Originally posted by janke
View Post
E39 Perä!
Collapse
X
-
Kiitos! Siis haen tuota suositeltua. Eihän tässä muuta taistelua enää oo.Originally posted by TJJ View PostTuo on lukkoperään, en menisi laittamaan sitä. Tietty jos haluat alkaa taistelemaan vielä peränkin kanssa, niin mikäs siinä...
Inpa vain näyttää pikkutarkkoja yksityiskohtia
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
En huomannutkaan tuota kuvaa.Originally posted by Jakuza View PostKannattaa tosiaan se huohotinreikä tökkiä jollain rautalangalla myös auki. Se on perän taka"seinässä" yläreunan tietämillä.
Alla kuvassa huohotinreikä tuossa ylöspäin tulevassa tapissa. Ei siis tuolla "kuopassa" tapin päällä vaan tuossa sivussa ja osoittaa taaksapäin.

Täytyykin katsoa tuo huohotin kuntoon.
Pääsekös tuonne huohottimelle helposti käsiksi?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
No mitäs siintä on haittaa jos on lukkoperän öljyä? Mielestänihän lukottomaan voi laittaa kumpaan vaan, kun ei siellä ole sitä lukkoa, mikä vois hajota, jos laittaa vääränlaista, lukottoman, öljyä lukolliseen?Originally posted by TJJ View PostTuo on lukkoperään, en menisi laittamaan sitä. Tietty jos haluat alkaa taistelemaan vielä peränkin kanssa, niin mikäs siinä...
Mitä erikoista tuossa vs600:ssa muuten on, et se on nimenomaan bemarin perään? :thinkBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Mullekin sanottiin marmorilta että lukottomaan perään ei ole väliä kumpaa laittaa, mutta jos laittaa lukkoperällisen öljyn niin siinä on mukana se lisäaine ja se oli esim seinäjoen käyttöautolla halvempaakin kun se lukottoman öljy..Originally posted by TJJ View PostTuo on lukkoperään, en menisi laittamaan sitä. Tietty jos haluat alkaa taistelemaan vielä peränkin kanssa, niin mikäs siinä...
Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
Eipä ole tietoa. VS600 on yksi BMW:n hyväksymistä öljyistä, onhan niitä paljon muitakin, joten ei se nyt tuota pakko ole olla. Kuitenkaan ETK ei listaa lukkoperän öljyjä (esim VS500) sopiviksi lukottomaan, eikä minua kiinnostanut alkaa kokeilemaan mitä niillä tapahtuu. Varsinkin kun tuossa yhteydessä vaihdoin perän ja jos "uudessa" perässä olisi ilmennyt joku vika, niin olisi jäänyt epäselväksi oliko se jo siinä vai tuliko se sittenkin vääristä öljyistä.Originally posted by Bmw Dreamer View PostNo mitäs siintä on haittaa jos on lukkoperän öljyä? Mielestänihän lukottomaan voi laittaa kumpaan vaan, kun ei siellä ole sitä lukkoa, mikä vois hajota, jos laittaa vääränlaista, lukottoman, öljyä lukolliseen?
Mitä erikoista tuossa vs600:ssa muuten on, et se on nimenomaan bemarin perään? :think
Comment
-
Mulla on ollut Redline 75W90 GL5+ öljyt perässä nyt 1,5 vuotta. En ole huomannut mitään omituista, eli toimivat. Lisätään kuitenkin, että jos nyt olisin vaihtamassa, niin laittaisin varmaankin tuota Mobilin VS600:sta. 1,5 vuotta sitten vaan tuli luettua ja kiinnostuttua redlinestä, niin sillä sitä laitoin.Last edited by Bomb5; 10-02-2013, 10:59.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Onkohan nyt perä menossa, kun kokeilin tuossa teinittää Sportti päällä ja luiston esto pois, niin sellanen rohina kuului perästä ja niin kun hampaat hyppis yli kun paikaltaan lähti vetämään?? Tätä ei tapahtunut joka kerralla, kun tein noita vetoja. Muuten menee tasaisesti eikä tärinöitä ajossa ilmene takapään osalta.
Vai olisiko kardaanin tukilaakeri?Last edited by janke; 17-02-2013, 18:53.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Jos ne ei ole kunnolla, niin tuntee ilmeisesti ajossa vai? Yritän huomenissa ehtiä tarkistamaan.Originally posted by Tome View PostNo tsiigaat ihan visuaalisesti sinne perään että onko ne vetarin tumpit paikallaan?
Jäi kertomatta että, kun laitan pakin päälle, niin kolahtaa perässä... on aina minulla auton ollessaan kolahtanut? Normaalia?:thinkBmw 316 E30 -88
Comment
-
Todellakin tuntee.Se on vähän sellainen on/off vika.Eli kun se tumpin lukitus lipsahtaa "läpi",niin veto yleensä lopahtaa lukottomalla perällä kokonaan.Eli tasauspyörästö antaa irronneen puolen pyöriä vapaasti.Originally posted by janke View PostJos ne ei ole kunnolla, niin tuntee ilmeisesti ajossa vai?
Jos sinulla ei ole lukkoperää,niin todennäköisesti vika löytynee muualta.Tuo on helppo kuitenkin varmistaa,joko optisesti tai vetarin laipasta vetarin suuntaisesti heiluttamalla.
Comment
-
Ei ole lukkoperää. Hankalia asioita, kun en tiedä tuosta perän elämästä mitään, mutta lueskelin tuossa vanhoja keskusteluita, niin jollain oli samanlaista oiretta aina kun revitteli, niin oli se tukilaakeri tapauksessa rikki, mutta ei toi välttämättä mun autossa päde. Ensinmäinen veto tosiaan oli niin kun joku ratas hyppisi yli ja toinen hakkas ikään kuin vaihdelaatikon likettyvillä:think Mullahan oli tuossa ne öljyt tullut perästä jostain vetonivelien välistä:thinkOriginally posted by Heguli 31 View PostTodellakin tuntee.Se on vähän sellainen on/off vika.Eli kun se tumpin lukitus lipsahtaa "läpi",niin veto yleensä lopahtaa lukottomalla perällä kokonaan.Eli tasauspyörästö antaa irronneen puolen pyöriä vapaasti.
Jos sinulla ei ole lukkoperää,niin todennäköisesti vika löytynee muualta.Tuo on helppo kuitenkin varmistaa,joko optisesti tai vetarin laipasta vetarin suuntaisesti heiluttamalla.Bmw 316 E30 -88
Comment
Comment