Mulle vaihdettiin Schmiedmann:ilta ostettu tarvike anturi. Tasan yhden päivän toimi ja taas samat oireet ja vikakoodeissa ilmoittaa että se vaihdettu anturi on rikki. No laitan puolet enemmän rahaa ja ostan tilalle alkuperäisosan
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ASC:n ohittaminen tilapäisesti
Collapse
X
-
Originally posted by slomon View PostMulle vaihdettiin Schmiedmann:ilta ostettu tarvike anturi. Tasan yhden päivän toimi ja taas samat oireet ja vikakoodeissa ilmoittaa että se vaihdettu anturi on rikki. No laitan puolet enemmän rahaa ja ostan tilalle alkuperäisosanF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostNäitä on nähty ja kuultu aika monta tapausta. Laittakaa nyt hyvät ihmiset alkuperäisosaa sinne antureiksi.
Comment
-
-
Tämä ko. mekaanikko taitanee hakea Fixukselta sen osan. Olisko siellä sitten Boschin tarvikeosaa.. Ainakin omassa, entisessä bemarissani tarvike boschit toimi ihan normaalisti.
Tulen vielä tähän päivittämään, että millainen uusi anturi on ja, että toimiiko.
EDIT: Jooh, eilen huomasin, että myös cruise on kadonnut -> vahvistaa epäilystä, että oikea taka-anturi sökönä. Yhdessä vaiheessa cruise vielä toimi.. Ja vaikka oli sulakkeet irti niin veto tökki johtuen varmaan tuosta rikkinäisen anturin antamasta väärästä nopeustiedosta, jota systeemi sitten koittaa korjata tehoa rajoittamalla.Last edited by Corbis; 18-02-2013, 17:26.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostLiitin irti ASC yksiköstä.
Kuulostaa kyllä erikoiselle vialle, ennemmin voisin veikata ohjainlaite vikaa kuin anturi vikaa. En kyllä ihan heti keksi miten viallinen anturi voisi antaa tuollaista häiriötä... :think
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostKyllä mainitun kuvauksen mukainen vika on lähes poikkeuksetta nimenomaan anturivika. Puolijohdetyyppinen anturi lähettää vikaantuessaan (kastuessaan sisäisesti) olematonta pulssia ja yksikkö tulkitsee tämän luonnollisestikin nopeustiedoksi ikäänkuin ko. rengas pyörisi tyhjää.Kesämiina: E39 M5 S/C
Talvimiina: E70 X5 530sd
Comment
-
-
Originally posted by Purni View PostMillo mä saan mun soittimen? Kohta vuos mennyt?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostKyllä mainitun kuvauksen mukainen vika on lähes poikkeuksetta nimenomaan anturivika. Puolijohdetyyppinen anturi lähettää vikaantuessaan (kastuessaan sisäisesti) olematonta pulssia ja yksikkö tulkitsee tämän luonnollisestikin nopeustiedoksi ikäänkuin ko. rengas pyörisi tyhjää.
-Joko tämän topikin auto on kunnossa, vai vieläkö mietitään, pähkäillän?
Comment
-
-
Originally posted by Purni View PostEipä ole numeroa, luulis nyt täällä vastaavan kun tämän kautta saannut yhteyden."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Purni View PostNoin vuoden laittanut privaa ja ei kuulu vastausta niin en oikein näe muita vaihtoehtoja? Vai pitäiskö uus topic tehdä?
Comment
-
-
Jaaha täällä on ajauduttu vähän sivuraiteille..
No anyway, äsken kävin vaihdatuttamassa uuden anturin oikealle takarenkaalle, samalla myös puhdistettiin paikat.
Nyt anturi lähettää nopeussignaalia niin kuin pitääkin, varoitusvalot katosi ja ABS + ASC toimii normaalisti.
Kustannusta koko touhulle tuli 120 € (sis. vikakoodien luku viikko sitten). Paljonkohan oisivat "merkkihuollossa" pyytäneet, vrt. Espoon Laakkonen vikakoodien luku 70 €....
Tarvikeanturilla mennään ja toistaiseksi siis kaikki hyvin.
Comment
-
Comment