimien johtosarja sökönä, sammuili ja rynkytti ja muutenki oli vähän bumpy ride ja vaihteisto meni vikatilaan samalla jollon ei nostanut kierroksia yli 1500.
E46 318i
ex - Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR
ex - E39 530dA
ex - Subaru WRX STi GC8
ex - E30 316i
Comment