M57D30 moniurahihnan vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    M57D30 moniurahihnan vaihto

    Onkos kummoinen homma? Tarviiko ottaa jotain erityistä huomioon? Täytyisi varmaan jostain löytää kuva miten tuo siellä on kunnolla. Joskus vaihdoin M50B25 myllyyn hihnat ja se ei ollut kummoinen homma, onko tämä v-mäisempi? Samalla tietysti vaihtaisin ilmastoinnin kompuran hihnan.

    BMW vetänyt herneet ku joutui olemaan reilun viikon yksin tallissa, kun olin sairaalassa. Ensin veti akun tyhjäksi, sitten renkaan ja nyt hihnan poikki.



    E: Tuo taitaa olla lailles.
    Last edited by Night-Wind; 23-02-2013, 14:41.
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #2
    Visko irti ja sitten vain kiristäjää vääntäen löysäämällä hihna pois, ilmastoinnin kompuran hihna ensin. Siinä laturin alla on vielä toinen ohjainrulla. Hihna tulee sen päältä, EI alta.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • MakeJ
      BTCF Member
      • Jun 2005
      • 324
      • Hml

      #3
      Just tänään vaihdoin hihnan öljyn vaidon ohessa. Viskon irroittaminen hommassa on hankalin, mutta oikeilla työkaluilla onnistuu helposti. Viskossa on vääränkätinen kierre ja avaamiseen tarvitaan kaksi 32mm kiintoavainta. Toinen avain tarvitsee olla melko ohut päästä, että sopii vesipumpun puolella. Itsellä rälläkällä ohennettu avain tähän hommaan. Visko ja ilmatunneli nostetaan pois yhdessä. Hihnan kiristäjää saa väännettyä löysemmälle 24mm avaimella.
      E60 535dA LCI -07 M-sport
      E39 530dAT -99 "M-sport"

      Comment

      • Night-Wind
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1534
        • 02

        #4
        Joo hihnoja odotellaan, että pääsis vaihtamaan. Visko irti ja siihen tosiaankin tarvi rälläköidyn avaimen.
        Last edited by Night-Wind; 26-02-2013, 09:25.
        ex: BMW E38 735iA -97
        ex: MB W211 E200CDI -03
        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
        ex: BMW E39 528iA -96
        ex: MB W126 300SE -89
        ex: BMW E34 525iAT -95
        ex: BMW E36 316iA -91

        Comment

        • Mik@
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1413
          • Nurmes

          #5
          Lähtee se visko yhdelläkin 32mm avaimella irti. Lyöt vaan napakasti vasaralla avaimeen ja vielä oikeaan suuntaan.
          Edit: Niin siis ainakin bensakoneisessa lähtee.
          E61 520Da

          Comment

          • casino
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 663
            • Keski-Suomi

            #6
            Originally posted by Night-Wind View Post
            Joo hihnoja odotellaan, että pääsis vaihtamaan. Visko irti ja siihen tosiaankin tarvi rälläköidyn avaimen.
            Ei sitä viskoa tarvitse irroittaa jos -e39 haluaa hihna vaihtaa. Hihna saa ihan helposti laitettua sen propelin ympäri kun vaan pujottaa.
            Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
            Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
            http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

            e39 -530d touring 11/1999
            ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

            Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

            Comment

            • Night-Wind
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1534
              • 02

              #7
              Originally posted by casino View Post
              Ei sitä viskoa tarvitse irroittaa jos -e39 haluaa hihna vaihtaa. Hihna saa ihan helposti laitettua sen propelin ympäri kun vaan pujottaa.
              Joo niin saakin. Sitten tarvii vielä kiinalaisen kädet hommata.
              ex: BMW E38 735iA -97
              ex: MB W211 E200CDI -03
              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
              ex: BMW E39 528iA -96
              ex: MB W126 300SE -89
              ex: BMW E34 525iAT -95
              ex: BMW E36 316iA -91

              Comment

              • pexodus
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1577
                • Leppävirta/Oravikoski

                #8
                Originally posted by casino View Post
                Ei sitä viskoa tarvitse irroittaa jos -e39 haluaa hihna vaihtaa. Hihna saa ihan helposti laitettua sen propelin ympäri kun vaan pujottaa.
                Minäkin mietin että miksi se visko pitäisi irrottaa kun aina on mennyt pujottamalla helposti! Eikä todellakaan tarvitse pieniä sormia
                BMW F11 LCI 530da x-drive
                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                Comment

                • Night-Wind
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 1534
                  • 02

                  #9
                  Ei sitä viskoa tarvisikaan irroittaa, jos sen tuulitunnelin saisi erikseen irti. Sehän vie kaiken tilan.
                  ex: BMW E38 735iA -97
                  ex: MB W211 E200CDI -03
                  ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                  ex: BMW E39 528iA -96
                  ex: MB W126 300SE -89
                  ex: BMW E34 525iAT -95
                  ex: BMW E36 316iA -91

                  Comment

                  • BreeZi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 2371
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Viskon ja tuulitunnelin irroitus on max 10min homma. Samalla saa kivasti tilaa työskennellä ja mahdollisuuden putsata jäähdyttimien välikön shaisset pois.
                    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                    - E- ja F- sarjan avaimet.
                    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                    .

                    Finmodi oy
                    050-3063926
                    [email protected]

                    Comment

                    • m5bimmeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2011
                      • 250
                      • Suomi

                      #11
                      Ei lähde...

                      Ei lähde viskon mutteri lyömällä, hakattu tunti ja käsi kipeä. Ja hakattu oikeaan suuntaan jos vasenkätinen kierre, eli auton edessä seisoen lyöty avainta vasemmalta oikealle napakalla iskulla mutta kun ei niin ei. Täytyy sitä vanoksen koppaakin varoa kun hakkaa. Mihin se toinen rälläköity avain tulee, kun siinähän on vain yksi mutteri ?!
                      Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                      Comment

                      • Hiddenemarc
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2011
                        • 426
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Miksi vitussa sie otat sen visko irti?
                        Eikö muka ui läpi se moniurahihna viskosta? Ainaki S62B50 meni lävitte se urahihna että pölinä kävi :think
                        S4 B5
                        Urs4 4.2
                        A8 D3 4.2 Lang

                        ex. M5 e39 -99
                        ex. 330 xDA e46 -03
                        ex. 523 e39 -96

                        Comment

                        • Fastpiksu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2010
                          • 1571
                          • Kajaani-Paltamo

                          #13
                          Originally posted by m5bimmeri View Post
                          Mihin se toinen rälläköity avain tulee, kun siinähän on vain yksi mutteri ?!
                          Otsikossa puhuttiin M57 moottorista. Dieseleissä on kahdelle avaimelle paikka.
                          Chevrolet Express van
                          Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                          E36 325i group F

                          Ex:
                          e34 525i
                          e34 525tds "superturbo"
                          e39 530d M-Sport

                          Comment

                          • Night-Wind
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 1534
                            • 02

                            #14
                            Originally posted by Hiddenemarc View Post
                            Miksi vitussa sie otat sen visko irti?
                            Eikö muka ui läpi se moniurahihna viskosta? Ainaki S62B50 meni lävitte se urahihna että pölinä kävi :think
                            Kun viskon irroittaa niin saa myös tuulitunnelin pois, jonka jälkeen homma helpottuu ja tossa on mukavasti tilaa pujottaa se hihna sinne niin kuin se kuuluu.
                            ex: BMW E38 735iA -97
                            ex: MB W211 E200CDI -03
                            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                            ex: BMW E39 528iA -96
                            ex: MB W126 300SE -89
                            ex: BMW E34 525iAT -95
                            ex: BMW E36 316iA -91

                            Comment

                            • m5bimmeri
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2011
                              • 250
                              • Suomi

                              #15
                              Originally posted by Hiddenemarc View Post
                              Miksi vitussa sie otat sen visko irti?
                              Eikö muka ui läpi se moniurahihna viskosta? Ainaki S62B50 meni lävitte se urahihna että pölinä kävi :think
                              Tilan takia.
                              Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                              Comment

                              Working...
                              X