memebuy23buy

523iA Aaltoileva kiihtyvyys ja liiallinen kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jax_KiBez
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 2081
    • Pirkanmaa

    #76
    No mistäs se voisi vuotaa, luin läpi tuon Cell:in Käynti/päästöongelmia M50/M52-ketjun ja jutun noista imuvuodoista, noh eli aluksi siinä on tosiaan nuo haitariputki ja ICV:n letku, minulla molemmat uusia.

    Sitten CCV ja sen letkut, no öljytikulle menevä letku on ainakin tukossa, ei kuitenkaan poikki mistään kohtaa. CCV taitaisi olla ehjä, tai ainakaan ei rupea röhisemään kun öljykorkkia pitää auki, toki voi olla tukossa kuten öljytikun letkukin, mutta tämähän ei vissiin imuvuotoa aiheuta, ainostaan ehkä öljynkulutusta? sitten se putki venttiilikopasta CCV:lle ainakin taskulampulla tutkittuna näytti ehjältä, tietenkään en paljoa mahtunut taivuttelemaan sitä ja jäi jotain katvealueita.

    Sitten oli venttiilikopan tiivisteet jotka voivat imuvuotoa aiheuttaa, tuo kopan tiiviste pikkaisen on kuolannut pakopuolen suuntaan joskus, ei tuoretta öljyä yhtään näyttänyt yhtään olevan vaan jotain vuosia seisseeltä näytti, tulpankoloissa ei ole öljyä.

    Onko näissä mitään imusarjan vuotamisia tai kaasuläppäkotelon vuotoja ollut, vaikka imusarjaa/kaasuläppäkoteloa olisi ikinä irroitettu.

    Tarkoitus olisi imusarja ja kaasuläppäkotelo tutkia tietokoneen ja brakecleanerin kanssa, mutta milläs tuon venttiilikopan vuodon tutkii, ainakin terve alipaine tulee korkkiin kun siihen muovipussin pistää.
    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

    _____________________________________
    Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
    Tästä mun kaluston showroomiin
    Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

    Comment

    • Mik@
      BTCF Member
      • Jul 2010
      • 1413
      • Nurmes

      #77
      Minulla vuosi tuo m62 ihan huolella imusarjan ja kaasuläppäkotelon saumasta. Sen kyllä huomasi pelkällä cleanerilla selvänä kierrosten muuttumisena.
      E61 520Da

      Comment

      • Jax_KiBez
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 2081
        • Pirkanmaa

        #78
        Noniin, koko aamu purettu ja tutkittu autoa, imuvuotoa ei löydy mistään, katsoin kaikkia mahdollisia antureita ja suihkuttelin start pilottia joka kohtaan imusarjan kiinnityksessä ja kaasuläppäkotelon joka millin. Ei tyhjäkäynti hievahdakkaan eikä mikään arvo muutu suihkuttelun seurauksena.

        Tulpat otin irti, jokainen tulppan kauniin vaalea, ei mitään viitettä rikkaalla käymisestä vaan normaali valkoisesta vähän tummempi sävy.
        Tulpanhatut purin ja tutkin, ei yhtään halkeamaa, tiukka istuvuus joka paikkaan ja on reilusti vastusta tulppia vasten. Tulpan rei'istä kurkattuna männän laet nokiset mutta ei mitään erikoista nähtävillä.

        CCV:n purin kokonaan pois ja kävin läpi, oli tukossa, mutta ehjä. Puhdistin ja löin kasaan. Letkut ehjät.

        Bensapaineet katsoin, regulaattori ainakin toimii. Mun mittarin mukaan tasaa aina 3bar, kaasua polkaisessa hyppää 3,5bar mutta palaa sitten 3bar.

        Ei vaan löydy mitään järkevää viittausta mihinkään vikaan, alan jo epäillä Lambdojen tarkkuutta tai MAF:ia, molemmat vaan näyttää normaalia dataa. :think

        Tähän väliin tyhmä kysymys, mikä voisi olla vikana ilmastoinnin flektissä kun lähtee pyörimään kyllä kun ilmastointi tarvitsee sitä, mutta vain n. 1-2sek kerrallaan, sitten pitää 10sek tauon ja taas uudestaan. Ja teki välillä eri nopeuksilla, eli ihan kuin vastukset pelais, mutta virran syöttö katkeaa jahka lähtee pyörimään Vittu tässä vehkeessä on vikaa...
        Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
        Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

        _____________________________________
        Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
        Tästä mun kaluston showroomiin
        Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3665
          • seinäjoki

          #79
          Originally posted by Jax_KiBez View Post
          Noniin, koko aamu purettu ja tutkittu autoa, imuvuotoa ei löydy mistään, katsoin kaikkia mahdollisia antureita ja suihkuttelin start pilottia joka kohtaan imusarjan kiinnityksessä ja kaasuläppäkotelon joka millin. Ei tyhjäkäynti hievahdakkaan eikä mikään arvo muutu suihkuttelun seurauksena.

          Tulpat otin irti, jokainen tulppan kauniin vaalea, ei mitään viitettä rikkaalla käymisestä vaan normaali valkoisesta vähän tummempi sävy.
          Tulpanhatut purin ja tutkin, ei yhtään halkeamaa, tiukka istuvuus joka paikkaan ja on reilusti vastusta tulppia vasten. Tulpan rei'istä kurkattuna männän laet nokiset mutta ei mitään erikoista nähtävillä.

          CCV:n purin kokonaan pois ja kävin läpi, oli tukossa, mutta ehjä. Puhdistin ja löin kasaan. Letkut ehjät.

          Bensapaineet katsoin, regulaattori ainakin toimii. Mun mittarin mukaan tasaa aina 3bar, kaasua polkaisessa hyppää 3,5bar mutta palaa sitten 3bar.

          Ei vaan löydy mitään järkevää viittausta mihinkään vikaan, alan jo epäillä Lambdojen tarkkuutta tai MAF:ia, molemmat vaan näyttää normaalia dataa. :think

          Tähän väliin tyhmä kysymys, mikä voisi olla vikana ilmastoinnin flektissä kun lähtee pyörimään kyllä kun ilmastointi tarvitsee sitä, mutta vain n. 1-2sek kerrallaan, sitten pitää 10sek tauon ja taas uudestaan. Ja teki välillä eri nopeuksilla, eli ihan kuin vastukset pelais, mutta virran syöttö katkeaa jahka lähtee pyörimään Vittu tässä vehkeessä on vikaa...
          Mites se auto käyttäytyy kun nyppäät Imm piuhan irti? Nytkähtääkö käynti? Koita vielä suihkutella ne imm:n filmit jarru cleanerilla tai maf puhdistus aineella. Minusta myös ei ole enää vaihtoehtona, kun ne lamdat,Imm ja olisiko niissä suuttimissakin jotain häikkää? Tiedän tuon tunteen, kun mistään ei löydy mitään selvää vikaa ja silti auton käytös on mitä sattuu.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Jax_KiBez
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 2081
            • Pirkanmaa

            #80
            Originally posted by janke View Post
            Mites se auto käyttäytyy kun nyppäät Imm piuhan irti? Nytkähtääkö käynti? Koita vielä suihkutella ne imm:n filmit jarru cleanerilla tai maf puhdistus aineella. Minusta myös ei ole enää vaihtoehtona, kun ne lamdat,Imm ja olisiko niissä suuttimissakin jotain häikkää? Tiedän tuon tunteen, kun mistään ei löydy mitään selvää vikaa ja silti auton käytös on mitä sattuu.
            Kone yskäisee heti ja kierrokset putoo kun MAF:in nappaa irti, sitten tasaa käynnin, ajossa tehottomampi kun MAF irti.

            On MAF-aineella putsattu MAF jo monta kertaa, ei auta.
            Suuttimia en itse osaa tutkia sen suuremmin, enkä tiedä voisiko tämä olla siitä, kuitenkin isoilla kierroksilla kaasu pohjassa kulkee tosi hyvin.

            Jotain hyvää sentäs, tarkemmin tutkittuna ilmastoinnin flekti toimii ihan oikein, kun on pelti kiinni, pelti auki ei oikein vissiin ymmärtänyt lämpötiloja.
            Huonoa taas on että huomasin viskon olevan paskana, siistiä...
            Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
            Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

            _____________________________________
            Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
            Tästä mun kaluston showroomiin
            Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1845
              • Kotona/Poissa

              #81
              Originally posted by Jax_KiBez View Post
              Kone yskäisee heti ja kierrokset putoo kun MAF:in nappaa irti, sitten tasaa käynnin, ajossa tehottomampi kun MAF irti.

              On MAF-aineella putsattu MAF jo monta kertaa, ei auta.
              Suuttimia en itse osaa tutkia sen suuremmin, enkä tiedä voisiko tämä olla siitä, kuitenkin isoilla kierroksilla kaasu pohjassa kulkee tosi hyvin.

              Jotain hyvää sentäs, tarkemmin tutkittuna ilmastoinnin flekti toimii ihan oikein, kun on pelti kiinni, pelti auki ei oikein vissiin ymmärtänyt lämpötiloja.
              Huonoa taas on että huomasin viskon olevan paskana, siistiä...
              Tai se flekti on viittä vaille jumissa eikä jaksa pyöriä kuten on tarkoitettu. Siis onhan tuo sinun E39 pre-facelift malli, kun niissä flektissä 3 vakionopeutta. Uudemmissa nopeus portaaton ja saattaa hyvinkin muutella nopeutta tarpeen mukaan.

              No kylläpäs se nyt kerhoveljeä koittelee (mutta ei kaada )
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • Jax_KiBez
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 2081
                • Pirkanmaa

                #82
                Kyllä se onneksi jaksaa pyöriä kuten pitää, jostain syystä vaan kun oli luukku auki niin se teki tota päälle-pois settiä, mutta onneksi kun koitin ajon jälkeen ilmastointi täysillä niin ihan normaalisti jäähdytti .

                On kyllä hankalin bemari tähän asti, ei luovuteta

                Ensi viikolla sitten viskon ostoon
                Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                _____________________________________
                Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                Tästä mun kaluston showroomiin
                Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                Comment

                • Jax_KiBez
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 2081
                  • Pirkanmaa

                  #83
                  Hyytyminen vain pahenee, nyt kun turbiini lukossa painaa pakko vitosella lämän tiskin niin tuskin edes huomaa auton kiihtymistä ja kulutusmittari nousee 12-13l/100km välille, ei sen yli. Ja kun vetää vähän pienemmästä vauhdista, niin että turbiinilukko aukeaa niin menee 18l/100km kulutus, ei juurikaan siitä yli.

                  Ja kulutusmittari aaltoilee kevyesti jos esim. kaasupohjassa painaa tasaisilla kierroksilla ylämäkeen.

                  Olisko MAF, kun ei näissä vissiin usein lambda-vikaa ole?
                  Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                  Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                  _____________________________________
                  Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                  Tästä mun kaluston showroomiin
                  Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    #84
                    Originally posted by Jax_KiBez View Post
                    Hyytyminen vain pahenee, nyt kun turbiini lukossa painaa pakko vitosella lämän tiskin niin tuskin edes huomaa auton kiihtymistä ja kulutusmittari nousee 12-13l/100km välille, ei sen yli. Ja kun vetää vähän pienemmästä vauhdista, niin että turbiinilukko aukeaa niin menee 18l/100km kulutus, ei juurikaan siitä yli.

                    Ja kulutusmittari aaltoilee kevyesti jos esim. kaasupohjassa painaa tasaisilla kierroksilla ylämäkeen.

                    Olisko MAF, kun ei näissä vissiin usein lambda-vikaa ole?
                    En tiedä muistanko väärin, mutta noi kulutus mittarin oireet voisi viitata lambdoihin:think Jostain vain lukaisin tuollasta täältä.

                    Onko sulla alkuperäinen Maf ja alkuperäiset lambdat?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Jax_KiBez
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 2081
                      • Pirkanmaa

                      #85
                      Todennäköisesti on, mutta ongelma on myös kylmänä jolloin lambdat eivät ole aktiivisia.
                      Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                      Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                      _____________________________________
                      Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                      Tästä mun kaluston showroomiin
                      Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1998
                        • Tampere

                        #86
                        loggailin omasta autosta maf:ia niin kakkosella kun laittoi pedaalin pohjaan nousi lukema tasaisesti (oikeastaan piikkinä) 800kg/h asti. Turbopuustilla kun oli viallinen maf niin nousi vain 500:aan ja nyki/pätki kiihdytettäessä. Kyllä nuo sun oireet voi viallisesta maffistakin johtua. Sen testaukseen ei taida vaan mitään yleispätevää konstia olla.

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3665
                          • seinäjoki

                          #87
                          Jostain lainalle Maf?
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Jax_KiBez
                            BTCF Member
                            • Jan 2010
                            • 2081
                            • Pirkanmaa

                            #88
                            Pitää koittaa jos sais, joku täällä myi käytettyä orkkisosaakin, pitää ottaa yhteyttä.
                            Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                            Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                            _____________________________________
                            Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                            Tästä mun kaluston showroomiin
                            Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3665
                              • seinäjoki

                              #89
                              Originally posted by Jax_KiBez View Post
                              Pitää koittaa jos sais, joku täällä myi käytettyä orkkisosaakin, pitää ottaa yhteyttä.
                              Minäkin ostin viimeksi käytetyn ja hyvin pelaa.
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • Jax_KiBez
                                BTCF Member
                                • Jan 2010
                                • 2081
                                • Pirkanmaa

                                #90
                                Aloin tossa miettimään, että viittaisko sittenkään MAF-vikaan kun auto vetää 5-6,5trpm välin hyvin, ei luulisi että MAF toimisi sitten millään kierroksilla. Vittu kun ei näistä tiedä mitään. Mikään viankuvaus ei täsmää tähän.

                                Ei vedä kuin yläkierroksilla, varsinkin isoilla vaihteilla vedätyksissä todella tussu. Tekee niin kylmänä kuin lämpimänä, eikä MITÄÄN vikaa löydy vaikka saatana suurennuslasilla tutkis.

                                Mutta eikös jos MAF:fin kun repii irti niin vakio-ohjelma menee päälle niin ei pitäis olla samanlainen auton enää. Pitää testata, tämähän sulkisi MAF-vian jos edelleen menee samalla lailla.
                                Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                                Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                                _____________________________________
                                Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                                Tästä mun kaluston showroomiin
                                Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                                Comment

                                Working...
                                X