Eli 530D touring -00 automaatti nykii ajossa lämpimänä tasa kaasulla ja moottori kun pyörii tyhjäkäyntiä paikallaan niin välillä moottorin ääni humpaa mutta ei näy kiekkamittarissa "korvakuulolla erottaa humpailun"? Vikakoodeissa ei näy mitään. (Tankin polttoaine pumppu vaihdettu jo edellisen vian toimesta ja korkeapainepumpun paineanturin O-Renkaat vaihdettu)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530d Automaatti nykii lämpimänä ajossa?
Collapse
X
-
E39 530d Automaatti nykii lämpimänä ajossa?
-E30 M50b30 Tbo projekt "LeMans Blue" http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=338792
-E53 X5 3.0d
-E46 325TI M-sport
-E60 530I M
-E34 M5
-E30 LeMans Blue http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=289020Tags: None
-
-
Vika löytyi! KCR:n tehoboxin otin pois niin loppui nyhtäminen...-E30 M50b30 Tbo projekt "LeMans Blue" http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=338792
-E53 X5 3.0d
-E46 325TI M-sport
-E60 530I M
-E34 M5
-E30 LeMans Blue http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=289020
Comment
-
-
Lainataanpa vanhaa ketjua. Kaverilla on samanlainen facelifti 530d automaatti. Jostain kumman syystä pintakaasulla ajellessa 80-90 vauhdissa esiintyy pientä nykimistä. En osaa sanoa tekeekö vaan lämpimänä tai vaan kylmänä. Kun nostaa kierroksia, niin ei ongelmaa. Tyhjäkäynti ok. Vaihteet vaihtuu nätisti niin automaatilla kuin manuaalistikin. Liikkeellelähdöt ok vaihteen vaihtoineen. Kaupunkiajossa ei huomaa mitään. INPA:lla ei löytynyt mitään vikakoodeja.
Kone oli lämmin, kun testattiin, ja otin INPA:lla livearvoja. Railin paine ei juuri heitellyt. Kierroksetkin humppaa livedatassa. Tais olla siinä 1500 ja 1700 välissä.
Suuttimien korjausarvot on normaalisti maltillisesti -2 ja 2 välissä. Tosin kovan kiihtydyksen jälkeen 1 oli -4 tai 4. Muut ok.
Vielä ei ole mitään osia mihinkään vaihdettu. Voisko olla naftasuodin? Jos kuitenkin putsais railin paineanturia ja liitintä, mistä se löytyiskään? Jossain tulipellin tykönä?
Nappasin pari videota jollakin videonkaappausohjelmalla INPA:sta. Oli ns. perusajoa 80-90 välissä, jossa nyki ja sitten pari kovempaa vetoa tyyliin 0-120. Nappaan ne vkonlopun aikana verkkoon.
Comment
-
-
Originally posted by zeniitti View PostLainataanpa vanhaa ketjua. Kaverilla on samanlainen facelifti 530d automaatti. Jostain kumman syystä pintakaasulla ajellessa 80-90 vauhdissa esiintyy pientä nykimistä. En osaa sanoa tekeekö vaan lämpimänä tai vaan kylmänä. Kun nostaa kierroksia, niin ei ongelmaa. Tyhjäkäynti ok. Vaihteet vaihtuu nätisti niin automaatilla kuin manuaalistikin. Liikkeellelähdöt ok vaihteen vaihtoineen. Kaupunkiajossa ei huomaa mitään. INPA:lla ei löytynyt mitään vikakoodeja.
Kone oli lämmin, kun testattiin, ja otin INPA:lla livearvoja. Railin paine ei juuri heitellyt. Kierroksetkin humppaa livedatassa. Tais olla siinä 1500 ja 1700 välissä.
Suuttimien korjausarvot on normaalisti maltillisesti -2 ja 2 välissä. Tosin kovan kiihtydyksen jälkeen 1 oli -4 tai 4. Muut ok.
Vielä ei ole mitään osia mihinkään vaihdettu. Voisko olla naftasuodin? Jos kuitenkin putsais railin paineanturia ja liitintä, mistä se löytyiskään? Jossain tulipellin tykönä?
Nappasin pari videota jollakin videonkaappausohjelmalla INPA:sta. Oli ns. perusajoa 80-90 välissä, jossa nyki ja sitten pari kovempaa vetoa tyyliin 0-120. Nappaan ne vkonlopun aikana verkkoon.
Eli ainakin yksi suutin on huolto/vaihto kunnossa. Mittaa suuttimien ohivuodot.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by zeniitti View PostNäkikö sen inpalla?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Mitäs sitä kannattais testata? Voisin kaikki mahdolliset tutkia ensin inpalla ja sitten vasta kaveri nilkuttaa korjaamolle. Jokainen säästetty euro on kotiin päin Vika on sellaista käyntihäiriön oloista probleemaa, pätkiminen kuvaa hyvin. Aika helpolla vaihtaa pienemmälle, kun kiihdyttää varovasti. Tasakaasulla siis pätkii. Vauhdit siinä 70-90 +- 5.
Kannattaako kokeilla forttekäsittelyä?
Comment
-
-
Tänään napattiin maf irti ja käytiin testaamassa. Sama homma, nykii. Pitää ehdottaa että laittaa vähän 2-tahtiöljyä seuraavan tankillisen kanssa.
Tässä ketjussa on aika hyvin moni kuvaillu samaa vaivaa, ei tosin mitään ratkaisua ole tässäkään: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/...oblems-t61045/
Comment
-
-
Viikon lopun aikana vähä tehtiin lisää testiä. Vaihdettiin naftasuodatin ja täytettiin uus suodatin lamppuöljyn ja 2t-bensan sekoituksella. Auton pariksi minuutiksi käyntiin ja sitten 30min vaikutusaikaa. Sitten auto käyntiin ja testaamaan. Eipä auttanut, ehkä suuttimet ja jotain muuta vähän putsaantui, mutta ei tarkkaa tietoa. Ei vieläkään mitään vikakoodeja. Eikä mitään nykymisiä tai haittoja siellä 120-150 vauhdeissa.
Siinä ongelma-alueella näytti olevan myös tehonpuutetta. Eli kun lähtee tasakaasulta antamaan syöttöä, kulutusmittari nousee, kierrosluku mittari ei nouse mihinkään, inan verran ehkä jopa laskee. Sitte vaihtaa pienempää pykälää ja taas mennään.
Comment
-
-
Onko se nykiminen kierroksista kiinni vai nopeudesta? Esim. jos nopeus 80, oireileeko nelos ja vitos vaihteella samalla tavalla?
Tulee mieleen että onko vika moottorissa olleskaan. Oletko seurannu vaihteiston live-dataa ajossa ja oireillessa?
Tutkisin tarkemmin turbiinilukon toimintaa.
Perusteluna
Jos kaupunki ajossa ei oireita- turbiinilukkoa ei juurikaan käytetä.
Nopeus esim. 80 km/h, lukko kytketty, moottorin kierrokset matalat, heikko lukon öljynpaine.
Nopeus +120 km/h, moottorin kierrokset +2200 rpm, lukon öljynpaine riittävä, ei luista eikä nypytä.
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostOnko se nykiminen kierroksista kiinni vai nopeudesta? Esim. jos nopeus 80, oireileeko nelos ja vitos vaihteella samalla tavalla?
Tulee mieleen että onko vika moottorissa olleskaan. Oletko seurannu vaihteiston live-dataa ajossa ja oireillessa?
Tutkisin tarkemmin turbiinilukon toimintaa.
Perusteluna
Jos kaupunki ajossa ei oireita- turbiinilukkoa ei juurikaan käytetä.
Nopeus esim. 80 km/h, lukko kytketty, moottorin kierrokset matalat, heikko lukon öljynpaine.
Nopeus +120 km/h, moottorin kierrokset +2200 rpm, lukon öljynpaine riittävä, ei luista eikä nypytä.
Comment
-
Comment