Elikkä auto on 523 98. Abs täristää aina vähän ennen ko auto pysähtyy vaikka jarruttais varovasti ja joskus sitten abs ja luistonesto valot syttyy palaan. Muistaakseni herjasi jotain singnaali vikaa ko varmaan vuosi aikaa katoin vikakoodit enkä ole sitten jaksanu alkaa korjaileen. Anturit on kunnossa kuitenki niitä on tullut vaihdeltua. Oisko kellään kokemusta mistä kannattas vikaa lähteä etsimään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 abs tärrää
Collapse
X
-
Diagnostiikalla näkisi, miltä anturilta tulee epäjohdonmukaista pyörimistietoa.
Irrota anturi, putsaa navasta anturin kiinnityspinta (anturi riittävän lähelle lukupintaa). Anturin reiästä jarrukliineriä ja sitten paineilmaa rengasta pyörittäen, niin saat putsattua laakerin takapinnalla olevan lukukehän.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Originally posted by jakke350 View PostElikkä auto on 523 98. Abs täristää aina vähän ennen ko auto pysähtyy vaikka jarruttais varovasti ja joskus sitten abs ja luistonesto valot syttyy palaan. Muistaakseni herjasi jotain singnaali vikaa ko varmaan vuosi aikaa katoin vikakoodit enkä ole sitten jaksanu alkaa korjaileen. Anturit on kunnossa kuitenki niitä on tullut vaihdeltua. Oisko kellään kokemusta mistä kannattas vikaa lähteä etsimään?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
siinä olis virhekoodit mitkä pitäs selvittää? Elikkä automaatti ilmastointi ei ainaskaan toimi normaalisti. kun painaa automaatin pääle niin lakkaa puhaltamasta kokonaan. Ja sitten tuo abs tärrää ko jarruuttaa. tuo rear left speed sensor virhekoodi taitaa olla jotaki vanhoja häiriöitä ainaki kuittaantu ja ei tullut takaisin.Last edited by jakke350; 09-12-2012, 16:59.
Comment
-
-
Carsoftin kanssa aivan turha tuuskata, kun oikeatkin ohjelmat on keksitty. Tuo IHKA:lta tuleva koodi on hyvin tunnettu virheellinen "haamukoodi" Carsoftilla.
Esim. INPA:lla vikakoodien lisäksi katsoo live-datalla, minkälaista nopeustietoa antureilta tulee.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Toi ABS:n raksutus pienessä vauhdissa johtuu yleensä siitä, että joku anturi on liian kaukana, mitä Clavurionkin tuossa ehdotteli. Eli isommassa vauhdissa signaali on riittävän voimakas, mutta pienellä nopeudella vähän liian kaukana oleva anturi ei annakaan riittävän voimakasta signaalia enää.
Comment
-
-
Minulla herjasi oikeaa takapyörän anturia kun ilmeni kyseinen vika. Abs valot saattoi sammua välillä kun auto seisoi vähän aikaa, syttyi joko tän abs:n tärräämisen jälkeen tai kun ajoi terävään monttuun tms. Vika korjaantui kun vaihtoi uuden anturin ja puhdisti anturin reijästä sen kehänE28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
Comment