525d tehot katoilee

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by jenniii View Post
    ahdin vaihdettu 4000km sitten.samalla tehty kansi remontti.oireili jo ennen näitä.nyt vaan alkanut pahenemaan.kaikki anturit kohta testattu,ainuu taitaa olla korkeepaine pumpun takana oleva anturi mitä ei ole vielä testattu.mahtaakohan tankissa olla vielä pumppu?kuskin penkin alla pohjassa oleva pumppu vaihdettu.ja alkaa vituttaa tää vika...
    Tankissa on pumppu. Tämän pumpun pitäisi nostaa PA-paine noin 1bar tasolle, josta tuo kuskin penkin alla oleva pumppu nostaa sen noin 4bar tienoolle.

    Live-dataan auto vain kiinni.

    EGR tukitaan laittamalla metalliputkeen noin 50centin kolikon kokoinen hapislaikka.
    EGR toimimattomuudesta jää vikakoodi järjestelmään,mutta se ei haittaa missään eikä näy mihinkään.
    Last edited by BreeZi; 09-01-2013, 10:31. Reason: Lisäys
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • jenniii
      Newbiemmer
      • Jan 2013
      • 25
      • parakano

      #17
      Originally posted by BreeZi View Post
      Tankissa on pumppu. Tämän pumpun pitäisi nostaa PA-paine noin 1bar tasolle, josta tuo kuskin penkin alla oleva pumppu nostaa sen noin 4bar tienoolle.

      Live-dataan auto vain kiinni.

      EGR tukitaan laittamalla metalliputkeen noin 50centin kolikon kokoinen hapislaikka.
      EGR toimimattomuudesta jää vikakoodi järjestelmään,mutta se ei haittaa missään eikä näy mihinkään.
      okei kiitos tiedoista. kokeilen ensin tuon EGR jutun ja sen jälkeen jos ei toimi niin siirryn kokeilee pumppuja. palataan asialle!

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by jenniii View Post
        okei kiitos tiedoista. kokeilen ensin tuon EGR jutun ja sen jälkeen jos ei toimi niin siirryn kokeilee pumppuja. palataan asialle!
        Laitetaan nyt vielä varulta kuva paketista.



        Eli laipan voi laittaa kohtiin joissa on tuo klemmari(osa 8).
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • tare86
          Newbiemmer
          • Dec 2012
          • 5
          • oulu

          #19
          syttyykö jenniii sulla autossa hehkunmerkkivalo kun alkaa hyytyyn ? mulla hyytyilee kans ja välillä hehkun merkkivalo syttyy ku hyytyy... Voisko vika olla virtalukonpohjassa ? kun muistelen että edellinen omistaja tais mainita siitä jotain ....=?

          Comment

          • jenniii
            Newbiemmer
            • Jan 2013
            • 25
            • parakano

            #20
            Originally posted by tare86 View Post
            syttyykö jenniii sulla autossa hehkunmerkkivalo kun alkaa hyytyyn ? mulla hyytyilee kans ja välillä hehkun merkkivalo syttyy ku hyytyy... Voisko vika olla virtalukonpohjassa ? kun muistelen että edellinen omistaja tais mainita siitä jotain ....=?
            ei syty hehkun valo ei.. eikä auttanut EGR:n tukkiminen ja polttoainepaineet näytti autocomilla 3,8 - 4,0 bar.. tuli tuossa mieleeni, että jonkun kaverin 530d:ssä oli pakonokka jotenkin päässy liikahtaa (syytä en tiedä että miksi näin oli käynyt) ja oireili samoin.. tosin se ei meinannut lähteä käymään, ja kun lähti niin ei oikeen tahtonut noita kierroksia ottaa.. kai sitä tarvii alkaa purkaa ja ottaa venakopan kansi kätehen ja ihmetellä mitä sen alta löytyy...

            Comment

            • jenniii
              Newbiemmer
              • Jan 2013
              • 25
              • parakano

              #21
              no niin.. EGR ventiilin tulppaaminen ei auttanut. inpa väittää ettei vikoja ole.. ei oikeen vaihtoehtoja enää ole.. taitaapi vika olla kilpien välissä..

              Comment

              • lurkki3
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 657
                • ylivieska

                #22
                ite olisin ennen moottorin isompaa "purkamista" asentanu ahtopaine mittarin niin näkisi miten ahdot käyttäytyy...ja voisi pois sulkea vian että moottori vetää itsensä vikatilaan liiallisista ahtopaineista...tai voihan se olla että ei ahda kunnolla ollenkaan ahtomittarin asennuksesta olisi kuitenki paljon apua vian havainnointiin
                E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                Bagged e32
                Ex E61 525d m-sport -06
                Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7035
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  Kyllä sekin riittää että inpalla tuijottaa ahtoja, noi mittarit on järjestään niin kamalia kyhäelmiä että...
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • lurkki3
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 657
                    • ylivieska

                    #24
                    Originally posted by Cell View Post
                    noi mittarit on järjestään niin kamalia kyhäelmiä että...
                    pitäskö laittaa kuva
                    ja välttämättä tuota livedata mahdollisuusta kaikilla ei ole...
                    E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                    Bagged e32
                    Ex E61 525d m-sport -06
                    Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                    Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8284
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #25
                      Originally posted by lurkki3 View Post
                      pitäskö laittaa kuva
                      ja välttämättä tuota livedata mahdollisuusta kaikilla ei ole...
                      se mahdollisuus maksaa vähemmän kuin se jäätävä mittari
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • lurkki3
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 657
                        • ylivieska

                        #26
                        Originally posted by peto2 View Post
                        se mahdollisuus maksaa vähemmän kuin se jäätävä mittari
                        asiasta voi olla monta mieltä mutta itse asiassa mustamittari smoke lasilla sopii kuin nakutettu ajovalokatkasian reikään
                        ja voihan sen mittarin laittaa vaikka väliaikasesti jos ei siitä tykkää ja meinaa paikalleen jättää
                        E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                        Bagged e32
                        Ex E61 525d m-sport -06
                        Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                        Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                        Comment

                        • jenniii
                          Newbiemmer
                          • Jan 2013
                          • 25
                          • parakano

                          #27
                          no niin vikaa alettu taas etsimään pienen taoun jälekeen. nyt siis ahtopainemittari kauppaan ja asentamaan sellainen paikoilleen.

                          Comment

                          • |parsakaali|
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 996

                            #28
                            Originally posted by lurkki3 View Post
                            asiasta voi olla monta mieltä mutta itse asiassa mustamittari smoke lasilla sopii kuin nakutettu ajovalokatkasian reikään
                            ja voihan sen mittarin laittaa vaikka väliaikasesti jos ei siitä tykkää ja meinaa paikalleen jättää
                            Monessa autossa hyvin toiminut vian selvittämisessä pinta-asennus ahtopainemittari. Ihan vain kojelaudan päälle (rautakiinnike a-pilarin väliin työnnettävä) ja paineletku oven välistä. Helppo ja ei varmasti jää "väliaikaiseksi" Paljon helpompi katsoa kuin läppärin näyttö

                            Itse vikaan, tarkistaisin ne ahtopaineet.

                            Comment

                            • jenniii
                              Newbiemmer
                              • Jan 2013
                              • 25
                              • parakano

                              #29
                              noniin ahtomittari asennettu. nyt kun tietäis paljonko niiden ahtojen kuuluu olla. mutta sen verran selvisi että kun auto alkaa puutumaan niin ahdot laskee 0,3-0,5 välille..

                              Comment

                              • BreeZi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 2371
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by jenniii View Post
                                noniin ahtomittari asennettu. nyt kun tietäis paljonko niiden ahtojen kuuluu olla. mutta sen verran selvisi että kun auto alkaa puutumaan niin ahdot laskee 0,3-0,5 välille..
                                BMW Dreameria lainatakseni:

                                Bemu clubin tietojen mukaan 1,1 kiloo.
                                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                                - E- ja F- sarjan avaimet.
                                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                                .

                                Finmodi oy
                                050-3063926
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X