Announcement

Collapse
No announcement yet.

laturi konehuoneeseen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juissi69
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 30
    • Hyvinkää

    laturi konehuoneeseen?

    Olisko jollain pientä vinkkiä miten on saanut laturin ja piuhaliitokset hyvin tehtyä E-39 dieseliin konehuoneeseen.ostin tänään Bentonin laturin motonetistä ja ajattelin huomenna sen kytkeä.elikkä onko ollut ihmisillä toimiva systeemii Beneton/ctek kun käyttää webastoa?kaikki kokemukset olisi tervetulleita
  • Jolli
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2556
    • Virolahti

    #2
    Ctek oli E46:ssa, laturi kabiiniin hanskalokeron "kattoon" kiinni, johdot konehuoneeseen latausliittimeen ja sisälle haaroitin lämppärille ja laturille.
    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
    PM tavoittaa, puhelimella ei.

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #3
      Onhan siellä hanskalootan takanakin johtoa tarpeeksi, mihin saa laturin kiinni, niin voi pitää kaikki johdot "sisällä".

      Itellä on E39:ssä siellä akun päällä suoraan liitin, ei oo ctek ollu nyt käytössä, mutta jos on, niin johdot kyllä vähä risteilee auton sisällä...

      Mutta ei oo haitannu, kun ei ole kokoaikaa kuitenkaan käytössä.
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • qke
        Newbiemmer
        • Jun 2009
        • 19
        • Oulu

        #4
        itse asentelin c-tek kiinteästi konehuoneeseen... plussa pultattu kiinni konehuoneessa olevaan b+ -liittimeen ja miinus luonnollisesti runkoon. Sähköt kehittelin defan perus-johtosarjasta sekä sisätilan lämppärin sarjasta. Puskuriin "lohkolämppärin" liitin, josta konehuoneen puolella liitin muutettu perinteiseen sähköpistokkeeseen tällä sisätilalämppärin johtosarjalla, josta liitäntä laturille. Käy ja kukkuu ja helppo nakata akku lataukseen

        Vaikeasti selitetty mutta toivottavasti tuli selkoa

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by qke View Post
          Puskuriin "lohkolämppärin" liitin, josta konehuoneen puolella liitin muutettu perinteiseen sähköpistokkeeseen tällä sisätilalämppärin johtosarjalla, josta liitäntä laturille. Käy ja kukkuu ja helppo nakata akku lataukseen
          Ja savun hälvettyä, tai sivullisen kuoltua sähköiskuun, vakuutus ei korvaa koska tuota avointa sisätilan pistoketta ei saa konetilassa käyttää. Saakohan C-tekin laturiakaan sinne laittaa? Defan saa.
          E39 528iA

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by TJJ View Post
            Ja savun hälvettyä, tai sivullisen kuoltua sähköiskuun, vakuutus ei korvaa koska tuota avointa sisätilan pistoketta ei saa konetilassa käyttää. Saakohan C-tekin laturiakaan sinne laittaa? Defan saa.
            Ei saa, sen kieltää asennusohjekkin ja vakuutus ei korvaa jos konehuoneeseen asennettu akkulaturi aiheuttaa nuotion.
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by TJJ View Post
              Ja savun hälvettyä, tai sivullisen kuoltua sähköiskuun, vakuutus ei korvaa koska tuota avointa sisätilan pistoketta ei saa konetilassa käyttää. Saakohan C-tekin laturiakaan sinne laittaa? Defan saa.
              Meinasin juuri ehdottaa Defan akkulaturia. Semmonen aparaatti joka haaroitetaan lohkiksen panssarikaapelista. Ei sitäkään tietysti tarvii suoraan akun plussaan kytkeä, sulakkeet voi pistää niin ettei koko kioski pala.

              my 2 cents.. jatkakaa.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                #8
                Originally posted by petrolhead View Post
                Meinasin juuri ehdottaa Defan akkulaturia. Semmonen aparaatti joka haaroitetaan lohkiksen panssarikaapelista. Ei sitäkään tietysti tarvii suoraan akun plussaan kytkeä, sulakkeet voi pistää niin ettei koko kioski pala.

                my 2 cents.. jatkakaa.
                Ainakin tuossa 10A defan laturissa oli sulake valmiina +kaapelissa ja luultavimmin myös siinä pienemmässä mallissa myöskin.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • Juhaska
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 3983
                  • Suomi

                  #9
                  Ja on muuten pätevä laite, tuo defan lämppärin yhteydessä oleva laturi.

                  Toinen talvi vastaavalla laitteella menossa ja auto lähtee, kuin palmun alta käyntiin joka kerta.
                  Aivan sama onko -25c vai -35c.

                  Voin suositella lämpimästi ja varsinkin niille, joilla tulee enimmäkseen pätkäajoa.
                  ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                  Comment

                  • qke
                    Newbiemmer
                    • Jun 2009
                    • 19
                    • Oulu

                    #10
                    elikkäs tällainen kannattaisi mielummin laittaa c-tekin tilalle, jos kiinteästi asentaa konehuoneeseen?

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      #11
                      Originally posted by qke View Post
                      elikkäs tällainen kannattaisi mielummin laittaa c-tekin tilalle, jos kiinteästi asentaa konehuoneeseen?

                      http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/454947/0
                      Laita mieluimmin se 10A malli, vajaan satkun kalliimpi, mutta eipähän käy myöhemmin harmittamaan...
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Laita mieluimmin se 10A malli, vajaan satkun kalliimpi, mutta eipähän käy myöhemmin harmittamaan...
                        Eipä sitä isompaa ainakaan talvikäytössä tarvitse, jos meinaa kesäisin ladata niin sitten. Talvisin ei tahdo ottaa edes sitä 4A vastaan
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎