Tuo on lukkoperään, en menisi laittamaan sitä. Tietty jos haluat alkaa taistelemaan vielä peränkin kanssa, niin mikäs siinä...
No mitäs siintä on haittaa jos on lukkoperän öljyä? Mielestänihän lukottomaan voi laittaa kumpaan vaan, kun ei siellä ole sitä lukkoa, mikä vois hajota, jos laittaa vääränlaista, lukottoman, öljyä lukolliseen?
Mitä erikoista tuossa vs600:ssa muuten on, et se on nimenomaan bemarin perään? :think
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Tuo on lukkoperään, en menisi laittamaan sitä. Tietty jos haluat alkaa taistelemaan vielä peränkin kanssa, niin mikäs siinä...
Mullekin sanottiin marmorilta että lukottomaan perään ei ole väliä kumpaa laittaa, mutta jos laittaa lukkoperällisen öljyn niin siinä on mukana se lisäaine ja se oli esim seinäjoen käyttöautolla halvempaakin kun se lukottoman öljy..
Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
No mitäs siintä on haittaa jos on lukkoperän öljyä? Mielestänihän lukottomaan voi laittaa kumpaan vaan, kun ei siellä ole sitä lukkoa, mikä vois hajota, jos laittaa vääränlaista, lukottoman, öljyä lukolliseen?
Mitä erikoista tuossa vs600:ssa muuten on, et se on nimenomaan bemarin perään? :think
Eipä ole tietoa. VS600 on yksi BMW:n hyväksymistä öljyistä, onhan niitä paljon muitakin, joten ei se nyt tuota pakko ole olla. Kuitenkaan ETK ei listaa lukkoperän öljyjä (esim VS500) sopiviksi lukottomaan, eikä minua kiinnostanut alkaa kokeilemaan mitä niillä tapahtuu. Varsinkin kun tuossa yhteydessä vaihdoin perän ja jos "uudessa" perässä olisi ilmennyt joku vika, niin olisi jäänyt epäselväksi oliko se jo siinä vai tuliko se sittenkin vääristä öljyistä.
Mulla on ollut Redline 75W90 GL5+ öljyt perässä nyt 1,5 vuotta. En ole huomannut mitään omituista, eli toimivat. Lisätään kuitenkin, että jos nyt olisin vaihtamassa, niin laittaisin varmaankin tuota Mobilin VS600:sta. 1,5 vuotta sitten vaan tuli luettua ja kiinnostuttua redlinestä, niin sillä sitä laitoin.
Onkohan nyt perä menossa, kun kokeilin tuossa teinittää Sportti päällä ja luiston esto pois, niin sellanen rohina kuului perästä ja niin kun hampaat hyppis yli kun paikaltaan lähti vetämään?? Tätä ei tapahtunut joka kerralla, kun tein noita vetoja. Muuten menee tasaisesti eikä tärinöitä ajossa ilmene takapään osalta.
Jos ne ei ole kunnolla, niin tuntee ilmeisesti ajossa vai?
Todellakin tuntee.Se on vähän sellainen on/off vika.Eli kun se tumpin lukitus lipsahtaa "läpi",niin veto yleensä lopahtaa lukottomalla perällä kokonaan.Eli tasauspyörästö antaa irronneen puolen pyöriä vapaasti.
Jos sinulla ei ole lukkoperää,niin todennäköisesti vika löytynee muualta.Tuo on helppo kuitenkin varmistaa,joko optisesti tai vetarin laipasta vetarin suuntaisesti heiluttamalla.
Todellakin tuntee.Se on vähän sellainen on/off vika.Eli kun se tumpin lukitus lipsahtaa "läpi",niin veto yleensä lopahtaa lukottomalla perällä kokonaan.Eli tasauspyörästö antaa irronneen puolen pyöriä vapaasti.
Jos sinulla ei ole lukkoperää,niin todennäköisesti vika löytynee muualta.Tuo on helppo kuitenkin varmistaa,joko optisesti tai vetarin laipasta vetarin suuntaisesti heiluttamalla.
Ei ole lukkoperää. Hankalia asioita, kun en tiedä tuosta perän elämästä mitään, mutta lueskelin tuossa vanhoja keskusteluita, niin jollain oli samanlaista oiretta aina kun revitteli, niin oli se tukilaakeri tapauksessa rikki, mutta ei toi välttämättä mun autossa päde. Ensinmäinen veto tosiaan oli niin kun joku ratas hyppisi yli ja toinen hakkas ikään kuin vaihdelaatikon likettyvillä:think Mullahan oli tuossa ne öljyt tullut perästä jostain vetonivelien välistä:think
Comment