Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 abs tärrää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakke350
    Newbiemmer
    • Dec 2012
    • 10
    • finland

    e39 abs tärrää

    Elikkä auto on 523 98. Abs täristää aina vähän ennen ko auto pysähtyy vaikka jarruttais varovasti ja joskus sitten abs ja luistonesto valot syttyy palaan. Muistaakseni herjasi jotain singnaali vikaa ko varmaan vuosi aikaa katoin vikakoodit enkä ole sitten jaksanu alkaa korjaileen. Anturit on kunnossa kuitenki niitä on tullut vaihdeltua. Oisko kellään kokemusta mistä kannattas vikaa lähteä etsimään?
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #2
    Diagnostiikalla näkisi, miltä anturilta tulee epäjohdonmukaista pyörimistietoa.

    Irrota anturi, putsaa navasta anturin kiinnityspinta (anturi riittävän lähelle lukupintaa). Anturin reiästä jarrukliineriä ja sitten paineilmaa rengasta pyörittäen, niin saat putsattua laakerin takapinnalla olevan lukukehän.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3665
      • seinäjoki

      #3
      Originally posted by jakke350 View Post
      Elikkä auto on 523 98. Abs täristää aina vähän ennen ko auto pysähtyy vaikka jarruttais varovasti ja joskus sitten abs ja luistonesto valot syttyy palaan. Muistaakseni herjasi jotain singnaali vikaa ko varmaan vuosi aikaa katoin vikakoodit enkä ole sitten jaksanu alkaa korjaileen. Anturit on kunnossa kuitenki niitä on tullut vaihdeltua. Oisko kellään kokemusta mistä kannattas vikaa lähteä etsimään?
      Ja jos olet vaihtanut antureita, niin eihän tarvikkeita?:think
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • jakke350
        Newbiemmer
        • Dec 2012
        • 10
        • finland

        #4
        Pittääpä viikonlopun aikana putsailla niitä. Ja kyllähän ne anturit taitaa tarvike antureita olla. Miten se abs yksikkö vikoo? Heittääkö toimimasta kokonaan... Ois ylimääränen niin meinasin sitä jo kokeilla vaihtaa jos se olis auttanu.

        Comment

        • jakke350
          Newbiemmer
          • Dec 2012
          • 10
          • finland

          #5
          siinä olis virhekoodit mitkä pitäs selvittää? Elikkä automaatti ilmastointi ei ainaskaan toimi normaalisti. kun painaa automaatin pääle niin lakkaa puhaltamasta kokonaan. Ja sitten tuo abs tärrää ko jarruuttaa. tuo rear left speed sensor virhekoodi taitaa olla jotaki vanhoja häiriöitä ainaki kuittaantu ja ei tullut takaisin.
          Attached Files
          Last edited by jakke350; 09-12-2012, 16:59.

          Comment

          • jakke350
            Newbiemmer
            • Dec 2012
            • 10
            • finland

            #6
            Eikä niitä antureita ehjänä saa pois niin jäi putsaamatta. Pitäs vissin vaihtaa kaikki jos niitä putsaamaan alkaa.

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #7
              Carsoftin kanssa aivan turha tuuskata, kun oikeatkin ohjelmat on keksitty. Tuo IHKA:lta tuleva koodi on hyvin tunnettu virheellinen "haamukoodi" Carsoftilla.

              Esim. INPA:lla vikakoodien lisäksi katsoo live-datalla, minkälaista nopeustietoa antureilta tulee.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • jakke350
                Newbiemmer
                • Dec 2012
                • 10
                • finland

                #8
                Eipä tässä ole muuta ohjelmaa ko tuo carsoft niin pakko sen kanssa pärjäillä.

                Comment

                • puppetmaster
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2003
                  • 74
                  • Tampere

                  #9
                  Toi ABS:n raksutus pienessä vauhdissa johtuu yleensä siitä, että joku anturi on liian kaukana, mitä Clavurionkin tuossa ehdotteli. Eli isommassa vauhdissa signaali on riittävän voimakas, mutta pienellä nopeudella vähän liian kaukana oleva anturi ei annakaan riittävän voimakasta signaalia enää.

                  Comment

                  • Soininen
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 1296
                    • Kajaani

                    #10
                    Minulla herjasi oikeaa takapyörän anturia kun ilmeni kyseinen vika. Abs valot saattoi sammua välillä kun auto seisoi vähän aikaa, syttyi joko tän abs:n tärräämisen jälkeen tai kun ajoi terävään monttuun tms. Vika korjaantui kun vaihtoi uuden anturin ja puhdisti anturin reijästä sen kehän
                    E28 "525i" M52 -84
                    F11 520d xDrive -16

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎