Announcement

Collapse
No announcement yet.

ABS-ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jax_KiBez
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 2061
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by merbau View Post
    Miltä INPA livedata antureilta näyttää, kun auto on liikkeillä? Omaani tutkin aikoinaan noin, ja ongelmat näkyivät kyllä heti livedatalla.

    Sellainen mielikuva on tullut foorumia selailleena, että tässä yhteydessä Bosch ei välttämättä ole tae toimivuudelle.
    Oma boksi ei tue yli 4 mailia tunnissa livedataa, joten en voi vauhdissa testata livedataa, mutta nosturilla pyöritellessä ei pyörimistietoa tullut oikealta eturenkaalta ollenkaan siinä alle 4 mailissa.
    KL-varaosissa ainakin sanoivat, ettei IKINÄ ole Bosch-ABS-anturia tullut takaisin viallisena, enkä viitsisi ostaa uutta toivoen että vika olisi siinä, koska muutoin olisi taas turhat 50€ mennyt ylimääräiseen anturiin.

    EDIT: Vähän valoa tunnelin päässä, taas vaihteeksi nollasin koodit INPA:lla tuli taas kaksi koodia, perus wheel sensor-vika ja tällä kertaa lisäksi electromagnetic field susceptibility. Ajoin kotiin niin valot ei taas vaihteeksi syttyneetkään. Katsotaan kauanko tällä kertaa mennään.
    Last edited by Jax_KiBez; 05-02-2013, 17:39.
    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

    _____________________________________
    Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
    Tästä mun kaluston showroomiin
    Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

    Comment

    • merbau
      Bimmer Rookie
      • Jun 2010
      • 130
      • Pälkäne

      #17
      Originally posted by Jax_KiBez View Post
      Oma boksi ei tue yli 4 mailia tunnissa livedataa, joten en voi vauhdissa testata livedataa, mutta nosturilla pyöritellessä ei pyörimistietoa tullut oikealta eturenkaalta ollenkaan siinä alle 4 mailissa.
      Kyllä tuossa kävelyvauhdissakin taitaa nähdä, tuleeko kaikilta pyöriltä yhtenevää nopeustietoa.
      540iA -00 M-sport
      Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

      Comment

      • Jax_KiBez
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 2061
        • Pirkanmaa

        #18
        Oli lyhytaikainen valon pilkahdus, nyt taas suoraan liikkellelähdössä syttyi valot. Mutta joo ei siis pyörimisinfoa tullut livedatalla viimeksi OE-anturilta, mutta taas ajossa merkit viittaa että tulis dataa koska vaihdelaatikko toimii, siksi onkin niin mysteerinen vika.
        Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
        Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

        _____________________________________
        Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
        Tästä mun kaluston showroomiin
        Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10043
          • KVLA

          #19
          Onko autoon vaihdettu jossain vaiheessa etupyörän laakeria tähän ongelma kulmaan?Tarvikelaakerin vaihdon jälkeen ko. ongelmia on ilmennyt.
          Last edited by Heguli 31; 05-02-2013, 21:01.

          Comment

          • Jax_KiBez
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 2061
            • Pirkanmaa

            #20
            Ei ole merkintää huoltokirjassa, missä muuten paljon merkintöjä. Enkä itse ole vaihtanut, enkä usko että jos olisikin laakerivaihdettu että yhtäkkiä tarvikelaakeri renkkais kun itselläkin yli 6tkm autolla ajettu oston jälkeen.

            Tuntuu vaan että vika on joko anturissa, johdossa tai sitten boksissa, en usko että kehässä tai etäisyydessä, koska toimii kuitenkin välillä kuten tänään sain todeta.
            Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
            Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

            _____________________________________
            Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
            Tästä mun kaluston showroomiin
            Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              #21
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Nopeustieto tulee takapyörältä.Joten ei varmaan ihan natsaa.
              Nii nopeusmittarille.

              Kyllähän joka pyörältä tulee nopeustieto, joten miksei esim etupyörästä vois tulla ilmastoinnille.

              Sikäli tyhmää, miksi ei esim nopeusmittarin tietoa vois tulla molemmilta takapyöriltä. Mutta ehkä se on helpompaa noin, ei tarvi ylimääräistä laskemista suorittaa, kun otetaan vaan yhdestä pyörästä ja koodi yksinkertaistuu ja auton toiminta varmempaa.

              Jax_KiBez:lle propsit hienosta "luettelosta".
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10043
                • KVLA

                #22
                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                Nii nopeusmittarille.

                Kyllähän joka pyörältä tulee nopeustieto
                Näin,olet oikeassa.Kävi pieni katkos,ajattelin vain jostain syystä tuota nopeusmittari näyttöä.Joka pyörältähän sitä nopeustietoa tulee tietenkin.Olisi muuten aika vaikea toteuttaa mm. ajonhallita elektroniikka.

                Comment

                • Jax_KiBez
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 2061
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Ongelmani saa taas mielenkiintoisia käänteitä, monen päivän jatkuvan palamisen jälkeen tänä aamuna kun lähdin liikkeelle aamusta ja valot sammuivat kymmenien metrien ajon jälkeen, siitä sitten 8km pysyivät poissa ja syttyivät jälleen tasaisessa moottoritievauhdissa, ei pysty kyllä käsittää mikä on vialla.

                  Kai kun taas palkkaa ilmestyy tilille niin koitettava kenties toista anturia... Tiedä sitten, toivottavasti vain maanantai-mallin Bosch ja sais vanhan takuuseen.
                  Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                  Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                  _____________________________________
                  Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                  Tästä mun kaluston showroomiin
                  Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #24
                    Originally posted by Fasti View Post
                    Hmm...Mielenkiintoista.
                    Täällä on toinen e39 Pirkanmaalla jossa juurikin samat ongelmat.
                    Abs+luistonesto valo syttyy hetkeksi kun virrat kääntää päälle ja sammuu pian (normaalia). Kun auton saa liikkeelle hyppää valot aina silmille.

                    Herjasi vikakoodinluvulla myös juurikin oikealta edesta abs anturia. Noh vaihdoin sen juurikin Kl:ästä ostamaani uuteen bosch anturiin. Ei pysyvää vaikutusta.

                    -Se mikä tästä tekee mielenkiintoisen on että tämän auton abs purkki on käynyt tarkistuksessa jo kaksikertaa kun tätä ogelmaa on koitettu selvittää. (ei tosin minun toimesta mutta kuitit työstä löytyy) Tulos: Ei vikaa.

                    Mites noi takapään anturit, onko toteutettu samanlailla?
                    Onkohan anturin kiinnityspinta navassa varmasti huolelisesti puhdistettu?
                    Vika viittaisi liian suureen etäisyyteen tai sitten itse anturin vikaan. Toki myös laakerin kehä voi olla vialla tai sitten siihen on tarttunut todella paljon magneettista likaa eli metallipurua. (Muunlainen lika ei vaikuta abs toimintaan).
                    Boksi ja johdostus ovat ehjiä koska valot sammuvat aina paikoillaan ollessa. Myös anturin virtapiiri on sähköisesti ehjä mutta se ei tarkoita sitä että anturi silti välttämättä antaa mitään pulssia ulos eli silti siinä voi olla vikaa.

                    Comment

                    • Jax_KiBez
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 2061
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Mutta sepäs siinä onkin kun valot ei sammu paikalla ollessaan, kuin hyvin hyvin harvoin. Ja kuitenkin laatikko toimii, niin tulee jotenkin mieleen että anturi pelais muuten, mutta jostain syystä ABS-boksi ei pelaa yhteen sen kanssa tai jotain.
                      Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                      Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                      _____________________________________
                      Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                      Tästä mun kaluston showroomiin
                      Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                      Comment

                      • Fasti
                        BTCF Member
                        • Mar 2007
                        • 671
                        • FIN

                        #26
                        Originally posted by Fasti View Post
                        Täällä on toinen e39 jossa juurikin samat ongelmat.
                        Abs+luistonesto valo syttyy hetkeksi kun virrat kääntää päälle ja sammuu pian (normaalia). Kun auton saa liikkeelle hyppää valot aina silmille.

                        Herjasi vikakoodinluvulla myös juurikin oikealta edesta abs anturia. Noh vaihdoin sen juurikin Kl:ästä ostamaani uuteen bosch anturiin. Ei pysyvää vaikutusta.

                        -Se mikä tästä tekee mielenkiintoisen on että tämän auton abs purkki on käynyt tarkistuksessa jo kaksikertaa kun tätä ogelmaa on koitettu selvittää. (ei tosin minun toimesta mutta kuitit työstä löytyy) Tulos: Ei vikaa.
                        Vaihdoin molemmat etuanturit ja vika kaikkosi. Ollut nyt 3 päivää ja ~100km ongelmaton auto. Kaikki pelaa vielä toistaiseksi normaalisti.


                        EDIT: 1000km ongelmaton auto. Rohkeasti vain antureita vaihtamaan (Bosch) niin selvinnee helpoimmalla.
                        Last edited by Fasti; 05-03-2013, 20:41.
                        Current
                        sigpic

                        Comment

                        • asdf1
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2009
                          • 162
                          • interweb

                          #27
                          Sama juttu tuli ittellekin. Kaupan pihasta lähdin nii jäi abs ja luistoneston valo palamaan. Saas nähä mistä on taas kyse


                          [edit] Vasen etu abs-anturi antaa vikakoodin. Toivottavasti on kyse vaan tuosta anturista eikä abs-boksista.
                          Last edited by asdf1; 19-02-2013, 11:00.
                          -05 e61 530d msport

                          Comment

                          • Jax_KiBez
                            BTCF Member
                            • Jan 2010
                            • 2061
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Itselläni ongelma vaan jatkuu, olen koittanut vielä hoitaa ongelmaa nykyisellä anturilla, valot eivät ole kuukauden aikana kuin pari kertaa sammunut, ja syttynyt taas 1km päässä uudestaan.

                            Olen jo viilannut monta milliä anturia lähemmäksi kehää ilman vaikutusta, käynyt jokaisen sentin ABS-johdotusta siihen asti kun johto liittyy isompaan nippuun, missään ei vikaa.
                            ABS-kehä on silminnähden puhdas ja ehjä.

                            En enää keksi mikä voisi olla vikana, kun en uutta anturia viitsi ostaa kun en jaksa millään uskoa että se auttaisi.
                            Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                            Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                            _____________________________________
                            Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                            Tästä mun kaluston showroomiin
                            Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                            Comment

                            • Jax_KiBez
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 2061
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Nyt alkaa jo kyyneleet valua silmistä kun niin avuntarpeessa olen, olen nyt viilannut niin paljon jo anturia lähemmäksi, että pyörittäessä ottaa jo kiinni hipaisemalla ABS-kehään, ABS-kehässä ehkä karva heittoa kun ottaa ainoasta yhdessä kohdassa kiinni, kehä täysin ehjä.

                              Toimii sillointällöin. Nytkin töistä kotiin, valot syttyi heti vikakoodien nollaamisen jälkeen kun auto alkoi liikkua, paloivat koko matkan kotiin, sitten kun lähti myöhemmin 20km reissulle niin valot sammu liikkeelle lähdettäessä, pysyivät pois 19km, kunnes jarrutin pysähtyäkseni jolloin ABS-ruksahtivat ja valot syttyivät kun vauhtia oli se 5-10km/h, sitten pysyivät päällä perille. Ja sitten taas siellä käynnistäessä valot jäivät palamaan eivätkä sammuneet enää.

                              En tiedä mikä ihme voisi olla vikana, kuten jo toitotettua. Anturi kyllä toimii liikkessä hyvin, kun laatikko toimii, laatikkoon on ainoastaan pari kertaa jäänyt ABS-vikakoodi, eikä nollauksen jälkeen valot syty lähes ikinä yli 50km/h vauhdeissa, vaan syttyvät yleensä joko heti liikkelle lähdettäessä tai viimeistää 40-50km/h nopeudessa, mutta jos eivät tähän mennessä syty niin voi ajaa siihen asti kunnes nopeus putoaa uudestaan ns. vikaalueelle.

                              Kertokaas viisammat, että onko mitään millä todeta ABS-kehän toimivuus, ajattelin ostaa uuden anturin vaikka en usko sen auttavan.

                              Voikun BMW-insinöörit olisivat ottaneet mallia vaikka Opelin B-Omegasta, on järeä teräs-ABS-kehä, joka ei kulu eikä mene rikki. Vaan piti tehdä joku laakerinpölysuojassa oleva malli joka on herkkä kaikelle mikä on kovempaa kuin vanu.
                              Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                              Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                              _____________________________________
                              Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                              Tästä mun kaluston showroomiin
                              Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #30
                                Itse hankkisin siihen OEM (Siemens/VDO) anturin ja testaisin sillä. Irrotitko vanhan anturin poraamalla?
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎