Mulle vaihdettiin Schmiedmann:ilta ostettu tarvike anturi. Tasan yhden päivän toimi ja taas samat oireet ja vikakoodeissa ilmoittaa että se vaihdettu anturi on rikki. No laitan puolet enemmän rahaa ja ostan tilalle alkuperäisosan
Mulle vaihdettiin Schmiedmann:ilta ostettu tarvike anturi. Tasan yhden päivän toimi ja taas samat oireet ja vikakoodeissa ilmoittaa että se vaihdettu anturi on rikki. No laitan puolet enemmän rahaa ja ostan tilalle alkuperäisosan
Näitä on nähty ja kuultu aika monta tapausta. Laittakaa nyt hyvät ihmiset alkuperäisosaa sinne antureiksi.
Näitä on nähty ja kuultu aika monta tapausta. Laittakaa nyt hyvät ihmiset alkuperäisosaa sinne antureiksi.
Tässä on taas kyse siitä minkä merkkinen se tarvikeosa on, sillä kyllähän KL-varaosien Boschin tarvikeanturi toimii hyvin eikä ole kallis. Mutta Motonetin ja Schmiedmanin tarvikeantureilla saa vain ongelmia.
Tämä ko. mekaanikko taitanee hakea Fixukselta sen osan. Olisko siellä sitten Boschin tarvikeosaa.. Ainakin omassa, entisessä bemarissani tarvike boschit toimi ihan normaalisti.
Tulen vielä tähän päivittämään, että millainen uusi anturi on ja, että toimiiko.
EDIT: Jooh, eilen huomasin, että myös cruise on kadonnut -> vahvistaa epäilystä, että oikea taka-anturi sökönä. Yhdessä vaiheessa cruise vielä toimi.. Ja vaikka oli sulakkeet irti niin veto tökki johtuen varmaan tuosta rikkinäisen anturin antamasta väärästä nopeustiedosta, jota systeemi sitten koittaa korjata tehoa rajoittamalla.
Liitin irti ASC yksiköstä.
Kuulostaa kyllä erikoiselle vialle, ennemmin voisin veikata ohjainlaite vikaa kuin anturi vikaa. En kyllä ihan heti keksi miten viallinen anturi voisi antaa tuollaista häiriötä... :think
Kyllä mainitun kuvauksen mukainen vika on lähes poikkeuksetta nimenomaan anturivika. Puolijohdetyyppinen anturi lähettää vikaantuessaan (kastuessaan sisäisesti) olematonta pulssia ja yksikkö tulkitsee tämän luonnollisestikin nopeustiedoksi ikäänkuin ko. rengas pyörisi tyhjää.
Kyllä mainitun kuvauksen mukainen vika on lähes poikkeuksetta nimenomaan anturivika. Puolijohdetyyppinen anturi lähettää vikaantuessaan (kastuessaan sisäisesti) olematonta pulssia ja yksikkö tulkitsee tämän luonnollisestikin nopeustiedoksi ikäänkuin ko. rengas pyörisi tyhjää.
Kyllä mainitun kuvauksen mukainen vika on lähes poikkeuksetta nimenomaan anturivika. Puolijohdetyyppinen anturi lähettää vikaantuessaan (kastuessaan sisäisesti) olematonta pulssia ja yksikkö tulkitsee tämän luonnollisestikin nopeustiedoksi ikäänkuin ko. rengas pyörisi tyhjää.
No perskeles sentään
-Joko tämän topikin auto on kunnossa, vai vieläkö mietitään, pähkäillän?
Noin vuoden laittanut privaa ja ei kuulu vastausta niin en oikein näe muita vaihtoehtoja? Vai pitäiskö uus topic tehdä?
Jatketaan offtopikkia, privaan mahtuu vain sata viestiä ja se on tarkoituksella jätetty täyteen kun en ehdi kaikkiin kyselyihin kuitenkaan vastaamaan joten sinne ei periaatteessa kannata viestiä laittaa. Laitan yhteystiedot privalla niin voit soittaa.
No anyway, äsken kävin vaihdatuttamassa uuden anturin oikealle takarenkaalle, samalla myös puhdistettiin paikat.
Nyt anturi lähettää nopeussignaalia niin kuin pitääkin, varoitusvalot katosi ja ABS + ASC toimii normaalisti.
Kustannusta koko touhulle tuli 120 € (sis. vikakoodien luku viikko sitten). Paljonkohan oisivat "merkkihuollossa" pyytäneet, vrt. Espoon Laakkonen vikakoodien luku 70 €....
Tarvikeanturilla mennään ja toistaiseksi siis kaikki hyvin.
Comment