Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 kansiremontin hinta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    M52B28 kansiremontin hinta?

    Missä hinnoissa (karkeasti) pyörii otsikon mukaisen kilkuttimen kansiremppa? Oletetaan vaikkapa että uusitaan kaikki tiivisteet ja käytetään kansi koneistamolla suoristettavana + muutamat venat.

    Syy tälle on 5. ja 6. sylintereistä kadonneet puristukset joihin ei löytynyt selitystä venttiilikopan avaamisenkaan jälkeen. Pajalta soittivat ja totesivat että nokka-akselit näyttävät priimakuntoisilta eikä nostimien yläpinnatkaan mitään uutta paljastaneet. Kuidulla katsottuna molempien mäntien päät olivat karstan peitossa joten epäilyt taitaa kohdistua venttiilivaurioon tai pahviin ja molemmat vaativat kannen irroittamisen. Jäähdytysnesteestäkään ei kuulema pakokaasua löytynyt...

    Huomenna olisi tarkoitus tempaista kansi pöydälle ihmeteltäväksi ja päättää sitten kannattaako tuolle enää tehdä mitään.

    Kiinnostuneille tiedoksi että kyseessä 05/96 valmistettu auto jonka mittarilukema nyt ~335tkm.
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1835
    • Kotona/Poissa

    #2
    Originally posted by Moonshine View Post
    Missä hinnoissa (karkeasti) pyörii otsikon mukaisen kilkuttimen kansiremppa? Oletetaan vaikkapa että uusitaan kaikki tiivisteet ja käytetään kansi koneistamolla suoristettavana + muutamat venat.

    Syy tälle on 5. ja 6. sylintereistä kadonneet puristukset joihin ei löytynyt selitystä venttiilikopan avaamisenkaan jälkeen. Pajalta soittivat ja totesivat että nokka-akselit näyttävät priimakuntoisilta eikä nostimien yläpinnatkaan mitään uutta paljastaneet. Kuidulla katsottuna molempien mäntien päät olivat karstan peitossa joten epäilyt taitaa kohdistua venttiilivaurioon tai pahviin ja molemmat vaativat kannen irroittamisen. Jäähdytysnesteestäkään ei kuulema pakokaasua löytynyt...

    Huomenna olisi tarkoitus tempaista kansi pöydälle ihmeteltäväksi ja päättää sitten kannattaako tuolle enää tehdä mitään.

    Kiinnostuneille tiedoksi että kyseessä 05/96 valmistettu auto jonka mittarilukema nyt ~335tkm.
    n.1200,- +- satasia, paikasta riippuen. Siis jos paja purkaa ja kasaa koneen, eli ns. avaimet käteen remppa.

    Näin siinä tapauksessa jos kannessa ja lohkossa ei ihmeitä, vaan tasohionta, uudet tiivisteet ja venttiilien hoonaus riittää.

    Mitä enemmän tekee itse sen enemmän rahassa säästää, tietenkin.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      #3
      Sen verran kallista teetättää, että tilaa ennemmin käytetyn koneen Saksasta. Alta 200tkm ajettuja koneita saa jo alta 800€
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • Moonshine
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1018
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by BreeZi View Post
        Sen verran kallista teetättää, että tilaa ennemmin käytetyn koneen Saksasta. Alta 200tkm ajettuja koneita saa jo alta 800€
        Tuo olisi hyvä vaihtoehto jos pystyisi sen itse lusikoimaan pellin alle mutta vieraalla teetettynä tulee hintaa tuollekin tempaukselle...
        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

        Comment

        • BreeZi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 2371
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Moonshine View Post
          Tuo olisi hyvä vaihtoehto jos pystyisi sen itse lusikoimaan pellin alle mutta vieraalla teetettynä tulee hintaa tuollekin tempaukselle...
          Kannattaa selvitellä paljonko maksaisi koko koneen irroitus ja toisen koneen asennus tunteina. Huomioon kannattaa ottaa myös apulaitteiden asennukseen menevä aika.

          M52B20:stä ei ainakaan kannata kansiremonttia tehdä(tuossa kaveri juuri joutuu tämän homman tekemään).
          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
          - E- ja F- sarjan avaimet.
          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
          .

          Finmodi oy
          050-3063926
          [email protected]

          Comment

          • Kuqi
            Moderator
            • Sep 2002
            • 12525
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Moonshine View Post
            Missä hinnoissa (karkeasti) pyörii otsikon mukaisen kilkuttimen kansiremppa?
            Tässä E36:een aikoinaan teetetty kansiremppa, hinnat ovat nousseet tästä.

            Postaus
            BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
            BMW CRUISE BIKE 2017
            TREK POWERFLY 4 2021
            @kukisenjussi instagram

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3449
              • Janakkala

              #7
              Ettei olisi ollut imuvuotoja jonka johdosta on pako venttiilejä sulanut?
              Mahdoton kenenkään tuosta on mennä mitään tarkkaa sanomaan mutta äkkiä menee tuollainen "perus 6 syl kansi remppa" nyrkkipajassakin tehtynä 1500€ paikkeille... riippuu niin monesta muuttujasta.

              Onko konevikainen autosi myynnissä?
              Jos on niin pistä privaa.
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1835
                • Kotona/Poissa

                #8
                Originally posted by BreeZi View Post
                Sen verran kallista teetättää, että tilaa ennemmin käytetyn koneen Saksasta. Alta 200tkm ajettuja koneita saa jo alta 800€
                Tuokin kannattaa vain jos tekee asennustyön itse tai saa ilmaista työapua jostain. Ja jos taas tuollainen veivaaminen onnistuu itseltä, niin sitten varmasti onnistuu se kansiremppakin. Ja melkein silloin kannattaa ennemminkin se kansi korjata itse. Siis irroitus & asennus itse, kansityö koneistamolla. Jää alle 500,-
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • Moonshine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1018
                  • Järvenpää

                  #9
                  "Nyrkkipajan" arvio oli juurikin tuo 1500€ ja sen päälle sitten luonnollisesti osien hinnat jos jotain mekaanista on hajonnut. Niin ja tilannehan on tällä hetkellä se että kansi on edelleen kiinni autosta ja ratkaisuna taitaa olla kuitenkin vaihtokone. Eli en osaa sanoa vieläkään mikä sieltä on hajonnut mutta epäilykset on edelleen vahvasti venttiilivauriossa.
                  "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                  Comment

                  • BreeZi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 2371
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Moonshine View Post
                    "Nyrkkipajan" arvio oli juurikin tuo 1500€ ja sen päälle sitten luonnollisesti osien hinnat jos jotain mekaanista on hajonnut. Niin ja tilannehan on tällä hetkellä se että kansi on edelleen kiinni autosta ja ratkaisuna taitaa olla kuitenkin vaihtokone. Eli en osaa sanoa vieläkään mikä sieltä on hajonnut mutta epäilykset on edelleen vahvasti venttiilivauriossa.
                    Onko endoskoopilla tutkaistu koneen sisälle? Tällä tavalla voisi saada hivenen osviittaa.
                    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                    - E- ja F- sarjan avaimet.
                    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                    .

                    Finmodi oy
                    050-3063926
                    [email protected]

                    Comment

                    • Jolli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2556
                      • Virolahti

                      #11
                      Originally posted by BreeZi View Post
                      Onko endoskoopilla tutkaistu koneen sisälle? Tällä tavalla voisi saada hivenen osviittaa.
                      "Kuidulla katsottuna molempien mäntien päät olivat karstan peitossa joten epäilyt taitaa kohdistua venttiilivaurioon"

                      Aloitusviestistä
                      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                      PM tavoittaa, puhelimella ei.

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5150
                        • Joensuu

                        #12
                        Tuli vaan mieleen jottei siellä ois "venttiilit liimantuneet" ?
                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        • Harri G
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 9042
                          • Iisalmi

                          #13
                          M52b28 kampurasta saa sitten hyvät rahat jos vanhassa koneessa vaan ehjänä.
                          E39 ja E91

                          Comment

                          • Moonshine
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 1018
                            • Järvenpää

                            #14
                            Originally posted by ruupanen View Post
                            Tuli vaan mieleen jottei siellä ois "venttiilit liimantuneet" ?
                            Ei tässä ole nyt ihan siitä kyse tai sitten "liimautuminen" on pysyväistä sorttia.
                            "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                            Comment

                            • ruupanen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 5150
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by Moonshine View Post
                              Ei tässä ole nyt ihan siitä kyse tai sitten "liimautuminen" on pysyväistä sorttia.
                              Ok, ajattelin vaan jos ei olis tuttu tapaus.

                              Kannattaa varmaan yrittää ettii joku paikallinen harrastelija joka haluais tehdä rempan iltahommina omassa tallissaan. Liikkeessähän tuo tulee tuskasen kalliiksi suhteessa auton arvoon.
                              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎